Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Saako laivalle ottaa eväspatukoita?

Lähettäjä: kysymys 
Päivämäärä:   10.12.25 13:28:04

Olin siinä uskossa että saa, mutta luettuani tämän:

''Laivalle ei saa ilman lupaa tuoda elintarvikkeita, eväsrasioita, pikaruokaa tai suuria määriä hedelmiä tai vihanneksia. Myös ruoan valmistaminen laivalla on kielletty.

Sen sijaan vauvanruoka ja ruoka-aineallergikkojen erikoisruoat ovat sallittuja.''

...mietin että saanko siis ottaa jotain eväspatukoita esim. 3-4 kpl? Ei kai se nyt kiellettyä ole? Ei ole mitään allergioita, mutta tiedän että jos verensokeri laskee niin patukasta saa nopeasti tilanteen pelastettua. Entä avaamattomat Trip-juomat? esim. 3 kpl?

Laivana Viking Grace.

Re: Saako laivalle ottaa eväspatukoita?

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   10.12.25 13:29:21

Miksi laivalle ei saa viedä ruokaa, myynti kärsii?

Lähettäjä: gg 
Päivämäärä:   10.12.25 13:36:41

Saa sinne evästä viedä. TUossahan lukee esim ''suuria määriä hedelmiä''. Eli pieni määrä hedelmiä on ok. SIllon voi myös katsoa että välipalapatukka on ok.EI ne laukkuja pengo eväspatukoiden varalta ja jos pelkäät että penkoo ni laita vaika meikkipussin sisään. Laivalle saa naurettavan helposti vietyä juomiakin, ei ne kovin tarkkaan tarkista kasseja

Lähettäjä: pölö 
Päivämäärä:   10.12.25 14:16:40

Saa sinne evästä viedä. TUossahan lukee esim ''suuria määriä hedelmiä''. Eli pieni määrä hedelmiä on ok. SIllon voi myös katsoa että välipalapatukka on ok.EI ne laukkuja pengo eväspatukoiden varalta ja jos pelkäät että penkoo ni laita vaika meikkipussin sisään. Laivalle saa naurettavan helposti vietyä juomiakin, ei ne kovin tarkkaan tarkista kasseja

Tulkintalogiikkasi ontuu. Nimenomaan hedelmien ja vihannesten kohdalla sanotaan, että niitä ei saa tuoda suuria määriä, eli voidaan päätellä että pienien määrien tuominen on ok. Sen sijaan (muut) elintarvikkeet on aloittajan lainaamassa tekstissä kategorisesti kielletty, määrästä riippumatta.

Tosiasiallisesti en kyllä usko, että muutaman eväspatukan vieminen on mikään ongelma. En esim. muista, että mun laukkuja olisi koskaan (jotain abiristeilyä lukuun ottamatta) tutkittu laivalle mennessä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   10.12.25 14:18:42

Mikä on eväspatukka, anteeksi en tiedä määritelmää.

Lähettäjä: Mali 
Päivämäärä:   10.12.25 14:31:32

Onko jonkun kassi vai joskus tarkastettu sisään mennessä? En ole kuullut koskaan moisesta. Tulli toki ulos mentäsessä voi tsekata.

Lähettäjä: Sissi 
Päivämäärä:   10.12.25 14:35:16

Ei ole kyllä ikinä tavaroita katsottu laivaan mennessä. Tulli toki voi katsoa mutta ei Tulli sinun eväspatukoista välitä

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   10.12.25 14:43:27

3-4 kaupasta ostettua proteiinipatukkaa on ihan sallittua viedä laivalle.
Mitään itse tehtyjä pöperöpatukoita ei saa viedä.

Olen nähnyt, kun perhe käännytettiin laivaan menosta, kun kasseissa oli mm. kahvinkeitin, kahvipaketti, maitopurkki, muroja...
Ja toki niitä sallittuja lastenruokia ja hedelmiä.

Lähettäjä: Huh 
Päivämäärä:   10.12.25 15:24:29

Oon tehny eväsleivät ja puolikkaan sipsipussin kun laivalla on niin kallista ja huono valikoima. En tajunnut tuota ettei saisi..

Lähettäjä: Nippe 
Päivämäärä:   10.12.25 15:46:36

No nää on näitä...laivoille mun mielestä kielletään myös alkoholin vienti jotta kukaan ei joisi omia (ja joo,typerää juoda laivalla omia mutta muistelen että on ollut jotain laivamatkoja jossa menomatkalla ei myyty alkoa). Ja eihän hyteissäkään sais periaatteessa juoda omia :D :D

Aina voidaan yrittää kieltää jotain kun ahneesti yritetään myydä maksimit,siitä tässäkin on kyse. Ap voi hyvin viedä mitä haluaa laivalle.

ps. eikö Finnkinon leffaankin kielletä omien karkkien vienti :D :D yhtä typerää

Päivämäärä:   10.12.25 18:30:01

Noh, ostin 3 välipalapatukkaa, voin sitten kertoa otettiinko ne pois vai saanko pitää :D Kyllä on naurettavaa, jos ne pois otetaan! Yritän varmuuden vuoksi ''piilottaa'' ne vaatteiden tai muiden tavaroiden keskelle / hihansuuhun jne.

Lähettäjä: Sips 
Päivämäärä:   10.12.25 19:08:21

Onko kellään koskaan tarkastettu tavaroita laivaan mennessä?

Ymmärrän tuon, jos kahvinkeittimet yms mukana ja ne näkyvät, selvä se. Mutta en ole koskaan kuullut että laivaan mennessä kamoja alettaisiin tonkimaan :D

Lähettäjä: realisti 
Päivämäärä:   10.12.25 21:42:51

"Onko jonkun kassi vai joskus tarkastettu sisään mennessä? En ole kuullut koskaan moisesta. Tulli toki ulos mentäsessä voi tsekata."

Ei siellä mitään tarkastuksia tietenkään tehdä, tuon pykälän ainoa tarkoitus on olla olemassa sitä varten että jos laivan edustajat näkevät että jossain ääritilanteessa joku mässyttää/kokkaa isoja määriä ruokaa laivan julkisissa tiloissa, niin he voivat kieltää tämän ilman että kohde voi mussuttaa vastaan sillä perusteella että ko. toiminta on matkaehdoissa kielletty, ja että he ovat lipun ostaessaan/ottaessaan vastaan nuo matkaehdot hyväksyneet.

Jos tämmöistä mainintaa ei olisi, niin sitten voisivat tietenkin riidellä takaisin että "ei ole missään sanottu ettei näin saisi tehdä"

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.12.25 22:26:12

Mulla on aina eväät, ihan sama onko laiva vai lentsikka, niin aina on jotain. Turun iltalaivaan on menty iltapalan kanssa, kun ei enää halua mitään buffaa vetää niin myöhään. On sitten omat rahkat ja paistopisteen piirakat mukana ja iso pullo vettä.

Lähettäjä: eväät mukaan 
Päivämäärä:   10.12.25 22:48:00

Kuljetaan autolautalla ja aina on eväät mukana ja kananmunia keitetty syötäväksi. Termuspullo on myös täynnä kahvia. Juotavat ovat limuja ja normaalia omaa raanavettä. Tosin juodaan myös mehun kanssa laivan vettä kylppärin kraanasta. On oltu terveinä aina.
Lentokoneeseen ,2,5 tuntia matkaa, ottaisinmyös eväät mukaan, juotavaa ei sinne saa viedä nesteiden takia.
MUTTA sellaiset eväät jotka eivät liikaa haise ruualle. Meetvurstia en laita leiville ja kananmunan jätän pois.
Hyvää matkaa laivalla ja lentäen.

Päivämäärä:   10.12.25 22:54:26

Tuosta Finnkinosta ja vastaavista. Ehkä on parempi, ettei rapisevia karkkipapereita käytetä.
Samoin suklaan syönti ja istuimille murustaminen on paha asia.
Minulla oli valkoiset pitkikset jalassa ja istuin tarkastamatta penkkiin ja lähtiessä oli takapuoli ruskeana suklaasta, joku levitellyt suklaata penkille. Tarkastakaa mihin istutte.

Päivämäärä:   10.12.25 22:59:09

” Lentokoneeseen ,2,5 tuntia matkaa, ottaisinmyös eväät mukaan, juotavaa ei sinne saa viedä nesteiden takia.”

Tyhjä pullo turvatarkastuksesta läpi ja täyttää sen sitten ennen koneeseen menoa. Monella kentällä on ihan vesipisteitä omien pullojen täyttämistä varten.

Lähettäjä: Pikkujoulu 
Päivämäärä:   10.12.25 23:06:34

Pikkujouluaikaan on ”epäilyttävien porukoiden” (käytännössä iso lauma 20-30v miehiä) laukut avattu terminaalissa ja tutkittu. Tapaan käydä joulukuussa Tukholmassa teatterissa ja joulumarkkinoilla ja useampi laukkujen tutkiminen on nähty. Minulla on myös evästä laukussa (lähinnä hotelliin jotain pientä iltapalaa) eikä laukkuja ole koskaan tutkittu. Toki yksin matkustava, hiljaa istuva ja kirjaa odottaessa lukeva nainen ei varmaankaan vaikuta potentiaaliselta häiriköltä.

Päivämäärä:   10.12.25 23:11:23

eväät mukaan, miten tuo nyt liittyy asiaan? Kannattaa katsoa, mitä herkkuja siellä itse myyvät

Päivämäärä:   10.12.25 23:19:44

Saa ottaa, tai vaikkei saisikaan, ei niitä kukaan katso:D Mulla on aina vettä, eväspatukoita, karkkia ja ties mitä. Eli rohkeasti vaan ne eväspatukat messiin.

Lähettäjä: Kipa 
Päivämäärä:   10.12.25 23:29:25

Toissavuonna pikkujouluaikaan turku-tukholma risteilyllä parin kaverin kanssa ja taisivat kaikkien matkustajien laukut katsoa. Tosin se katsominen oli sellainen pikainen vilkaisu, mulla ainakaan ei katsottu muovipussien sisään mitä laukun sisällä oli (esim. Vaihtokengät muivipussissa), että kyllä siinä olisi saanut laivalle salakuljetettua jotakin. Kaiutinta ei saanut viedä laivaan. Niitä takavarikoivat (tai piti jättää terminaaliin säilytykseen) siinä tarkastuksessa. Meillä ei sellaista ollut mukana kun yks kaveri varoitti asiasta kun oli ennen meitä ollut laivalla ja niiden porukalta oli kaiutin otettu pois. Nyt syksyllä oltiin kaverien kanssa helsinki-tallinna komedia kapteeni risteilyllä eikä laukkuja katsottu. Mulla oli aamupala evästä mukana kun ei aamupalalle viitsitty laivalla mennä.

Päivämäärä:   10.12.25 23:41:36

-23:11:23
eväät mukaan, miten tuo nyt liittyy asiaan? Kannattaa katsoa, mitä herkkuja siellä itse myyvät

Mitä tarkoitat?

Jokuhan mainitsi Finnkinon ja siitä tuli mieleeni, että ihmiset suttaavat istuimia ja vaikka hyttejä. Joten mainitsin, että kannattaa katsoa mihin istuu kun ihmiset hääräävät eväittensä kanssa.

Oliko riittävä?

Päivämäärä:   11.12.25 04:06:19

Multa on tarkistettu aikanaan laukku, mutta risteily oli meidän wanhojen risteily, joten paljon nuoria ja osalta tarkistettiin alkoholin varalta kai. En usko, että kukaan olisi muutamaa eväspatukkaa takavarikoinut.

Lähettäjä: Mmmm 
Päivämäärä:   11.12.25 05:03:25

"Tuosta Finnkinosta ja vastaavista. Ehkä on parempi, ettei rapisevia karkkipapereita käytetä.
Samoin suklaan syönti ja istuimille murustaminen on paha asia."
Kielletään elokuvat.

Lähettäjä: Riu 
Päivämäärä:   11.12.25 06:38:07

Aloittajalla on ilmeisesti ykköstyypin diabetes, koska tarvitsee verensokerin laskuun nopeaa apua? Sen voi kertoa, jos joku valittaa eväistä.

Lähettäjä: Lukik 
Päivämäärä:   11.12.25 06:47:14

Ai, en edes ole tuota tajunnut.. Viimeksi Tallinnasta tullessa oltiin napattu Rimistä pizzapalat ja muut mukaan ja syötiin ne laivalla pöydän ääressä. Ei siihen kukaan puuttunut.

Päivämäärä:   11.12.25 07:54:51

"Lähettäjä Riu 

Päivämäärä11.12.25 06:38:07

Aloittajalla on ilmeisesti ykköstyypin diabetes, koska tarvitsee verensokerin laskuun nopeaa apua? Sen voi kertoa, jos joku valittaa eväistä."

- Ei oikeastaan, mutta matkustaessa välillä ruokailuvälit pitenee tahtomattaan ja olen jotenki herkkä sille verensokerin laskulle. Sitä on tutkittu joskus, mutta kaikki paastosokerit ja muut olleet aina ihan priimaa, eli ei epäillä diabetesta, vaan lähinnä luontainen taipumus. Korostuu varsinkin juuri matkaillessa ja jännittäessä kun kroppa käy ylikierroksilla. :D Eli ei mitään vakavaa kun sen tiedostaa itse.

Lähettäjä: Omalla 
Päivämäärä:   11.12.25 11:18:51

Eiköhän noilla ohjeilla haluta vain poissulkea niiden pihiliisojen hommat, jotka ottavat trangiakeittimetkin mukaan laivalle. Turvallisuuskysymys -helpompi sitten kieltää "kaikki" etteivät nämä pääse tulkitsemaan ohjeita haluamallaan tavalla. Maalaisjärjellä ymmärtää, että pari eväspatukkaa ei kiinnosta ketään.

Itse olen kuskannut ympäri maailmaa kaikenmaailman hedelmäsoseita, energiapatukoita ja proteiinipatukoita, eikä ole koskaan ollut mitään ongelmaa kun olen vain pakannut ne oikein. Kuskaan noita siksi mukanani, että kilpaurheilen ja vatsa ei välttämättä kestäisi paikallisia, siksi helpompi käyttää tuttuja, turvallisia merkkejä.

Lähettäjä: Nippe 
Päivämäärä:   11.12.25 13:42:32

Joo,siis en tiedä kuinka lainvoimaisesti jossain laivalla voidaan kieltää eväät? Tai elokuvissa? Tuossa on takana vain se ahneus että saataisiin myytyä mahdollisimman paljon (ehkä ylihintaisia) tuotteita.

Jos on kielletty niin ääritapauksissa voidaan vedota kieltoon,eipä tuota muuten taideta mitenkään varsinaisesti valvoa.

Lähettäjä: ö 
Päivämäärä:   11.12.25 14:43:08

On ihan lainvoimaista kieltää eväät. Vai syötkö ravintolassakin omat eväät? Kun astut laivaan hyväksyt matkaehdot jossa sitoudut laivayhtiön sääntöihin. Ja säännöissä kielletään eväät.
Tiedän että ruotsinlaivalla on syttynyt tulipalo vedenkeittimestä. Laivalla tulipalo ei ole mikään pieni juttu. Siksi nämä ruoan kuumennusvälineet on kielletty.
Asiakkaat ovat myös saaneet ruokamyrkytyksen omista eväistä ja syyttivät laivayhtiötä. Ruokamyrkytys on ihan mahdollista kun kuljetetaan eväitä lämpimässä ja asiallisia kylmäsäilytystiloja ei ole.
Ja oikeasti jos ei ole rahaa ostaa laivan ruokia pysy kotona

Lähettäjä: Ymmärrän 
Päivämäärä:   11.12.25 19:41:55

Ymmärrän hyvin tämän pykälän, ettei vähitellen laivat olisi täynnä omia eväitä syöviä " leirejä" kuten jossain Aasian junassa. Vie vähän fiilistä pois. Lisäksi lippuhinnat on vedetty niin alas, että kannattavuuteen on laskettu oletettu myynti.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.