Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä tehdä miehen kanssa? (OM)

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   8.12.25 20:14:50

Miten tulkita tämä tilanne miehen kanssa?

Meillä oli tänään pienehköt talkoot, joihin tuli yksi minun ja yksi mieheni ystävä. Aamusta asti mies heräsi jokin outo draivi päällä: kiukutteli, äksyili, ”kaikki meni pieleen” (osin tottakin, mutta kyseessä pieniä asioita esim. nakin palat putoilivat [kaikki 2 kpl] lattialle), ”remppa menee päin persettä”… en pystynyt kuuntelemaan, koska traumojeni takia en edes pystyisi kuuntelemaan huutamista ja kiroamista, eikä minulla ole mitään haluja opetella moisen ruonan vastaanottamiseen! Jännitin kovasti ystäväni tuloa meille kylään, hän on puolisoni nähnyt kyllä ja tulevat toimeen.

Olin koko talkoiden ajan silminnähden ahdistunut, koitin tilannetta keventää jutustelemalla porukan kanssa (samalla kun hallissa maalailtiin) mutta mieheni sulki keskustelut täysin. Hän tiesi että olin jo valmiiksi ahdistunut aamuisen äksyilyn takia, hän tiesi että jännitin myös koska ystäväni ja myös mieheni ystävä ovat minulle suht uusia tuttavuuksia ja kärsin sosiaalisten tilanteiden pelosta. Koin oloni osin jopa nolatuksi, kun jutusteluuni mieheni vastasi niin törpösti.

Nyt kun koitin asiasta keskustella, ei mieheni suostu keskustelemaan koska on nyt väsynyt. Olenko jotenkin kohtuuton, kun itse koen että tästä asiasta olisi jotenkin kyettävä keskustelemaan nyt? Vai onko kohtaloni valvoa yötä myöten miettimässä mieheni puolesta näitä asioita? Oivoi, anteeksi sekava teksti!

Re: Mitä tehdä miehen kanssa? (OM)

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.12.25 20:21:19

Hae apua noihin oloihisi. Ei ole normaalia ahdistua kaikesta kokoajan. Ei ole mikään vuoden mieskään kyseessä mutta on kyllä miehelläkin kestämistä kun ahdistut pikku asioista.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   8.12.25 20:22:42

Pitää keskustella, mutta ei nyt, kun olette väsyneitä.

Onhan sinulla hoitokontakti?
Ota sinne yhteyttä heti huomenna.

Lähettäjä: .-. 
Päivämäärä:   8.12.25 20:24:32

Mitä haluaisit sanoa miehelle? Tai mitä haluaisit hänen sanovan sinulle?

Päivämäärä:   8.12.25 20:28:03

Miten sinä ahdistuva ja traumatisoitunut ihminen olet päätynyt yhteen äksyilevän ja tylyn miehen kanssa? Kuulostatte toksiselta parilta.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   8.12.25 20:39:30

Talkoitten jälkeen mies väsynyt -anna huilia ja keskustele sitten kun on levännyt. Olet kohtuuton . Väsyneenä ei muutenkaan kannata keskustella .
Rentoudu äläkä ahdistu turhista. Nauti ajatuksesta että saitte talkooapua ja hallin maalattua. Ja turhat murehtimiset pois mielestä.

Päivämäärä:   8.12.25 20:43:43

Ei mies aina ole tällainen, mutta juuri nämä sosiaaliset tilanteet etenkin tuntuu lähes tulkoon pilaavan. Ennen oli hyvinkin miellyttävä ja sosiaalisesti lahjakas, muutos on tuntunut tapahtuvan nopeasti…

Kiitos kovasti huolesta, olen terapiassa (ollut jo kauan) ja hoidon piirissä muutoinkin. Tiedostan ongelmani ja niihin olen apua hakenut ja onnekkaana myös saanut, mutta tietä on vielä paljon kuljettavana. Sitä kai tässä mietin, onko tämä matkakumppani nyt enemmän hidaste kuin tuki. :(

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   8.12.25 20:49:47

No se mieskin voi alkaa hermoilla kun talkoot tulossa ja tietty isäntänä pitää olla homma hanskassa :lattian suojaus, tarpeeksi maalia ja välineitä ja evästäkin apulaisille ja silloin voi harmittaa lattialle tippuvat nakinpalatkin . Voihan olla että joutuu jännittämään vielä koko tilanteen puolesta jos puoliso stressaa ..

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   8.12.25 21:03:09

Siis mies sekoaa sosiaalisista tilanteista ja sinä siitä, että meis äyskii?

Juu, voipi olla että te ette edesauta toistenne henkistä tilaa...

Päivämäärä:   8.12.25 21:26:33

Jätä se

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   9.12.25 10:24:21

Ette selkeästi sovi yhteen.

Päivämäärä:   9.12.25 10:24:34

Sillä on kuukautiset.

Lähettäjä: Aidan 
Päivämäärä:   9.12.25 11:07:13

Kauheet paineet miehellä hoitaa kaikki tuo, kuten sinullakin. Voisitko ihan vaan halata ja kiittää päivästä, mennä lepäämään ja herätä aamulla iloisena?

Tai sit se panee sun frendii.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.