Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miehen seuraajat fb:ssä

Lähettäjä: kukkuluuruu 
Päivämäärä:   9.12.25 08:34:52

Miehellä on facebookissa seuraajina joitain mielenkiintoisia profiileja. Nämä ovat nuoria naisia, joillain kuvauksena "online model", toisilla profiilissa kehoitus liittyä heidän whatsapp ryhmäänsä, jossa voi tavata nuoria naisia. Stalkkasin parin kaverilistaa, jotka koostuivat pelkästään seurattavista miehistä.

Lievästi epäilyttää, mistä mies on tällaisia seuraajia saanut ja miksi pitää niitä profiilissaan. Mitä olisitte mieltä?

Re: Miehen seuraajat fb:ssä

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   9.12.25 09:24:12

En pitäisi epäilyttävä sillä nämä seuraajat/botit/vastaavat seuraa ihan vaan kaikkia mainostaakseen omia palveluita. Mulla näkyy näitä välillä storyjen katselijoissa, enkä tietääkseni harrasta mitään asiaan liittyviä juttuja netissä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   9.12.25 11:05:18

Nuo on jotain feikki profiileja, joilla jotkut intialaiset miehet tms yrittävät huijata rahaa ihmisiltä tietenkin.

Päivämäärä:   9.12.25 11:29:42

Eikö ihmiset poista näitä seuraajista? Nämä on myös tykänneet miehen julkaisuista. Itse en haluaisi tuollaisia omaan profiiliini ollenkaan näkyville.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   9.12.25 12:16:53

Itse olen vain instassa ja näitä roskaseuraajia tulee jatkuvasti. Poistan ja ilmiannan ja estän mutta jää niitä joskus huomaamatta.

Lähettäjä: hah 
Päivämäärä:   9.12.25 13:32:42

Tuo kertoo vaan siitä, että ihminen ei erota botteja oikeista ihmisistä. Näitä tulee kaikissa somekanavissa vastaan, hämmästyttää vaan ettei kaikki tajua ettei ne ole oikeita ihmisiä ollenkaan vaan todennäköisesti tietoturvariski ja spämmiansa.

Yhdelle deittikumppanille huomautin näistä, että kannattaisi poistaa tämmöiset tilit seuraajista ihan jo noista tietoturvasyistä. Oli ihan äimänkäkenä asiasta.

Lähettäjä: Nippe 
Päivämäärä:   9.12.25 13:33:12

Joo,siis noita tulee satunnaisesti ja mun mielestä joku voi ihan hyvin vahingossa hyväksyä. En tiedä mikä noiden pointti on eikä varmasti kannattais pitää seuraajina vaan kenkää vaan. Mut siis en usko että ukkos on mitään seuraa tai muuta hakemassa vaan on vaan hyväksynyt sen kummemmin ihmettelemättä tai vahingossa noita.

Lähettäjä: Kc 
Päivämäärä:   9.12.25 19:03:14

Kysy.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   9.12.25 19:04:43

Ajattelisin, että mies on munallaan ajatteleva idiootti, jos kerryttää botteja mihinkään sosiaaliseen mediaan. Samalla tasolla sorsapilliä seuraavien ukkosorsien kanssa.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   9.12.25 19:10:37

"Yhdelle deittikumppanille huomautin näistä, että kannattaisi poistaa tämmöiset tilit seuraajista ihan jo noista tietoturvasyistä. Oli ihan äimänkäkenä asiasta."

Anteeksi mutta siis mitkä tietoturvasyyt? Ei kukaan instagramissa sinua seuraava pääse käsiin mihinkään sellaisiin tietoihisi, mitkä eivät ole jo julkisia.

Minullekin tulee noita (joskus seuraajia, usein vain storyn katselijoita), en jaksa välittää.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.12.25 19:11:58

"Eikö ihmiset poista näitä seuraajista? "

Niinpä. Kyllähän nuo voi poistaa jos ei niitä sinne halua. Ilmeisesti aloittajan mies haluaa. Olen itsekin huomannut, että hyvin fiksunkin oloisilla miehillä on tällaisia seuraajina. Mitä ilmeisimmin nämäkin miehet tykkäävät, että niitä on seuraajina, kyllähän he muuten poistaisivat ne.

Lähettäjä: hah 
Päivämäärä:   10.12.25 08:05:41

-- : en nyt jaksa sen syvemmin selittää mutta on muitakin tietoturvaongelmia kuin sun henkilötietojen varastaminen. Esimerkiksi virukset. Mitä enemmän on botteja seuraajissa, sitä enemmän tulee erilaisia spämmiä ja niiden kautta huijaussivustoja yms roskaa. Tämän on huomannut ihan käytännössä kun katsoo mitä tulee sellaisten ihmisten feediin joilla on paljon botteja seurannassa, käytännössä feedi täynnä roskaa ja huijausta. Just tää tyyppi jolle huomautin asiasta, teki yhden huijaussivun kautta suht kalliin ostoksen kun ei tajunnut että kyse oli feikkikaupasta.

Eli jos sä päästät botteja sun tilille, niin samalla kutsut sinne kaikki mahdolliset huijaukset ja virukset. Siksi ne kannattaa heti blokata jos vähänkin epäilyttää että joku tili on botti. Useimmitenhan niissä on joku varastettu kuva ja sit nolla julkaisua ja tosi vähän seuraajia. Jos on mieheksi tehty spotti niin on yleensä joku "jenkkiläinen upseeri" tai lääkäri tai joku muu rikkaalta vaikuttava. Naisbotit on sitten näitä aikuisviihdekopioita. Kaikki vaan blokkiin heti kun huomaa.

Päivämäärä:   10.12.25 15:04:03

Nämä seuraajat alkoivat epäilyttää myös miehen muun somen käytön vuoksi. Keski-ikää lähestyvällä miehellä on puhelimessa snapchat, joka on ilmoituksista päätellen myös käytössä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.