Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten lakata vihaamasta?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.12.25 11:50:20

ihmisiä, jotka ovat tietoisesti vahingoittaneet sinua iät ja ajat. Kun haluaisi vain unohtaa heidät kokonaan. Vihatessa ja inhotessahan he eivät pääse unohtumaan.

Re: Miten lakata vihaamasta?

Lähettäjä: poista 
Päivämäärä:   9.12.25 11:51:15

Ignooraamalla ne.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   9.12.25 11:52:13

Vihasta kyllä pääsee yli mutta aikaa siihen menee.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   9.12.25 12:15:52

Viha on suojaava tunne. Miltä suojaelet itseäsi?

Lähettäjä: dicha 
Päivämäärä:   9.12.25 12:21:57

Opettele nauttimaan vihan tunteesta. Se on yllättävän voimaannuttavaa.

Lähettäjä: Kkkk 
Päivämäärä:   9.12.25 12:38:26

Aika ja muut asiat elämässä auttoivat. Ja tietenkin nenihmiset pitää ihan ensiksi poistaa elämästä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   9.12.25 12:51:25

Älä yritä kieltää itseltäsi sitä vihaa ainakaan, se on ymmärrettävä reaktio. Kun yrittää kieltää tunteita, niitä vaan oikeasti vahvistaa ja pitkittää.

Oletko saanut apua? Oletko koskaan lukenut mitään kirjallisuutta aiheesta, tai hankkinut vertaistukea? Käsitteleminen voi auttaa.

Päivämäärä:   9.12.25 13:13:33

Annat anteeksi mielessäsi ja päästät irti. Viha katkeroittaa sinut, teet hallaa vaan itsellesi.

Päivämäärä:   9.12.25 14:08:27

Olen poistanut sellaiset ihmiset elämästäni ja pidän tarkkaan huolen, etten joudu enää mitään kautta heidän vaikutuspiiriinsä tai osaksi sosiaalisia pelejään. Jos vahingossa kohdataan, niin tervehdin neutraalisti.

Suuntaan aktiivisesti ajatukseni muualle. Auttaa, kun muistutan itselleni, että heidän aiheuttamassaan vihassa vellominen vain ja ainoastaan vahingoittaa minua.

Anteeksi antaminen ei ole tarpeellista. Voisin kyllä antaa anteeksi systemaattisen työpaikkakiusaamisen ja mustamaalaamisen, jos tekijä tulisi vilpittömästi pyytämään anteeksi, mutta sellaista ei tule tapahtumaan.

Otan tapahtuneen opetuksena. Nyt osaan varoa paremmin. Tunnistan pintapuolisen ystävälliset, selkäänpuukottavat kieroilijat vähän paremmin. Osaan arvostaa lojaalia ystävyyttä enemmän.

Lähettäjä: pilosopi 
Päivämäärä:   9.12.25 14:11:19

Jätät vaan asian taaksesi. Yleensäkin elämässä negoihin asioihin ei kannata jäädä vellomaan, erityisesti ei sellaisiin jotka ovat jo mennyttä elämää. Joko korjaat ne, tai sitten poistat ne elämästäsi, tai sitten eristät itsesi niistä mahdollisimman hyvin ja jatkat eteenpäin ajattelematta niitä enää. Tulevaisuus on se mikä merkitsee, ei se mitä joskus aiemmin on tapahtunut.

Jäämällä vihaan kiinni annat näiden negojen ihmisten edelleenkin hallita elämääsi, vaikkeivät he enää edes olisi siinä millään tavalla mukana. Aiotko tosiaankin antaa tämän(kin) voiton heille?

Lähettäjä: mama 
Päivämäärä:   9.12.25 14:59:44

Käsittelemällä ja hyväksymällä tapahtuneet asiat.
Turhaan sä kannat asiaa mukana, jolle et yksinkertaisesti voi yhtään mitään. Tuo tilanne kuormittaa vain ja ainoastaan sun mieltä.

Aikuisen ihmisen pitäisi osata käsitellä asioita ja tunteitaan, niitä vaikeitakin ja mennä elämässään eteenpäin.

Päivämäärä:   9.12.25 16:24:15

Antamalla anteeksi ja jatkamalla eteenpäin, vihan tunne satuttaa vain lisää sinua itseäsi.

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   9.12.25 16:28:53

Miksi lakata, viha on hyvä polttoaine. Parasta kun pääsee kostamaan.

Lähettäjä: Yry 
Päivämäärä:   9.12.25 16:45:35

Ei se taida onnistua. En tiedä onko oma tunteeni vihaa vai mitä, mutta Itselläni eräs jota luulin ystäväkseni puukotti selkään kun olin juuri kokenut suuren trauman ja menetyksen. Aivan käsittämättömän myrkyllinen ihminen, josta haluan pysyä mahdollisimman kaukana! Ehkä tämä on enemmän halveksuntaa kuin vihaa ja nautin kun itse ylös päästyäni olen menestynyt elämässäni todella hyvin ja tämä entinen "ystäväni" rypee samassa pjaskassa kuin miltei 10v sitten.

Lähettäjä: Hah 
Päivämäärä:   9.12.25 16:58:27

Käsittele ne asiat. Siis sillätavoin hyviin yksityiskohtaisesti perkaamalla kaikki asiat osiin. Hyväksy se mitä on tapahtunut ja mitä se on aiheuttanut. Ota vastuu omasta osastasi tapahtumissa ( okei on tilanteita, joissa itse ei vaan olisi voinut toimia mitenkään toisin tms). Joskus voi olla hyvä kertoa vihan kohteelle hänen osuutensa, välittämättä vastaanotosta. Sitten ne tunteet hälvenevät. Unohtaa ei tarvitse, muttei siinä vihassa kannata velloa. Se ei ole itselle terveellistä.
Minulla on yksi hlö,joka todella yrittänyt vaikeuttaa elämää mm.kiusaamalla hevosiani jne. Olen täysin ignoorannut tuon hlö. Kertonut ihmettelijöille mitä tuo hlö on tehnyt ja jatkan elämääni. Hän ei saa otetta minusta, sekös häntä eniten harmittaakin. Jotkut ihmiset vaan eivät ole sen arvoisia että heihin laittaa yhtään energiaa.

Lähettäjä: lilian 
Päivämäärä:   9.12.25 17:12:24

Vihaaminen on sulle itsellesi tuhoisaa. Eikä auta mitään. On todella hienoa, että pyrit vihasta eroon! Ne tunteet ei kuitenkaan katoa yleensä vain sillä, että hoet itsellesi ’nyt ei saa enää vihata ja nyt pitää unohtaa’. Ikävien tunteiden väkisin tunkeminen jonnekin mielen tyrmään kovin usein johtaa vaan siihen, että ennemmin tai myöhemmin ne tunteet murtautuu ulos sieltä vankilastaan ja aiheuttaa sun mielessä aiempaa isomman ongelman. Katkerana eläminen ei ole herkkua ja se voi vaikuttaa negatiivisesti sun elämään tosi monin sellaisin tavoin mitä et edes ihan tajuakaan. Sun pitää käsitellä ja antaa itsesi tuntea ne asiat, jotka sulle on jäänyt kaivelemaan. Kannatan itse vahvasti sitä, että omassa päässä yksin pyörittelyä sijaan juttelet asioista jonkun kanssa (on se sitten joku sun läheinen, ystävä, terapeutti tai kuka vaan luotettava kuuntelija) ja annat itsesi purkaa ulos noita asioita systeemistä.

Lähettäjä: Kosta 
Päivämäärä:   9.12.25 18:45:54

Kosto auttaa. Se, joka ei sitä ymmärrä, ei ole vihaa kokenut.

Lähettäjä: Hah 
Päivämäärä:   9.12.25 19:03:57

Kosta: mitäs jos saatki takaisin kostosi? Kosto on vain kierre, joka lisää vihaa, ei poista sitä. Vai mites kuvitelet verikostojen kierteiden syntyneen?
Jos tuo hlö joka minua on piinannut, alkaisi jotenkin kostamaan, olen varautunut. Hän joutuu itse isoihin ongelmiin, ihan laillisia reittejä. On jo joutunutkin. Ja hänen elämänpiirinsä on kaventunut koska ihmiset ovat huomanneet millainen on. Joten paras "kosto" on kun jatkat elämääsi kuten haluat. Et reagoi mihinkään toisen tekemään. Tämä ei tarkoita, ettetkö esim.keräisi todistusaineistoa...

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.