|
Lähettäjä: --
Päivämäärä: 11.12.25 17:25:08
Olen käyttänyt paljon peruukkeja asusteena. Harrastan erikoisempaa pukeutumistyyliä (ei gootti, mutta samaan tapaan erikoinen ja näyttävä) ja omat hiukset on kovin vaatimattomat suhteessa tyyliin. Ja omat hiukset haluankin pitää tavallisina, koska shokkivärien, pidennysten yms. ylläpito on niin työlästä.
Olen käyttänyt erilaisia keinokuituperuukkeja, hintaluokassa 50-150e/kpl. En koskaan aitohiuksista.
Joten tällä perusteella vastaan.
Kyllä, peruukki hiostaa. Ainakin kun on omat pitkät hiukset alla. Ehkä parempi jos ei olisi omia hiuksia. Kesähelteillä en noita koskaan käytä.
Kyllä, peruukki myös kutittaa ja hankaa ja voi puristaa. Kuituhiukset on terävämpiä kuin aito hius ja tuntuvat ikävältä kun niitä tulee silmiin tai suuhun. Peruukeissa on sisällä kiristysnauha, jolla sen voi säätää sopivaksi päähän. Itse nykyään pidän peruukkia vähän löysemmällä ja liimaan ripsiliimalla otsaan, jotta pysyy paikallaan. Pinnit ja kiristys aiheuttaa päänsärkyä. Muuten liima on kätevä, mutta se jättää otsan tahmeaksi pariksi päiväksi...
Laadukkaammat voi olla yllättävänkin luonnollisia, jos eivät ole liian tuuheita (ainakin omat peruukit on usein niin tuuheita, ettei ne varsinkaan vaalealla suomalaisella näytä luonnolliselta). Jotkut halvemmatkin peruukit on olleet yllättävän hyviä, mutta omat parhaat on niitä 100e+ hintaisia. Näissä kalliimmissa hius on usein mattaisempaa ja ohuempaa.
Paremmissa peruukeissa hius on myös lämpökäsiteltävää, eli voi suoristaa/föönata/kihartaa lähes kuten aitoa.
Mitkään naamiaisasukauppojen peruukit ei ole luonnollisia missään määrin.
Aitohius peruukit on luonnollisempia mutta ne maksaa enemmän (jopa satoja euroja, näihin kai voi saada kelasta rahaa, jos lääketieteellisen syyn takia hiukset lähtee). Kuulemma ne joilla peruukki siksi että omat hiukset lähteneet, saattavat käydä kampaajalla peruukin kanssa ja kampaaja leikkaa peruukin hyvään malliin. Tälllöin sen saa paremmin luonnolliseksi. Olettaisin että aitohiusperuukki ei hiosta niin paljoa.
Omat pitkät hiukset minulla on kahdella letillä, jotka asettelen peruukin alle. Eli omat hiukset saa kyllä kokonaan piiloon.
|