Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tunnetekos ketään varakasta Prismassa käyjää?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   7.12.25 17:12:58

Niinpä ;) K-kauppojen pihoilla näkee Porscheja mutta olettekos koskaan nähneet sellaista S-kaupan parkissa ;)

Re: Tunnetekos ketään varakasta Prismassa käyjää?

Lähettäjä: Riutu 
Päivämäärä:   7.12.25 17:15:34

Tunnettekos ketään ÄÖ yli 80 jotka käy hevostalli.netissä? ;)

Lähettäjä: Vexi 
Päivämäärä:   7.12.25 17:18:20

Onko fleksailu ja varakkuus nyt ymmärrettävä olevan 1:1? Kirkkonummen Prisman parkissa olen nähnyt kaikenlaisia hinnakkaita autoja. Varakas ihminen käy Prismassa ja ei aja sinne Porschella.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   7.12.25 17:22:18

Jos varakas ihminen tarvii perus ruuat viikonlopuksi ja viinaa, meneekö hän cittariin ja sitten Prismaan jossa on alko vai hoitaako kaikki ostokset yhden pysähdyksen taktiikalla.
Riksun cittari on niin surkea ettei siellä ole kohta parkissa kun ladoja ja vanhoja opeleita.

Lähettäjä: Pistepistepiste 
Päivämäärä:   7.12.25 17:27:02

Tunnen monta varakasta jotka kåyvät Lidlissä.

Lähettäjä: Jop 
Päivämäärä:   7.12.25 17:27:55

Mikä on ÄÖ??

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   7.12.25 17:37:55

No mä oon ihan rahaton ja asioin siks vain cittarissa koska siellä on tarjouksia toisin kun Prismassa.

Ostan ruokatuotteita vain -50--90% alesta, ja Prismassa näitä ei ole ennen ku iltayhdeksän jälkeen :/

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   7.12.25 17:39:16

En enkä köyhääkään. Täälläpäin kun ei ole Prismas...

Lähettäjä: ..... 
Päivämäärä:   7.12.25 17:47:20

Tunnen. Prismassa parempi hinta-laatusuhde.

Lähettäjä: Ruuti 
Päivämäärä:   7.12.25 17:52:12

ÄÖ ön sitä kun ei ösaa mölempia, eli lukea ja kirjöittaa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.12.25 17:57:51

"Lähettäjä-

Päivämäärä7.12.25 17:37:55

No mä oon ihan rahaton ja asioin siks vain cittarissa koska siellä on tarjouksia toisin kun Prismassa."

Jos vertaisit kilohintoja huomaisit että ne cittarin alennykset ovat prisman normihintoja.

Tuntemani varakkaammat perheet tilaavat ruuat kotiinkuljetuksella. Sinkut ja lapsettomat asioivat siellä mikä sattuu kulkureitille ja mistä saa nopeasti haettua ostokset, oli se sitten ässä tai koo. Monet varakkaat ja rikkaat ovat myös hyvin hintatietoisia.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   7.12.25 18:07:40

Mikä Porsche-obsessio aloittajalla oikein on

Päivämäärä:   7.12.25 18:11:30

"Jos vertaisit kilohintoja huomaisit että ne cittarin alennykset ovat prisman normihintoja."

No ei todella ole, ihan samoja lihapaketteja otan cittarista eurolla ku mitkä Prismassa on 5e. Prismassa poistoalet on -30--60%, Cittareissa kun kauppiaat saa ite päättää niin ne haluaa aina siivota loppuerät hyllyistä minuuteissa ilmaisiksi. Liikuttavaa, että joku kuvittelee, ettei köyhä ymmärrä kilohintojen päälle :) Muutaman tilastomatikan kurssin sentään jouduin kahlaamaan läpi maisteriksi selviytyäkseni XD

Lähettäjä: Yks 
Päivämäärä:   7.12.25 18:16:33

Pitänee myydä tuo 25 vuotta vanha Porsche jos se on joku varallisuuden mittari.

Päivämäärä:   7.12.25 18:19:01

Tuo ÄÖ on vanha läppä ylilaudalta.

Lähettäjä: Luonto 
Päivämäärä:   7.12.25 18:20:11

Meidän kylällä yksi oikein varakas metsän omistaja käy kaupassa vanhalla soliferilla jolla se myös käy töissä vaatimattomalla 2000hehtaarin palstallaan raivaamassa ja tekemässä tulevia polttoklapeja.

Lähettäjä: Annie 
Päivämäärä:   7.12.25 18:35:35

Monet varakkaat tilaavat ruuat juuri Prismasta.

Lähettäjä: Raps 
Päivämäärä:   7.12.25 18:57:38

Tiedän yhden tyypin joka käy aina Prismassa. Kahden hlön ostoksiin näillä menee noin 1000 euroa kuukaudessa. Muutenkin elämäntapa sellainen että voidaan varmaan laskea varakkaiksi.

Lähettäjä: sairaus 
Päivämäärä:   7.12.25 18:59:53

Tiedän sellaisiakin varakkaita, jotka ovat niin pihejä että Prismakin on heille kallis kauppa, ja hankkivat ruokansa ruokajonoista ja roskiksista. Porschea he eivät ostaisi suurin surminkaan tai mitään muutakaan autoa, koska siihenhän kuluisi rahaa.

Päivämäärä:   7.12.25 19:07:41

Ylilaudalla aivan luonnollisesti luku- ja kirjoitustaidottomuus muuttuu "läpäksi".

Lähettäjä: tässä ja nyt 
Päivämäärä:   7.12.25 19:11:37

Prismat on sekaantunut politiikkaan ja ovat vihervasemmiston hallussa. Itse pysyn poissa SS-kaupoista.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   7.12.25 19:21:37

Tunnen monia varakkaita ja he voisivat käydä missä kaupassa vaan.
Silti he käyvät Lidlissä, koska seuraavat hintoja ja tietävät, että Lidlin ruokakassi on halvin.

Lähettäjä: Å 
Päivämäärä:   7.12.25 20:13:08

Kyllä. Tuntemani hyvin varakas henkilö käy sekä prismassa, cittarissa että lidlissä. Saattaa pyörähtää jopa tokmannilla ;) mutta porschea hän ei aja.

Päivämäärä:   7.12.25 20:28:39

En tunne ketään Prismassa käyvää.

Päivämäärä:   7.12.25 20:53:36

Minut kai voi tulkita varakkaaksi tulojeni perusteella. Käyn pääsääntöisesti Lidlissä, en juuri koskaan Prismassa. Lähikauppani on K-Market. Pidän pienistä kaupoista.

Lähettäjä: k 
Päivämäärä:   7.12.25 21:13:42

meil on porsche ja käydään prismassa. En tajua tätä köyhät käy prismassa älinää. Ainakin meidän lähi-Cittari on sekä kallis että huonommin varusteltu kuin se lähi-Prisma.

Lähettäjä: Juu tuota 
Päivämäärä:   7.12.25 21:18:33

Tyhmät käy K-kaupassa ja yleensä varakkaammat on ainakin raha-asioissa fiksumpia.

Päivämäärä:   7.12.25 21:37:05

En nyt muutenkaan tunne ketään varakasta.

Just hesarin artikkelista opin et ne oikeasti varakkaat, ns vanha raha voi elellä hyvinkin vaatimattomasti, briteissä huristavat vanhoilla autoilla ja sisustavat kitchillä.

Päivämäärä:   7.12.25 21:40:06

Tällä kylillä on varsin varakasta metsänomistajaa ja suurtilallista, kaikki käy S-marketissa, K-kaupat kuihtuu.

Päivämäärä:   7.12.25 21:43:33

Mun varakas isäni käy Lidlissä, Tokmannilla ja Halpa-Hallissa. Harvemmin Prismassa ja vielä harvemmin missään K-kaupassa. Ostaa punalaputettuja tuotteita.

Itse käyn tasaisesti kaikissa sen mukaan mitä tarvitsee ja mitä on tarjouksessa. En ole huomannut autoissa juuri mitään eroa. Ihan perus henkilöautoja, en muista nähneeni Porscheja.

Lähettäjä: $$$ 
Päivämäärä:   7.12.25 21:45:53

"Tyhmät käy K-kaupassa ja yleensä varakkaammat on ainakin raha-asioissa fiksumpia."

Tämä. Varakkaat eivät ole tulleet varakkaiksi sillä että tekevät kaikki ostonsa mahdollisimman kalliilla tavalla, vaan nimenomaan siitä päinvastaisesta.

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   7.12.25 21:59:44

Joo, on se tyhmän ihmisen merkki, jos käy lähimmässä matkan varrella olevassa kaupassa, josta saa sen, mitä tarvitsee.

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   7.12.25 22:00:10

Juu ei Prismaan köyhien tallottavaksi.

Lähettäjä: Jone 
Päivämäärä:   7.12.25 23:10:44

Tunnen. Pihi "mummoystäväni" joka on eläkkeellä. Käy kyllä myös Cittarissa ja Lidlissä. Itse asiassa ihan fiksua. Prismassa esim. oli tosi hyvää rosmariinia jota käski mua ostamaan. Maxin kalan valikoimat ja Lippiksen liha vastaa täällä melkein tai jopa kauppahallitasoa, mutta sit joku Malmin Citymarket on kyllä köyhien kauppa. Lihatiskillä vain possua, nautaa ja broiskua.

Lähettäjä: riemuidiootti 
Päivämäärä:   7.12.25 23:17:08

Onks tää se sama pölvästi, joka viimeksi kyseli kerrostalossa asumisesta?

Lähettäjä: Nalle 
Päivämäärä:   8.12.25 06:39:30

Tunnen,siis itseni.Jos minä olen Suomessa käymässä, niin käyn aina Prismassa kahvilla.

Päivämäärä:   8.12.25 09:33:13

Meidän perhe on ehkä keskitasoa hieman paremmin toimeentuleva ja kotimaisuus on meille ykkösasia.
Ruokaostoksilla katson aina onko tuotteessa joutsenlippumerkki hintaa en niinkään.
Lidlissäkin käymme satunnaisesti ja sieltäkin valitsemme kotimaista joka tosin ei ole juuri sen edullisempi kuin muuallakaan.

Lähettäjä: Nasty 
Päivämäärä:   8.12.25 09:44:34

Eiköhän valtaosa suomalaisista - varakkaat mukaanlukien - valitse päivittäistavarakaupakseen sen, josta saa "kerralla kaiken mitä tarvitsee" ja se on sitten siitä tarpeesta kiinni riittääkö tähän pikku k tai sale, vai löydetäänkö itsensä Ruoholahden tai Pirkkalan cittarin pihalta.

Jos tarvitsen erikoisempia ruokatuotteita, on kaupan valikoimalla isompi merkitys kuin hinnoilla, sillä en jaksa yhtä tai kahta tuotetta metsästää eri kaupoista mistä muut tarvitsemani tarvikkeet löydän.

Isoja eroja on alueosuuskauppojen valikoimissa ja cittarissa vielä enemmän - kauppiasvetoisesti kauppias voi olla super tai surkea, eli joko on perusvalikoimaa tai oikeasti kuunneltu ja mietitty asiakkaiden toiveita.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   8.12.25 09:48:19

Tunnen itseni. Käyn kaupassa yleensä Prismassa tai Lidlissä. Ei mulla Porschea ole, mutta auto ei ole mulle mikään juttu. Käytän rahani sitten muihin juttuihin. Säästäväinen ja tarkka olen sen suhteen muutenkin. En varmaan muuten olisikaan varakas:D

Lähettäjä: B 
Päivämäärä:   8.12.25 10:07:37

Näin Puuilossa entisen työnantajani, jonka tiedän saavan n. 20000€ kk palkkaa, koska maksoin hänen palkat. Hän kantoi jotain paneeleja. Hetken mietin, että eikö hänellä ois varaa maksaa jollekin rempasta, mutta samantien käänsin ajatuksen; voihan hänellä olla vaikka tällainen harrastus, eikä se sitä tarkoita että kaikesta pitää maksaa muille vaikka olis massia.

Lähettäjä: hah 
Päivämäärä:   8.12.25 10:20:51

Joo tää taitaa olla sama tyyppi joka väitti ettei kerrostaloissa asu rikkaita ihmisiä.

Ihme pakkomielle Porschesta.

Olen käynyt miljönäärin kanssa Prismassa. Ei muuten aja Porschea, vaan ihan huomaamatonta tavistason autoa. Tarkisti kuitin huolellisesti ja vertaili hintoja 10 sentin tarkkuudella eri tuotteiden välillä. Varmaan just siitä syystä onkin pysynyt miljönäärinä eikä hupuloinut rahojaan.

Lähettäjä: tsiisus 
Päivämäärä:   8.12.25 12:05:51

Miksi ketään kiinnostaa jonkun leipäostokset?

Lähettäjä: Mikko 
Päivämäärä:   8.12.25 13:32:59

Varakkaat ovat fiksuja, ja S-kaupat ovat huomattavasti K-ryhmää halvempia. On järkevää käydä Prismassa.

Lähettäjä: assi 
Päivämäärä:   8.12.25 13:39:25

herranenaika prismalla on niin iso parkkitalo meillä päin ainakin ettei siltä helposti bongaa autoja :) tai sit pitäis ihan kierrellä kerroksesta ja rivistä toiseen .

ei siltä iso on cittarinkin parkkis . et en oo pistänyt merkille. ehkä ne ökyautot on niitä et omistajan on päästävä oven eteen. ei jaksa kävellä ku lompakko painaa. vai miten se oli :)

Päivämäärä:   8.12.25 15:06:11

Prisma on halvempi, joten varakkaat käyvät siellä. Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.