Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten osoitat rakkautta kissallesi?

Lähettäjä: ved 
Päivämäärä:   10.12.25 10:35:31

?

Re: Miten osoitat rakkautta kissallesi?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.12.25 10:43:57

Riippuu kissasta. Meillä 3 ja tykkäävät selvästi eri asioista. Aktiivisin ei tykkää rapsutuksista ellei itse kysy, mutta tykkää kun ihminen seuraa hänen tekemisiään. Semmonen välillä vähän yliaktiivinen seinille huutelija jonka pitää keksimällä keksiä tekemistä. Huomaa että tykkää tosi paljon kun seuraan ja katson sivusta hänen tekemisiään, koska kesken puuhien tulee vauhdilla hinkkaamaan itseään mun jalkaa vasten ja puhuu mulle ja puhuu kun puuhailee. Muut tykkää rapsutuksista ja herkuista. Toki rakkauden osoittamista on myös perushoito, laadukkaan ruoan hankinta, terveydenhuolto ja yhteinen aika esim leikittäessä mutta kissat eivät sitä puolta varmastikkaan ymmärrä.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   10.12.25 10:51:34

Nukkuu yöt kainalossa ja otetaan aina ilta ja aamuhalit. Telkkaria katsoessani tulee usein syliin tai olkapäälle pötköttelemään. Päikkäreille mennessä hetken kun häntä huutelee niin tulee juoksun kanssa ja asettuu viekkuun.

Tuli varmaan selväksi että tykkää läheisyydestä ja huomiosta :D

Lähettäjä: Tuplapiste 
Päivämäärä:   10.12.25 13:28:00

Mulla on "empatiaeläin", jonka sanan eräs ystäväni keksi. Kissa yhtyy mun mielialoihin hetkessä, esim puhun puhelimessa ja kuulen jotain kuohuttavaa, jolloin kollikin alkaa hoihkimaan huolesta suunniltaan. Sit pitää rauhoittua ensin itse, puhella ja lauleskella kissalle ja sylitellä ja silitellä.

Lähettäjä: Kissan mieliksi 
Päivämäärä:   10.12.25 16:22:02

Vaikea kysymys koska en ole tuollaista edes ajatellut.
Kaikki toimintani perustuu siihen että kissoillani olisi kaikki hyvin. En lähde erittelemään päivänselvyyksiä mutta voihan sitä hemmottelua harrastaa eri keinoin jos se on sitä oletettua rakkautta.. Kollipoika rakastaa kun saa hiiriä loukusta ja emokissa tykkää kun saa vaikka karkailla tutkimaan välillä kiellettyjä huoneita.

Päivämäärä:   10.12.25 17:21:28

Meilläkin on tämä "jeeee, pääsin karkuun!" -leikki. Etenkin kun käyn illalla kaupassa, kissa osaa odottaa oven takana ja pujahtaa avaraan portaikkoon. Joskus viihtyy siellä pitkiäkin aikoja, saattaa makoilla alakerran patterilla mistä näkee ikkunasta ulos. Naapureita on vain yksi, eikä kissa alaovesta ulos asti pääse. Asunnon ovi on tietysti raollaan niin tulee sitten omia aikojaan takaisin.

Päivämäärä:   11.12.25 11:41:39

Meillä harrastetaan myös "pöllyytystä", eli kissa tykkää kovasti kun haron sormilla turkkia ihan voimalla vastakarvaan selästä ja kyljistä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.