Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Millä käsitellä tunteitaan?

Lähettäjä: Vikane 
Päivämäärä:   8.12.25 11:27:48

Olen havahtunut vasta nyt uuden parisuhteen myötä, kuinka heikko itsetunto minulla on, enkä osaa korjata asiaa. Haluaisin olla vahva ja itsevarma, mitä ulospäin olenkin, mutta nyt kaikkien sanomiset menee ihon alle ja pahoitan mieltäni kokoajan.

Olen 28v ja kumppani 44v. Miesystäväni on todella hyvännäköinen, itsestään huolta pitävä. Itse olen sellanen 7/10 perus, hukun massaan enkä ole erityisen kaunis vaikken rumakaan. Myöskin kuormittava työ itsellä tuntuu näkyvän naamassa ja olen vanhemman näköinen kuin mitä ikä kertoo.

Olen ajatellut että läheiseni olisivat vain minun puolesta onnellisia uudesta suhteesta. Äitini on aina ollut hyvä, normaali äiti, nyt hänellä ei ole muuta tekemistä kuin kehua jatkuvasti kuinka hyvännäköinen mieheni on, joka lauseessa ja kohdassa vaikkei puhuttaisi asiasta. Minua tämä ällöttää. Äitini on myös aina laittautunut ja "keimailee"/"hihittelee" kun nähdään porukalla, tunnistan kyllä tässä iässä että äitini ei ole oma itsensä nähdessään miesystävääni. Äitini ollessa 54v olisi mieheni ns.ikähaarukassa hänelle.

Myös yksi ystävistäni on heittäytynyt ihan ihmeelliseksi. Kun näemme porukalla, niin hän keksii kokoajan jotain syytä miksi halata vartin välein miestäni tai pitää kädestä tai muuten kosketella. Ei ole aiempien kumppanien kanssa ollut tällainen. Hänellä ihan omakin mies, mutta ei ole ollut mukana näissä näkemisissä.

Myös miehen veljen vaimon sisko yritti saada tältä miehen veljeltä apuja iskeä mieheni (että tämä veli järkkäisi näkemistä ja auttaisi viestitteleen miehelleni). Tilanne jäi epäselkeäksi, tiedän vain tuon osan ja kun kysyin onko numeroita vaihdettu tai onko tämä nainen tekstannut niin ei ole tekstannut mutta onko veli antanut numeroa nii en tiedä eikä minulle vastattu.

Mieheni ei ole pettämässä, eikä myöskään äitini/ystäväni ole viemässä miestäni, tiedostan tämän kyllä. Mutta ärsytyksen määrä kun katselen tätä toimintaa on ihan älytön. Tänäänkin mennyt koko aamupäivä pilalle kun erehdyin ajatella asiaa ja se vie kaikki ajatukseni ja saa niin ärsyyntymään. Tiedän että riitän miehelleni ja hän ei tee mitään väärää, mutta millä pääsen itse näistä tunteista yli ja eteenpäin?? Tiedostan teoriassa että ei tuollaisia kannata jäädä miettimään ja meillä menee suhteessa hyvin, niin jättää arvoonsa, mutta olen niin läheinen äitini kanssa että tämä syö meidän välejäkin jo ja katkeroidun hänelle. Vaikuttaa myös työntekoon kun vatvon vain näissä ajatuksissa/tunteissa!

Re: Millä käsitellä tunteitaan?

Lähettäjä: -.- 
Päivämäärä:   8.12.25 11:51:47

"Tilanne jäi epäselkeäksi, tiedän vain tuon osan ja kun kysyin onko numeroita vaihdettu tai onko tämä nainen tekstannut niin ei ole tekstannut mutta onko veli antanut numeroa nii en tiedä eikä minulle vastattu."

Kuka sinulle ei vastannut? Keneltä kysyit?

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   8.12.25 12:05:21

Tässä on nyt kaksi erillistä ongelmaa. Aloittajan itsetunto on yksi, ja todella törpöt läheiset toinen. Ensimmäistä voi alkaa työstämään, kun poistaa toisen ongelman ensiksi elämästään.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.12.25 12:33:44

Miten aloittajan mies suhtautuu näihin lähentelyihin? Leikkiikö mukana vai vetäytyykö tai sanoo suoraa takaisin ja asettuu silloin puolustamaan aloittajaa?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   8.12.25 12:54:30

Juu jos se mies ei osaa itse ilmaista, että ei kiinnosta ja tehdä asiaa riittävän selväksi, niin se ei ole sinun miehesi.

Lähettäjä: juuli 
Päivämäärä:   8.12.25 13:29:52

Lähettäjä: ...
Päivämäärä: 8.12.25 12:54:30

Juu jos se mies ei osaa itse ilmaista, että ei kiinnosta ja tehdä asiaa riittävän selväksi, niin se ei ole sinun miehesi.

---
No ei välttämättä näin. Jos joku tykkää halata tai pitää kädestä kiinni niin hankala sellaista on torpata (eikä välttis tarvi)..mun mielestä ei miehen tule kieltää tuollaista. Sitten jos kyseessä on joku että tunkee syliin tai se halailu on jotain muuta kuin "platonista" halausta niin sitten tilanne eri.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   8.12.25 13:35:29

juuli, minä kommentoin nimenomaan ketjuun, jossa aloittajan tuttavat ja sukulaiset kiehnäävät sopimattomasti hänen miehessään kiinni. Luuletko, että tarkoitin jotain normaaleja tervehtimisiä tai platonisia tilanteita?

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   8.12.25 14:15:26

Ois kai kauhia kattoa ku oma äiti keimailis tyttären miehelle. Sekopää hommaa.

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   8.12.25 15:23:35

Psykoterapiassa.

Päivämäärä:   8.12.25 15:48:42

Olet parikymppinen nainen melkein viisikymppisen kääpämiehen kanssa. Et selvästi ymmärrä mikä palkinto olet tälle miehelle. Mies myös hyötyy heikosta itsetunnostasi.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   8.12.25 16:12:25

^ Jep aloittaja on nyt kyllä sen verran sekaisin et terapiasuhde on ainoa järkevä suhde. Ukko on varmaan perus manipuloiva narsisti, joka käyttää hyväksi haavoittuvaista nuorta reppanaa.

Päivämäärä:   8.12.25 16:50:30

Onko tämä joku hevosmies, tai julkkis? Koska vaikea kuvitella muuten, että keski-ikäinen mies olisi noin suosittu.

On ihan kamalaa lukea miten armottomasti arvioit itseäsi kun annat jopa tuollaisen numeroarvosanan ulkonäöstäsi. Vaikuttaa siltä, että olet niellyt kokonaan sen valheen, jota meille naisille syötetään siitä miltä meidän muka kuuluisi näyttää. Nykyään alle kolmekymppiset luulevat olevansa ikääntyneitä, itseä verrataan käsiteltyihin somekuviin joissa naiset on muokattu näyttämään jonkinlaisilta nukeilta. Ja anti-age tuotteiden valmistajat käärivät isot rahat myymällä näitä tuotteita niille, joilla ei vielä ole mitään ikääntymisen merkkejä. En todellakaan usko, että näyttäisit oikeasti ikäistäsi vanhemmalta. Ja kun pariskunnalla on noin iso ikäero, niin voin vakuuttaa, että kyllä se sinun ikäisesi osapuoli nähdään siinä paremman näköisenä. Vaikka 40+ -ikäinen olisi ollut kuinka hyvännäköinen, niin siinä iässä se ikääntyminen nyt vain näkyy sen verran aina.

Vaikuttaa siltä, että katsot miestäsi hirveästi ylöspäin. Se on tyypillistä tuollaisen ikäeron suhteissa ja valitettavasti se vanhempi mies usein käyttää tätä asetelmaa hyväkseen. Minusta tuo suhde ei vaikuta olevan sinulle hyväksi.

Myös äitisi käytös kuulostaa ihan käsittämättömältä. Ei ole normaalia vanhemmalta flirttailla lapsen kumppanille.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.