Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Keskustelua peruukeista

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   10.12.25 10:51:32

Oman tukan harvenemisen vuoksi olen miettinyt peruukin hankkimista.
Kuinka epäkäytännöllisiä peruukkeja on käyttää? Hiostavatko? Mietityttää myös onko peruukki hankala saada päähän siten, että se näyttää luonnolliselta. Jos käyttää pitkätukkaista peruukkia, voiko tukkaa pitää takana kiinni vai näkyykö sitten peruukin reuna edestä?

Re: Keskustelua peruukeista

Lähettäjä: Kalaöshj 
Päivämäärä:   10.12.25 11:34:34

Lapsella on sairauden vuoksi peruukki. Pysyy hyvin ja näyttää aidolta vaikka ei ole aitohiusta. Ei meinaa erottaa rajaa kun hyvin laittaa. Hiostaa kuumalla toki jonkun verran. Ei ole halpa tuollainen peruukki vaikka on tekokuitua. Hyvällä hoidolla pysyy hyvänä kyllä pitkään. Ei voi tekokuitua tietenkään millään laitteella muotoilla mutta muotoilutuotteita voi käyttää. Käy liikkeessä kyselemässä ja sovittamassa niin osaavat kertoa hyvin. Googleta siis lähin paikka missä on peruukkeja tarjolla, pitää todennäköisesti varata sovitusaika.

Päivämäärä:   11.12.25 08:51:26

Lisää?

Lähettäjä: ### 
Päivämäärä:   11.12.25 09:48:45

Et voi tietää, ennen kuin kokeilet. Eli mene sovittamaan. Tämä on asia, jossa toisten kokemukset ei paljon auta.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.12.25 15:32:28

Mua hiostaa omatkin hiukset saati sitten peruukki vielä päälle. Kyllä, kuuma on.

Päivämäärä:   11.12.25 17:07:24

Olisi kyllä kätevää, jos omat hiukset pysyisivät päässä!

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   11.12.25 17:25:08

Olen käyttänyt paljon peruukkeja asusteena. Harrastan erikoisempaa pukeutumistyyliä (ei gootti, mutta samaan tapaan erikoinen ja näyttävä) ja omat hiukset on kovin vaatimattomat suhteessa tyyliin. Ja omat hiukset haluankin pitää tavallisina, koska shokkivärien, pidennysten yms. ylläpito on niin työlästä.

Olen käyttänyt erilaisia keinokuituperuukkeja, hintaluokassa 50-150e/kpl. En koskaan aitohiuksista.

Joten tällä perusteella vastaan.
Kyllä, peruukki hiostaa. Ainakin kun on omat pitkät hiukset alla. Ehkä parempi jos ei olisi omia hiuksia. Kesähelteillä en noita koskaan käytä.
Kyllä, peruukki myös kutittaa ja hankaa ja voi puristaa. Kuituhiukset on terävämpiä kuin aito hius ja tuntuvat ikävältä kun niitä tulee silmiin tai suuhun. Peruukeissa on sisällä kiristysnauha, jolla sen voi säätää sopivaksi päähän. Itse nykyään pidän peruukkia vähän löysemmällä ja liimaan ripsiliimalla otsaan, jotta pysyy paikallaan. Pinnit ja kiristys aiheuttaa päänsärkyä. Muuten liima on kätevä, mutta se jättää otsan tahmeaksi pariksi päiväksi...

Laadukkaammat voi olla yllättävänkin luonnollisia, jos eivät ole liian tuuheita (ainakin omat peruukit on usein niin tuuheita, ettei ne varsinkaan vaalealla suomalaisella näytä luonnolliselta). Jotkut halvemmatkin peruukit on olleet yllättävän hyviä, mutta omat parhaat on niitä 100e+ hintaisia. Näissä kalliimmissa hius on usein mattaisempaa ja ohuempaa.
Paremmissa peruukeissa hius on myös lämpökäsiteltävää, eli voi suoristaa/föönata/kihartaa lähes kuten aitoa.

Mitkään naamiaisasukauppojen peruukit ei ole luonnollisia missään määrin.

Aitohius peruukit on luonnollisempia mutta ne maksaa enemmän (jopa satoja euroja, näihin kai voi saada kelasta rahaa, jos lääketieteellisen syyn takia hiukset lähtee). Kuulemma ne joilla peruukki siksi että omat hiukset lähteneet, saattavat käydä kampaajalla peruukin kanssa ja kampaaja leikkaa peruukin hyvään malliin. Tälllöin sen saa paremmin luonnolliseksi. Olettaisin että aitohiusperuukki ei hiosta niin paljoa.

Omat pitkät hiukset minulla on kahdella letillä, jotka asettelen peruukin alle. Eli omat hiukset saa kyllä kokonaan piiloon.

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   11.12.25 17:51:34

Aloita päälaenlisäkkeellä?
Se on varmaan helpoin laittaa suht huomaamattomasti.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   11.12.25 17:57:20

"Aloita päälaenlisäkkeellä?
Se on varmaan helpoin laittaa suht huomaamattomasti."

Se voi olla helpompi laittaa tai sitten ei. Lisäkkeen pitäisi vastata tosi hyvin omaa hiusväriä, jotta se menisi huomaamattomasti omien hiusten sekaan. Varsinkin jos on värjäämätön suomalainen maantienharmaa hius, on ainakin hiuslisäkkeitä yms. vaikea löytää sopivan sävyisinä. Yleensä myös niin aitohiuslisäkkeet kuin keinohiuksetkin on hyvin erilaista materiaalia kuin tämä suomalainen, luonnostaan ohuehko hius.
Peruukki on siinä mielessä helpompi, että ei tarvitse miettiä sopivuutta oman hiusvärin ja rakenteen kanssa.

Päivämäärä:   12.12.25 07:20:17

Päälaenlisäkettä myös miettinyt, mutta niiden kanssa ongelmaksi todennäköisesti tulee se, että ei löydy oikeaa väriä. Mulla on värjäämätön tukka ja sävy on semmoinen vaaleahko, että ei oikein mikään lisäkkeiden sävy passaa kunnolla.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.