Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Opintojen lopetus

Lähettäjä: Ff 
Päivämäärä:   8.12.25 22:56:33

Olen viimeisen vuoden opiskelija ja mielessä pyörinyt pitkään että lopettaisin. Opiskelen alaa joka ei työllistä (taloushallinto) olen myös lopen uupunut kirjoittamaan enää yhtäkään raporttia. Nyt alkaa vaan riittämään.. harjoittelupaikkakaan ei vastaa alaa jolta valmistun. Eli minua ei tule kukaan palkkaamaan. Tietysti harmittaa etten nyt saa korkeakoulututkintoa jos nyt lopetan, mutta mitä mä sillä teen jos se ei työnhaussa hyödytä?

Meinasin tehdä tämän harjoittelun loppuun, ehkä saan jotain täytettä CV:seen. Tai ehkä keskeytän? En vaan jaksa tehdä noita puuttuvia kursseja loppuun, ainakaan tavoite ajassa koska motivaatiota ei vaan ole. Koko opinnäytetyö kuulostaa tuskalta.

Löytyisiköhän täältä yhtään vertaistukea?

Lähdin työttömänä opiskelemaan, eli tavoitteena oli opiskella työllistävää alaa.

Re: Opintojen lopetus

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   8.12.25 23:12:44

Minä keskeytin opinnot, koska työllistyminen käytännössä mahdotonta. Kokemusta ei ollut kuin harjoittelusta ja sen myötä totesin, että ne hommat ei kiinnosta.
Ainahan voi opinnot loppuun suorittaa myöhemminkin, jos siltä alkaa tuntumaan.
Tuntui että iso kivi putosi harteilta, kun päätin että nyt loppuu.

Päivämäärä:   8.12.25 23:19:19

Sitä mä kans mietin että kyllähän ne voi loppuun tehdä aina. Käyttäisin tämän ajan melkein ennemmin työnhakuun, periaatteessa jos ala vaan työllistäisi siihen ei edes tradenomi tutkintoa tarvitsisi. Mutta ainakin muita töitä voisin hyvin jo alkaa etsimään...

Päivämäärä:   8.12.25 23:24:26

Harjoittelua kuitenkin vielä kestää useita kuukausia, niin jos lähtisin hakemaan ihan mitä vaan työtä ja sitten voisin keskeyttää etten jäisi ihan tyhjän päälle. Olen siis näiden pähkäilyjen kanssa menettänyt monet yöunet ja varmaan kuten sanoit iso kivi vierähtäisi pois harteilta.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   8.12.25 23:25:49