Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksi yrittäjät tilaa kaiken temusta?

Lähettäjä: AntiCIS 
Päivämäärä:   10.12.25 10:55:34

Saahan sieltä tietysti halvalla mutta kummaksuttaa kun luulisi että haluaisivat suosia kotimaista. Sama pätee toki perussuomalaisiin miehiinkin.

Re: Miksi yrittäjät tilaa kaiken temusta?

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   10.12.25 10:59:52

Ketkä yrittäjät ja minkä kaiken?

Lähettäjä: Sunika 
Päivämäärä:   10.12.25 11:02:04

Ei kyllä pidä paikkaansa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.12.25 11:02:52

Mitkä yrittäjät? Luulisi että tollasella ei menesty.

Lähettäjä: Kä 
Päivämäärä:   10.12.25 11:13:35

Juuri ne yrittäjät on nyt vaikeuksissa, jotka tilaavat suoraan brändäämätöntä kiinakamaa.

Suomessa ei valmisteta kovin paljon tuotteita, joten jostain tavaraa on saatava. Suurin osa tuotteista tilataan eurooppalaisilta tukkureilta. Ne isommat firmat saattavat suunnitella tuotteet ja huolehtivat laadunvalvonnasta. Tuotteet voidaan valmistaa Kiinassa, mutta ne täyttävät täkäläiset turvallisuusvaatimukset.

Olen kauppias ja tunnen vain yhden yrittäjän joka tilaa tavaraa Kiinasta itse. Myy aika edullisin hinnoin ja varsinkin alet on kovat. Tiedän toki niitä Kiinasta tilaajia ja kyllä heillä on haasteellista.

Lähettäjä: Töihisieltä 
Päivämäärä:   10.12.25 11:28:42

Romua rajan takaa..köyhäily valtaa alaa, koska hikkyillä ei varaa muuhu..näitä himailijoita riittää. Ihasikana..niille kaisakoti hoitoja ja kuntoutusta.

Aikuinen mies ryhdistäydy!

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   10.12.25 11:30:14

Jaa, olen kyllä yrittäjä mutta en tilaile yhtään mitään tuotteita.

Lähettäjä: Yrittäjä 
Päivämäärä:   10.12.25 11:32:00

En tilaa mitään Temusta.

Lähettäjä: Yksyrittäjä 
Päivämäärä:   10.12.25 11:35:08

Suosin paikallista ja kotimaista, en tilaile temusta. Aika moni yrittäjä jakaa nämä tavoitteet.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   10.12.25 12:29:54

jopas on yleistystä taas :D

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   10.12.25 12:30:31

Siis ketkä tilaa?

Lähettäjä: dsf 
Päivämäärä:   10.12.25 13:38:38

"Jaa, olen kyllä yrittäjä mutta en tilaile yhtään mitään tuotteita."

sama.

Lähettäjä: pgggf 
Päivämäärä:   10.12.25 14:07:57

"Ketkä yrittäjät ja minkä kaiken?"

No esimerkiksi kauneudenhoitoalan ihmiset. Meikit, meikkausvälineet, kynsienhoito- ja muotoiluvälineet, lakat, kynsiuunit, hiuslisäkkeet, hiusvärit, jne. Käytännössä mitä tahansa myyvät harrastavat tuota. Jotkut ihan dropshippingina ja toiset hankkivat ison määrän tavaraa Suomeen ja myyvät täältä. Esim. puhelimien kuoret, vaatteet, kengät, korut.......

Aika paljon olen nähnyt juttuja näistä ja jopa kirjanpitäjien avautumisia, miten heitä hirvittää kun yrittäjät hankkivat kaiken mahdollisen temusta.

Sitten yrittäjät valittavat kun heidän tuotteet ei mene kaupaksi kun ihmiset tilaavat roinat itse temusta suoraan kotiin.

Lähettäjä: Tenu 
Päivämäärä:   10.12.25 15:32:03

Ainakin minä tilaan Temusta tuotteita. Ai miksi? No...yllätys...yllätys... HINTA on syynä. Eli saa edullisesti tavaraa ja olen jopa Tori.fi myynyt kamaa (tuo ei kyllä ole mikään business, kunhan kokeillut sitäkin).

Tuossa yllä tuli esimerkkejä tuotteista jotka ovat edullisia, itse olen suosinut koruja, puhelimen/tabletin kuoret sun muut pienehköt tavarat.

Lähettäjä: Ninni 
Päivämäärä:   10.12.25 16:33:55

Siis kauneusalan yrittäjät. Eivät kaikkien alojen yrittäjät. Kova yleistys. Miksi, siksi että hinta ja saatavuus. Ei Suomesta voi ostaa kotimaisena kynsilakkaa, hiuslisäkkeitä, kynsiuuneja. Ei taida olla edes saksalaisena. Jenkeistä ehkä, mutta siellä se oranssinaaman rasistijengi että parempi jopa Kiina ja Temu.

Päivämäärä:   10.12.25 16:54:57

Olisi oikein kiva, jos nämä yrittäjät kertoisivat sen suoraan, ettei turhaan tarvitse sellaiseen mennä. Ja toivottavasti myös tajuavat olevansa vastuussa, jos asiakas saakin vaikka allergisen reaktion.

Lähettäjä: Sunika 
Päivämäärä:   10.12.25 18:06:42

Todella iso riski sille yrittäjälle tilata käyttöön ja myyntiin tavaraa temusta. Täytyy olla harvinaisen tyhmä ihminen, jos ei ymmärrä että hän on vastuussa käyttämistään ja myymistään tuotteista. Saattaa mennä koko yritys nurin ja kovat velat niskaan.
Jos ne tilaa tukusta tai vaikka sitten tokmannilta niin on sentään se myyjän vastuu jos niissä tuotteissa on vikaa.

Päivämäärä:   10.12.25 18:11:09

Toivottavasti kertovat asiakkailleen sen. En ikimaailmassa haluaisi iholleni tai hiuksiini Temusta tilattuja kemikaaleja.

Lähettäjä: :o 
Päivämäärä:   10.12.25 18:30:21

Toivottavasti nämä temusta tilaavat yrittäjät ymmärtävät, että he ovat maahantuojia ja että heillä on maahantuojan vastuut :) tuskin kyllä ymmärtävät.

Lähettäjä: U 
Päivämäärä:   10.12.25 18:34:16

Täh? En minä ainakaan.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   10.12.25 18:42:33

Amatöörit tilaa temusta, on paljon halvempia tukkukauppoja kiinassa. Sitä kiinan laatua jeesustellaan, mutta kun kaikki tehdään oikeasti kiinassa. Niin ne iphonet kun kaikki muutkin asiat, lääkkeiden raaka-aineista suuri osa tulee kiinasta jne.

Lähettäjä: :o 
Päivämäärä:   10.12.25 19:15:34

^^Niin, Kiinasta tulee Hyvää laatua, kun maahantuoja on yritys, joka on tarkka laeista ja standardeista ym laatu- ja turvallisuusvaatimuksista. Mutta Kiinasta tulee vaarallista kuralaatua, kun sillä ei ole merkitystä, kuka on maahantuoja. Kiina on iso maa, sinne mahtuu monenlaista tuotantoa.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   10.12.25 19:28:24

No varmaan samasta syystä ku muutkin Temuttajat: saa halvalla.

Päivämäärä:   10.12.25 20:50:25

Halpa hinta kumoutuu samantien, jos jollekin asiakkaille tulee tuotteista reaktio ja käykin ilmi, että tavara on jotain ei EU:n säädökset täyttävää kiinan tuotantoa. Toki myös valtaosa siitä ns paremmasta tehdään Kiinassa, mutta vastuullinen maahantuoja/tuottaja noudattaa eu:n ja Suomen lakeja. Toisaalta se tekee sen tavaran yleensä myös kalliimmaksi.

En kyllä itse menisi vaikkapa meikkaajalle, joka käyttäisi temun/wishin/alibaban tms halpoja kopioita. Vähemmälläkin saa ongelmia turhista/vaarallisista kemikaaleista.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.