Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Puhdistamo Iltamagnesium kokemuksia

Lähettäjä: Piste 
Päivämäärä:   8.12.25 21:03:50

Innostuin ostamaan purkin Puhdistamon Iltamagnesiumia, senhän pitäisi myös parantaa unen laatua ja helpottaa nukahtamista. Minullapa kävi päin vastoin! Olen iltaisin ottanut yhden kapselin tuntia ennen nukkumaanmenoa ja heräilen pitkin yötä, pyörin ja pyörin puoliunissani, herään vessaan aamuyöllä ja lisäksi näen tosi paljon unia. Tavallisesti en muista lainkaan nähneeni unia, tosi harvinaista että aamulla muistaisi mitään. Ja joka yö nyt näin heti siitä alkaen, kun aloitin Iltamagnesiumin. Ennen tätä otin Puhdistamon Triplamagnesiumia, myös yksi kapseli iltaisin, ja sen kanssa ei ollut mitään tällaista. Siksi innostuin kokeilemaan tätä, kun satunnaisesti ollut haastetta nukahtamisessa ja ajattelin, että tästä voisi olla enemmän tukea siinä.

Onko kellään mulla ollut tällaista, meneeköhän tämä ohi vai eikö valmiste yksinkertaisesti vain sovi minulle? Ärsyttää nukkua huonosti, mutta en haluaisi heittää purkkia poiskaan. Googlamalla löysin vaan kehuja tuotteesta miten hyvin se toimii ja unen laatu parantunut.

Re: Puhdistamo Iltamagnesium kokemuksia

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.12.25 21:10:29

No ei johdu tuosta, kuvittelet vaan.

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   8.12.25 21:14:26

Mulla ne iltamagnesiumit kera melatoonin toi vaan hyvät unet.

Lähettäjä: ---- 
Päivämäärä:   8.12.25 21:17:28

Siinähän on muutakin kuin magnesiumia. Voi hyvinkin johtua niistä. Jättäisin ottamatta, tuskin vaikutus muuttuu päinvastaiseksi, vaikka vähän tasoittuisikin. Mulla b-vitamiini aiheuttaa ihan sekopäisiä unia.

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   8.12.25 22:38:56

Kokeilin myös sitä joskus ja minua se myös ennemminkin virkisti ja nukuin huonommin.

Älä heitä pois, voithan ottaa sen aamulla, jos ei sitten unta haittaisi.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   9.12.25 02:28:08

Ota enemmän. Ohjehan on 4 kapselia max. Valeriaanakapselit ovat hyviä.

Lähettäjä: Mg 
Päivämäärä:   9.12.25 06:36:36

Jos magnesium virkistää, silloin on magnesiumin puute. Kannattaa googlata.

Eihän sitä tartte illalla ottaa, vaikka lukee iltamagnesium. Ota aamulla jos virkistää.

Ei mitään valittamista tuotteesta. Hyvin toimii ja syön sen 4 kapselia. Nukun hyvin.

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   9.12.25 08:02:33

Se Tripla magnesium minun tietääkseni on piristämistä/yleisvointia varten, ainakin toivottavasti, kun ostin juuri kokeiluun. En vielä aloittanut. Jos ei piristä kuten tuo Magnex jota olen käyttänyt, niin alan ottaa sitä sitten iltaisin. Tällä hetkellä koitan muistaa ottaa kun ekan kerran syön jotain.

Magnesiumilla voi olla erilainen vaikutus eri ihmisiin. Minulla yksi mankku tyyppi piristää, vaikka tiedon mukaan sillä ei pitäisi olla mitään piristävää vaikutusta, mutta minulla se vaikutti niin.

Tuosta Triplasta sanottua: Tripla magnesium yhdistää useita magnesiummuotoja parantaakseen imeytymistä ja vaikutusta elimistössä. Tämä tarjoaa useita etuja verrattuna yhden magnesiummuodon käyttöön. Magnesiumsitraatti tukee vatsan terveyttä ja sillä on lievä laksatiivinen vaikutus, kun taas magnesiumglycinaatti on vatsaystävällinen ja edistää rentoutumista sekä parempaa unta. Magnesiummalaatti auttaa lisäämään energiantuotantoa ja vähentämään väsymystä, mikä on erityisen hyödyllistä fyysisessä aktiivisuudessa.

Eli aika yleistasoinen magnesium jonka pitäisi yleisvointia parantaa, ei väsyttää eikä piristää erityisesti.

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   9.12.25 08:11:34

Tuo Ilta mankku sisältää magnesiumia jonka pitäisi tosiaan rentouttaa, mutta ei taida vaikuttaa sinulla niin. Tosin jos näet paljon unia, niin ainakin sitten uni on syvempää käsittääkseni. Joskin kuulostaa levottomammalta. Alitajuntaisesti ei kuitenkaan taida sulle toimia. Ota sitä vaikka aamulla kun syöt aamupalaa.

Magnex (jota siis itse olen käyttänyt) joka sisältää Magnesiumoksidia ei suositella yleisesti. Siitä sanottua: "Magnesiumoksidia käytetään usein ravintolisänä magnesiumin saannin lisäämiseksi, erityisesti magnesiumvajeesta kärsiville. Kuten todettu, magnesiumoksidilla on erittäin alhainen biologinen hyötyosuus, eikä sitä tule käyttää magnesiumvajeen hoitoon."

Silti vaan nimenomaan tuo oksidi on itselle ollut se juttu, olen tosin ottanut sitä aika paljon. Muita mankkuja olen kokeillut ilman vastaavaa piristävää vaikutusta. Herkkävatsaisenakaan ei ole ollut siitä mitään ongelmia itselläni. Voi olla että osa tuotsta arvostelusta on oman tuotteen myymistä kalliimmalla.

Lähettäjä: G 
Päivämäärä:   9.12.25 09:29:59

Minä olen pari vuotta käyttänyt Ilta Magnesiumia iltaisin (3 kaps), siinähän siis on vaikuttavina aineina magnesiumbisglysinaatti, kärsimyskukkauute, l-tryptofaani, luontainen l-teaniini. Nuo muut ainesosat ovat unta tukevia. Ei sillä mun uneen ollut mitään vaikutusta, mutta vatsa toimi paremmin. Nyt olen vaihtanut pari viikkoa sitten Tripla Magnesiumiin ja en sitten tiedä onko siitä johtuvaa, mutta nukun kyllä huomattavasti huonommin. Taidan siirtää sen aamuun, eipä tullut mieleenkään, että se voisi uneen vaikuttaa. Vatsa toimii tämänkin kanssa, 3 kapselia otan tätäkin. Neljällä menee turhan vikkelälle.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.