Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  miehen omistama kiinteistö

Lähettäjä: v 
Päivämäärä:   8.12.25 13:17:39

Kokemuksia ja neuvoja miten toimia..

Miehen omistama kiinteistö missä asutaan (myös hänen lapsi). Kiinteistöön suunnitteilla remontteja. Kuka maksaa ja mitä? Ostaako kiinteistöstä osuus? Käytännössä minulla olisi rahaa remontteihin, miehellä ei niin paljon (ilman lainaa). Perus elämisestäni maksan osuutta, mutta en siis kartuta tästä nyt itselle mitään. Ja ylipäänsä toimiiko pidemmän päälle mikään jos omistajuutta ei ole molemmilla?

Re: miehen omistama kiinteistö

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   8.12.25 13:32:22

Omasta mielestä riippuu vähän kuinka kauan oltu kimpassa. Jos vakaa.suhde ja emännyys haluaa sinne esim uuden keittiön yms niin ne vois kimpassa hankkia vaikka talo miehen. Jos tulee ero niin sitten voi miettiä jotain hyvityksiä .
Tuttu osti mieheltään puolet talosta kun myi oman osakkeensa ja mies oli tiukilla kun joutui edellisessä erossa maksamaan paljon.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.12.25 13:38:16

Kiinteistön omistaja maksaa remontit. Siis se kuka saa myös rahat jos kiinteistö joskus myydään. Korvaa omaa elämistäsi kiinteistössä sopimallanne tavalla ja hän laittaa säästyneitä rahojaan remontteihin. Eli sinä maksat kiinteistön käytöstä (asumisesta), hän omistajana sen remontoinnista.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   8.12.25 13:41:27

"Perus elämisestäni maksan osuutta, mutta en siis kartuta tästä nyt itselle mitään."

Paitsi niitä säästöjä?

Vanha viisaus kuuluu, että toisen omaisuuteen ei pidä laittaa omaa rahaansa. Tässä tietysti vaikuttaa sekin, että oletteko te naimisissa vai mikä tilanne teillä on, ja miten koette suhteenne tulevaisuuden.

Onko se miehen lapsi siis sinunkin lapsesi vai pelkästään hänen?

Päivämäärä:   8.12.25 13:54:14

Itse ajattelen niin, että jos maksan ainoastaan osan kuluista, niin osallistun jollain osuudella myös remontteihin. Jos taas maksan ylimääräistä ("vuokraa"), niin sitten se kattaa juuri tämmöisiä asioita. Jos tarkoitus ei ole myydä heti, niin eipä ne remontit välttämättä nosta arvoa. Esimerkiksi, jos nyt remontoimme keittiön ja myymme tämän 10 vuoden kuluttua, niin ei se tehty keittiöremontti tämän arvoa nosta. Seuraava asukas hyvin todennäköisesti sen remontoi, eikä laske meidän vanhalle keittiölle mitään arvoa. Meille sillä on ollut käyttöarvoa ja olen saanut "nauttia" makuni mukaisesta ja toimivasta keittiöstä.

Päivämäärä:   8.12.25 14:01:11

Ei naimisissa, ei yhteisiä lapsia.

Lähinnä vaan juuri ajattelen kauemmaksi tulevaan.. onko vain fiksuinta ostaa osuus? Naimisiin en ilman avioehtoa ole menossa.

Päivämäärä:   8.12.25 14:02:17

"Naimisiin en ilman avioehtoa ole menossa."

Millainen avioehto sinulla olisi mielessäsi? Onko sinulla enemmän omaisuutta kuin miehellä?

Jos et halua naimisiin, ostaisin reilusti puolet talosta.

Lähettäjä: Kkkk 
Päivämäärä:   8.12.25 14:07:14

Meillä oli aika sama tilanne. Mies maksoi ja miehen lapset perii. Mulla ei ollut minkään asian suhteen mitään erityisvaatimuksia mitä pitäisi saada. Mies myös ihan itse halusi uuden keittön, en suinkaan minä, vaikka naissukupuolta olenkin.

Päivämäärä:   8.12.25 14:07:42

... : Kyllä on enemmän varallisuutta.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   8.12.25 14:11:59

Alottaja pystyy säästämään kuukausittain rahaa kun ei tarvi lainoja tai vuokraa maksaa. Ois ihan kohtuullista ostaa vaikka hella, jääkaappi tms eikä vaan valita mitä haluaa ja toinen maksaa kaikki.

Päivämäärä:   8.12.25 14:14:59

K: joo ei olekaan kyse mistään muutamasta tuhannesta, mutta jos puhutaan isommista summista ja asioista jotka nostaa kiinteistön arvoa. Ja siis tilanteesta lähinnä juuri toisinpäin, että minä niitä maksaisin.

Lähettäjä: oo 
Päivämäärä:   8.12.25 14:16:32

Mies maksaa.
Perusteet:miehen kämppä, siellä asuu myös miehen lapsi.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   8.12.25 14:19:59

Onko sijainti sellainen, että mikään remontti oikeasti nostaa arvoa?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   8.12.25 14:22:03

"Perus elämisestäni maksan osuutta, mutta en siis kartuta tästä nyt itselle mitään. "

No tämähän on jo lähtökohtaisesti aivan väärä näkemys. Varallisuutta voi kartuttaa muutenkin kuin kiinteistöllä. Jos maksat vain peruselämisestä (siis asumiskulut: sähkö, vesi yms., ruoka, lasten kulut) noin puolet (/tulojen suhteessa miten onkaan sovittu), sinähän elät vain asumiskulujen hinnalla. Eli todella halvalla. Joka kuukausi siis säästät siinä, kun et joudu maksamaan lainan kustannuksia tai vuokraa. Tämän rahan voisit säästää/sijoittaa ja näin kartuttaa varallisuutta.

Jostain syystä toisilla on näkemys että vain asunnon omistamalla kartutetaan varallisuutta ja jos ei pakosti tule säästettyä maksamalla lainaa, silloin raha vaan hävitetään jonnekin.

Tilanne, jossa vian toinen omistaa asunnon on minun mielestä itseasiassa tosi ihanteellinen sen kannalta, joka ei sitä asuntoa omista. Tällöin voi itse sijoittaa rahaa muualle (todennäkösiesti paljon tuottaisampaan kohteeseen, esim. etf-rahastoihin) eikä tarvitse kantaa riskiä mikä liittyy talon omistamiseen. Jos ero tulee, ero on helppo kun voi itse vaan kerätä kamppeensa ja lähteä eikä tarvitse selvitellä mitä talolle tapahtuu.

Se miten remonttien kulut jaetaan on ihan kiinni siitä miten ne halutaan jakaa.

Jos tuntuu että suhteella ei ole välttämättä niin pitkää tulevaisuutta, silloin ei kannata lähteä remppojakaan maksamaan. Samoin jos tarkoituksena on piakkoihn muuttaa pois, ei tietysti kannata kauheasti rempata muutenkaan ja varsinkaan sinun ei kannata käyttää hirveästi rahaa ellei sitten tehdä sopimusta että mies vaikka maksaa sinulle remppahinnan takaisin talon myyntihinnasta.

Mutta jos suhde kukoistaa ja tarkoitus on elää vielä pitkään yhdessä ja asua tässä talossa, silloin kyllä näksiin että remontteihin osallistuminen on myös sinun etu. Jos miehellä ei ole varaa maksaa remppoja, se tarkoittaisi että rempat jäisi tekemättä. Se harvemmin on hyvä juttu ja ennen pitkää jopa pilaa talon. Osallistumalla remppoihin varmistat että voitte jatkossakin elää tässä talossa ja sinä voit asua edullisesti ja sijoittaa rahaa muualle. Jos asutte talossa vaikka 20 vuotta, on aika pieni summa vaikka sijoittaisit remontteihin esim. 2000e/vuosi. Siitä ei paljoa jää kuukaudelle hintaa ja voit ajatella sen vuokrana siitä, että voitte asua tässä talossa. Jos itse maksaisit lainaa tai vuokraa, se tulisi todennäköisesti paljon kalliimmaksi. remppaaminen myös usein parantaa asumisviihtyvyyttä, mikä sekin on etu vaikka ei suoraan rahalla mitattavissa olekaan.

Sekään ei ole kenenkään etu, että mies maksaa rempat itse, mutta sitten kitkuttelee pienellä summalla ja sinä käytännössä maksat teidän arjen kustannukset. Tai samahan se on sinänsä, maksatko enemmän remppaa vai enemmän arjen kustannuksia, mutta jos jäät maksamaan arjen kustannuksia enemmän, helposti sitten käy niin että maksat niitä kustannuksia jatkossakin vaikka remppalaina pienenee. On paljon selkeämpää jos arjen kulut jaetaan puoliksi ja sitten osallistut sovitulla summalla remppoihin.

Ja tekstini nyt tietenkin sillä oletuksella, että asumiskulut, ruuat yms. maksetaan nyt reilusti puoliksi. Tilanne on eri, jos sinä jo valmiiksi maksat enemmän asumisesta/lapsista/ruuasta. Tällöin ei tietenkään ole reilua että sitten vielä lisäksi alat maksamaan remppoja.

Päivämäärä:   8.12.25 14:22:31

Ei ole montaa viikkoa, kun täällä kyseli mies, joka oli samassa tilanteessa kuin aloitta nyt.

Kaikki olivat sitä mieltä, että tietenkin MIES maksaa puolet remontista talossa, minkä omistaa nainen.

Päivämäärä:   8.12.25 14:22:50

Sori, luin että teillä on yhteinen lapsi. No mutta se ei muuta tekstiäni muuten kuin sen osalta, että mies tietenkin maksaa itse lapsensa kustannukset (ainakin isommat kulut).

Lähettäjä: ennea 
Päivämäärä:   8.12.25 14:26:42

Niin siis alottaja tietysti pystyy säästämään rahaa kun ei ole ne rahat kiinni talossa? (tai lainanlyhennyksissä)

Mun mielestä sitä on jotkut laskeneet että kannattaa asua vuokralla ja säästää rahat sijoituksiin. Ilmeisesti näin rikastuu nopeammin+enemmän kuin niin että laittaa ison osan omaisuudesta taloon.

Päivämäärä:   8.12.25 14:34:58

-- : Oikein hyviä neuvoja, kiitos. Ja totta ilmaisin huonosti. Kartutan toki säästöjen muodossa mutta, jos en asuisi tässä asuisin omassa velattomassa ja maksaisin siitäkin vain käyttökuluja. Totta myös tuo, että olen huolettomampi osapuoli.

* : niin ja monella tuntuu tästäkin tulevan oletus että siipeilen.

Yritän siis pähkäillä kaikille reilun tilanteen :)

Ja arvonnousu on vaikea kysymys, sitähän ei kukaan varmaksi tiedä mutta kyseessä siis mm. tekniikka-asioita, ne yleensä nostaa arvoa.

Päivämäärä:   8.12.25 14:36:33

Olisiko mies halukas myymään osuuden sinulle? Teillehän se tekisi asioista yksinkertaisempia, mutta lapsen perimisasioihinhan se vaikuttaa. Aikaista tietysti miettiä niitä ja saattaahan se talo mennä myyntiin muutenkin.

Päivämäärä:   8.12.25 14:37:46

Osta puolet kiinteistöstä, ja teette remppaa sitten yhdessä.

Päivämäärä:   8.12.25 14:39:07

"Lähettäjä*

Päivämäärä8.12.25 14:22:31

Ei ole montaa viikkoa, kun täällä kyseli mies, joka oli samassa tilanteessa kuin aloitta nyt.

Kaikki olivat sitä mieltä, että tietenkin MIES maksaa puolet remontista talossa, minkä omistaa nainen."

Niinkö? Koska minä muistan täältä ainoastaan keskusteluja, jossa lähes kaikki olivat sitä mieltä, että se maksaa, joka omistaa. Sukupuolesta riippumatta.

Lähettäjä: oo 
Päivämäärä:   8.12.25 14:41:58

Paskapuhetta. Laita linkki todisteeksi äläkä huutele

"Kaikki olivat sitä mieltä, että tietenkin MIES maksaa puolet remontista talossa, minkä omistaa nainen."

Päivämäärä:   8.12.25 14:42:29

Onko sinulla siis nyt oma, velaton asunto vuokrattuna pois? Jos maksat miehen remppoja, jääkö sinulle varaa rempata oma asuntosi kun sen aika tulee?

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   8.12.25 14:47:54

"Kaikki olivat sitä mieltä, että tietenkin MIES maksaa puolet remontista talossa, minkä omistaa nainen."

No nyt on ollut valikoivaa lukemista. Kyllä siinäkin keskustelussa oli aika eriäviä mielipiteitä.

Itse elän samanlaisessa tilanteessa, miehen talo ja miehen lapset jotka perii kaiken. Olen maksanut puolet kaikesta, mitä ollaan tässä yhdessä ollessa rakennettu, lähinnä hevosiin liittyviä juttuja (ja ennen kuin kukaan alkaa huutaa mitään naisten harrastuksista, hevoset omaan pihaan oli miehen idea, ja niistä on puolet sen niin paperilla kuin käytännössä). Varsinaista vuokraa en maksa, mutta usein suuremman osan elinkustannuksista.
En rupeaisi maksamaan mitään remontteja/projekteja joita en itse tarvitse, esim moponrassaushalli lapsille jäi miehen maksettavaksi.

Ihmeellisiä oletuksia täällä joillakin, että naiset eläisi jotenkin siivellä automaattisesti, kaupassa vaan osoittelisivat että haluan tuonvärisen hellan ja mies maksaisi :D enpä tiedä ainuttakaan sellaista parisuhdetta.

Päivämäärä:   8.12.25 15:27:37

"Kartutan toki säästöjen muodossa mutta, jos en asuisi tässä asuisin omassa velattomassa ja maksaisin siitäkin vain käyttökuluja."

Jos sinulla on niin paljon säästöjä, että voisit suoraan ostaa oman asunnon, silloin laittaisin kyllä ihan ehdottomasti nuo säästöt sijoituksiin. Tuollaisilla säästöillä saa jo tosi kivasti korkoa korolle.

Jos sinulla on rahaa halvempaan asuntoon, eli esim. 100te säästössä, on sen hintaisen asunnon ostaminen lähinnä riski. Todennäköisesti asunto on joko huonohkossa kunnossa tai sijaitsee syrjässä, eli arvon lasku täysin mahdollinen. Sijoittamalla saat paljon paremman tuoton.

Jos on varaa ostaa talo, jossa arvo todennäköisesti nousee (uudehko, hyvällä paikalla), silloin varsinkin laittaisin rahat sijoituksiin, koska tällöin oikeasti sijoituksilla voi jo tienata tosi kivasti, voisit saada jo kivat osingotkin.

Varsinkin kun teillä ei ole yhteistä lastakaan, en oikein tiedä miksi haluaisit miehen talosta osuuden. Rahasi voit sijoittaa paljon paremminkin. Ja lisäksi jos säästöjä kerran on reilummin, sinulla on varaa maksaa miehelle silloin tällöin remonttikuluja. Näin katat osuuden asumiskuluistas ("vuokraa") ja saat jatkaa edullista ja huoletonta asumista.

Ja vielä viimeisenä. Minä en ymmärrä sitä, miksi osa on niin kauhean vastaan sitä, että "kerryttää toisen omaisuutta". Tietenkään näin ei pidä pelkästään tehdä, mutta esim. se, että maksaa "vuokraa" (tai remontteja) asumisesta, on minusta varsin kohtuullista vaikka se toisen omaisuutta ehkä kerryttääkin tai jopa, hui kauhistus, nostaa toisen asunnon arvoa.

Koska jos parisuhde tuosta jatkuu, aikanaan miehellä on velaton talo ja tällöin teidän yhteisessä taloudessa on entistä enemmän rahaa käytettäväksi muihin asioihin. Sehän on vain molempien etu. Kun siis huomioidaan että samalla on itse voinut säästää rahaa esim. sijoituksiin.

Päivämäärä:   8.12.25 15:31:05

"Ihmeellisiä oletuksia täällä joillakin, että naiset eläisi jotenkin siivellä automaattisesti, kaupassa vaan osoittelisivat että haluan tuonvärisen hellan ja mies maksaisi"

Minulla ei ole tällaista oletusta. Pikemminkin yleensä täällä naiset ovat hirveän tarkkoja etteivät vahingossakaan "kartuta miehen omaisuutta". Mutta samalla kun pidetään kynsin ja hampain kiinni periaatteesta, ettei makseta "vuokraa" tai miehen talon remontteja, maksetaankin sitten sitä sun tätä yhteistä kulua. Tosi usein saa lukea älyttömistä kustannusten jaoista. Esim. nainen maksaa kaikki ruuat ja lapsiin liittyvät jutut ja on sitten katkera, kun nämä kustannukset on ihan huomattavat verrattuna siihen mitä mies maksaa.
Joskus jopa täällä on kohdannut niitä, jotka oikein kehuskelevat kuinka heillä ei senttejä ja kuitteja räknätä. Ja sitten kohta ollaan katkeria kun kaikki rahat menee ruokaan...

Eli naiset eivät suinkaan elä siivellä, vaan maksavat itseasiassa liikaa ja ovat tosi lyhytnäköisiä.

Päivämäärä:   8.12.25 16:06:28

Omistaja maksaa remontit. Piste. Jos on tarve maksaa toisen omistamaan kiinteistöön remontteja, niin ensin tehdään kiinteistön osuudesta kauppaa.

Lähettäjä: V 
Päivämäärä:   8.12.25 16:36:16

Aloittajalle vinkiksi: ÄLÄ. MISSÄÄN. NIMESSÄ. PISTÄ. NIMEÄSI. YHTEISEEN. LAINAPAPERIIN.

Kiität minua myöhemmin. Parisuhde toimii paremmin kun ei ole yhteisiä lainoja, ei yhteisiä lapsia, eikä mene naimisiin. =) Pidä oma taloutesi AINA turvattuna, älä luovu myöskään mahdollisesta omasta autostasi.

Ilmaiset neuvot, ole hyvä. Saa käyttää.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   8.12.25 17:07:57

Minä ostaisin mieheltä puolet talosta, ihan siksi että jos tulee ero niin saisin edes sen puolikkaan. Usein kun ero tulee niin sitten aletaan riidellä, että kuka on maksanut ja mitä. Enkä suostuisi maksamaan miehen taloon esim. keittiöremonttia, mutta yhteiseen taloon voisin maksaa.
Kannattaa miettiä vähän pidemmälle eikä kartuttaa vain toisen omaisuutta.

Lähettäjä: V 
Päivämäärä:   8.12.25 17:30:18

''Minä ostaisin mieheltä puolet talosta, ihan siksi että jos tulee ero niin saisin edes sen puolikkaan.''

Joskus eron tullessa haluaa päästä mahdollisimman nopeasti pois, silloin ei kannata jäädä odottelemaan, saako toinen koko lainaa itselleen, tai saadaanko talo myytyä.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   8.12.25 18:29:43

Minä en ostaisi puolikasta talosta mutta osallistuisin remontteihin tietenki. Jos keittiöremontti on 10 000 maksaisin puolet siitä. Harva pystyy ilmaseksi missään asumaan eli kulut on yleensä aina yli 500e/kk. Sillon puolet keittiöremontista vastaisi 10 kuukauden asumiskustannuksia joita ei ole tarvinu maksaa.

Päivämäärä:   8.12.25 18:37:04

"Minä ostaisin mieheltä puolet talosta, ihan siksi että jos tulee ero niin saisin edes sen puolikkaan."

No siinähän ei ole mitään järkeä.

Jos ero tulee, pitää aina joko toisen lunastaa talo kokonaan itselleen tai sitten talo myydään kokonaan. Jos talo on vain toisen nimissä, jako on helppo. Varsinkin aloittajan tapauksessa kun miehellä on lapsikin ja talo on alunperin miehen, on aika luontevaa että mies myös eron jälkeen talon pitäisi. Minä en ainakaan edes kehtaisi vaatia eron jälkeen miestä muuttamaan lapsen kanssa pois, jos mies pystyisi jäämään.
Jos kummallakaan ei ole varaa lunastaa toista ulos, ollaan pahimmillaan vuosia sidottuina taloon.

Ja ihmettelen sanavalitaa "saisin _edes_ sen puolikkaan". Jos olet voinut koko parisuhteen ajan asua erittäin edullisesti, siinähän on kerrytetty omaa omaisuutta kivasti koko parisuhteen ajan. Saattaa jopa olla niin, että itselle on kertynyt omaisuutta enemmän kuin miehelle, joka on joutunut kuitenkin lainasta maksamaan korkoja ja pahimmillaan talon arvo on vain laskenut.

Jos tilanne on se, että on itse maksanut koko parisuhteen ajan enemmän asumiskuluja, ruokia yms. miehen maksellessa vain lainaansa, niin se on toki ikävä homma. Mutta tällaiset asiat pitääkin sopia jo parisuhteen alussa eikä niin että suostutaan kaikkeen ja sitten ihmetellään parisuhteen päättyessä että mihis ne omat rahat hävisi.

Päivämäärä:   8.12.25 18:38:29

"Kannattaa miettiä vähän pidemmälle eikä kartuttaa vain toisen omaisuutta."

Jos asioita ajattelee vähän pidemmälle, voi ollakin niin, että sen rempan maksaminen puoliksi on itseasiassa taloudellisesti itselle kaikkein järkevin vaihtoehto ;)

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   8.12.25 20:00:57

En maksaisi toisen omistaman talon remppoja, koska eron tullessa on vaikeaa saada niitä sijoittamiaan rahoja takaisin.
Voihan sitä tehdä heti kirjallisen sopimuksen miehen kanssa, että hän ostaa puolikkaani talosta jos tulee ero. Helpompi tietysti myydä talo ja jakaa rahat.
Kumpikin voi muuttaa sitten haluamaansa suuntaan.
Omistan siis nytkin tilan ja talon. Niin en voi ajatellakkaan asuvani "toisen nurkissa"
Tiedän vielä erittäin hyvin mitä remontit maksaa niin en todellakaan maksaisi toisen talon keittiötä tai muutakaan.

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   8.12.25 20:55:38

Nyt kannattaa ap:n olla hereillä. Aletaan siirtyä harmaalle alueelle jossa ap:n rahat kuluu toisen omaisuuteen. Kuulostaa siltä että ette ole ollenkaan keskustelleet asiasta pitemmälle. Sopii varmasti miehelle että ap maksaa eikä omista yhtään nurkkaa talosta. Kellepä ei? Itse sanoisin että Mikäli itse hyötyisin rempasta ja saisin teetettyä muutoksia mitkä vaikuttaa omaan viihtymiseen ja asumismukavuuteen niin voisin jotain maksaakin. Huom! huomattavasti omistajaa eli miestä pienemmällä osuudella. Tämäkin ainoastaan siinä tapauksessa että tuntisin oloni turvalliseksi suhteessa ja uskoisin sen kestävän pitkään. Vaikka eipä tässä elämässä mikään ole varmaa ja ero saattaa olla jo nurkan takana.

Toisen talosta en ikinä lähtisi ostamaan puolikasta. Olen nähnyt näitä tilanteita ja aina se on kääntynyt jossain vaiheessa (joka riidan yhteydessä tai päätettäessä rempoista jne.) siihen että talo on enemmän sen alkuperäisen omistajan sen sijaan että se olisi 50-50 yhtä paljon molempien.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   8.12.25 20:59:02

*, onko muistisi jotenkin valikoiva?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   8.12.25 21:50:32

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=9&i=10235315&t=10235055

Tässä edellinen topa, niin * voi käydä virkistämässä muistiaan.

Päivämäärä:   8.12.25 22:27:11

Jos pelkää kovin suhteen loppuvan, voi ostaa kodinkoneet ja säilyttää kuitit, eron tullen viw omaisuutensa mukanaan.
Asenteella että ei halua toisen omaisuutta kartuttaa eikä mitään toisen=yhteiseksi hyväksi tehdä se ero varmasti tulee jo ennen jääkaapin takuuajan umpeutumista.

Päivämäärä:   8.12.25 22:39:51

"Esimerkiksi, jos nyt remontoimme keittiön ja myymme tämän 10 vuoden kuluttua, niin ei se tehty keittiöremontti tämän arvoa nosta."

Myymme? Entä jos mies myy ja sanoo sulle heipat?

Päivämäärä:   9.12.25 08:02:55

V: ÄLÄ. MISSÄÄN. NIMESSÄ. PISTÄ. NIMEÄSI. YHTEISEEN. LAINAPAPERIIN.

kiitti vinkistä, en ole laittamassa koska tästä ei ole lainaa myöskään miehellä. Hyviä pointteja.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   9.12.25 08:52:53

Itse asun miehen omistamassa talossa. Tilanne on kuitenkin eri, sillä meillä on yhteisiä lapsia. Isommat remontit maksaa pääosin mies. Neljä vuotta sitten remontoitiin yksi kerros ja minä maksoin lattiat ja mies loput (esim. keittiö).

Juokseviin kuluihin osallistun esim. maksamalla pääosan ruokaostoksista, lasten vaatteet/tarvikkeet sekä harrastukset. Meillä ajatuksen ylipäätään, että yhteinen talous=yhteiset rahat ja yhteinen hyvä, vaikka molemmilla tietenkin omat tilit ja lainat. Yhteiseloa noin vuosikymmen ja edelleen porskutetaan onnellisina.

Minulla on kaksi sijoitusasuntoa, jotka kartuttaa omaisuuttani. Lisäksi meillä on 50/50 ostettu erittäin arvokas kesä"mökki" lyhyen matkan päässä (omilla lainoilla). Miehellä on huomattavasti enemmän varallisuutta kuin itselläni.

Lähettäjä: nnn 
Päivämäärä:   9.12.25 08:56:51

"Osta puolet kiinteistöstä, ja teette remppaa sitten yhdessä."

Älä ihmeessä.
Ole vaan tyytyväinen nykyiseen tilanteeseen, jossa voit asua siellä melko huolettomasti. Vaikka kuinka olisi "reilua", ei sinun kannata omia rahojasi alkaa tarjota kellekään, edes sille miehelle.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   9.12.25 23:09:25

Omistaja maksaa remontit.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.