|
Lähettäjä: ….
Päivämäärä: 10.12.25 10:19:15
En kauheasti pidä elämästäni. En ole koskaan pitänyt, en edes lapsena.
Mietin, onko tämä yleinen ilmiö vai ovatko ihmiset pääsääntöisesti onnellisia? Jos ovat, niin miksi?
Jo pienenä ajattelin, että elämäni on aina pelkkiä vastoinkäymistä eikä mikään koskaan suju hyvin. Kaikki meni aina jotenkin vähän pieleen, kaikki oli aina hieman hankalaa. Silti jaksoin uskoa, että sitten aikuisena olen onnellinen ja toteutan kaikki unelmani, mutta eihän se mennyt ihan niin.
Työni on pakkopullaa. Aiemmin voimavarana olivat kivat työkaverit, mutta organisaatiomuutosten vuoksi moni on vaihtanut toimipistettä ja me loput teemme työmme etänä. Se taas tarkoittaa, että positiivista kanssakäymistä tai ohimennen keskustelua ei juuri tule, vaan työkavereille viestitään lähinnä jos joku asia vaatii toimenpiteitä tai jossain on virhe. Se puolestaan nakertaa itseluottamusta: kun puhelin tai sähköposti kilahtaa, se ei yleensä tarkoita mitään hyvää.
Tänään aamulla herätessäni itkin, koska en olisi halunnut nousta ja alkaa töihin.
Olen yrittänyt vaihtaa alaa ja opiskella muuta, mutta huomasin, ettei minulla olekaan lahjoja haaveilemalleni alalle. Mikään muu ei oikein kiinnosta, joten kituutan sitten nykyisessä työssä kunnes löydän ihmeen tai saan potkut.
Hevosista sain aiemmin iloa. Nuorena haaveilin, että olisin päässyt töihin hevosalalle, mutta aikuisten painostuksesta opiskelin "oikeaa" alaa sillä idealla, että sitten on varaa pitää aikuisena omaa hevosta. Kuten me kaikki tiedämme, kulut ovat nousseet niin paljon, ettei omaan olekaan enää realistista mahdollisuutta tavallisena työssäkäyvänä. En löydä ratsastukseen samaa paloa ilman tätä unelmaa. Jatkuva epäonni vuokrahevosten ja ratsastuskoulun lemppareiden kanssa on nakertanut harrastusintoa.
Mitä järkeä tässä kaikessa on, jos tämä on tällaista vielä seuraavat 50 vuotta?
|