|
Lähettäjä: .
Päivämäärä: 10.12.25 12:32:45
Mummoni on 82v, pärjää täysin yksin ilman kotihoitoa ja lääkäri todennut olevan todessa hyvässä kunnossa ikäisekseen. Pärjää esim mökillä itekseen viikkoja, vaikkei yksin olekkaan siellä. Toki isommissa jutuissa läheiset auttaa kuten puutarhahommissa. Kuitenkin kun ikää on niin olen huomannut, että liikkuu hitaasti ja varoen kävelysauvan kanssa. Pitkiä kävelyitä ei enää jaksa ja välillä noin kilometrin päässä olevaan lähikauppaankin me läheiset häntä ajellaan kotiovelta. Pystyy kyllä kävellä sinne itsekkin mutta huomaa, että puhtia ei ole samalla tavalla kuin jotakin vuosia sitten. Myös paljon eri lääkityksiä on mutta sellaisia, että itse saa ne kotoa hoidettua eikä tartte rampata lääkärissä.
Olen itse kova matkailemaan, erityisesti luontopaikat kiinnostaa ja vaeltaminen. Kaupungit toissijaisia. Jostain syystä tämä mummoni on nyt myös innostunut ja haluaisi lähtä jonnekkin kanssani. Oli täysin hänen ideansa. Alkuun innostuin ajatuksesta, mutta sitten aloin miettimään että onkohan kuitenkaan hyvä idea? Läheisille kun kerroin he sanoivat ettei ole hyvä idea, kun mummoni ei jaksa kävellä niin paljoa ja toki lennot yms matkastressi voi olla raskaitakin tuon ikäiselle. Itsekkin olen huomannut että vaikka olen hyvässä kunnossa niin jo lentokentällä saa rempata jo sen verran, että jalat on perille päästyä väsyneet.
Toisaalta, tämä olisi eka ja mahdollisesti viimeinen kerta kun pääsisin rakkaan mummon kanssa ulkomaille. Vikana ongelmana olisi kyllä kanssa, että meidän ikäerot on niin suuret että mielenkiinnonkohteet on aika erilaiset mitä tulee matkakohteisiin ja mitään isompia paikkoja tai paljon kävelyä vaativia paikkoja olisi mahdotonta mummon kanssa käydäkkään. Mitä itse tekisit?
|