Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Intohimoinen harrastaminen (deittailu)

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   6.12.25 18:22:09

En tiedä miten mulle tulee aina vähän semmonen "red flag" fiilis jos jollain on todella intohimoinen harrastus. Siis niin että siihen menee kaikki vapaa aika, ja puhuu vain siitä.. tai paljon siitä. Hienoa että on löytänyt itselleen kiinnostuksen kohteena, mutta jos se laji ei ole yhtään omaa kiinnostusta niin kyl se vähän ajaa kauemmas. Ehkä väärä ryhmä tästä aiheesta puhua kun tunnetusti hevosihmiset on näitä jotka asuu tallilla :D itse en niihin enää kuulu

Re: Intohimoinen harrastaminen (deittailu)

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   6.12.25 18:25:30

Hevosenomistajan kannattaa etsiä sellainen puoliso, joka itsekin harrastaa jotain lajia intohimoisesti.

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   6.12.25 18:27:07

Tässä tarinassa kukaan ei ole hevosenomistaja

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   6.12.25 18:32:12

Tietysti elämäntyylien yhteensopivuus on tärkeää. Jos tulee heti tunne, että ei tuolla ole aikaa minulle, niin eipä siitä kummempaa ole tulossakaan.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   6.12.25 18:36:13

Ajattelin, että niillä intohimoisilla hevosharrastajilla, jotka lähes asuvat tallilla, on yleensä oma/omia hevosia. Näin itselläni ja näin myös tutuillani.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   6.12.25 18:41:53

Kyllä minusta on ihan ymmärrettävää ettei halua parisuhdetta sellaisen ihmisen kanssa, jonka elämässä ei tunnu olevan tilaa muulle kuin harrastukselle.

Lähettäjä: häh 
Päivämäärä:   6.12.25 21:38:56

Kyllä se minullakin tappaa kiinnostuksen, jos joku puhuu koko ajan vain jostain harrastuksestaan tai mielenkiinnon kohteestaan. Ei ole väliä mikä se aihe on, onko se koirat, urheilu, sisustaminen, joku julkkis, ruokavalio, tv-ohjelma tai sarja/leffa, mikä tahansa.

Toki muitakin asioita on, joiden myötä kiinnostus katoaa saman tien. Mutta en todellakaan jaksa sitä, jos jollain on vain yksi puheenaihe, eikä muusta kykene puhumaan.

Lähettäjä: Ommo 
Päivämäärä:   7.12.25 18:18:35

Juu ymmärrän sua täysin. Itselle olisi totaalinen red flag jos aina pitäisi tehdä varaus yhteiselle ajalle. Kuuntele sisintäsi!

Lähettäjä: Ninnu 
Päivämäärä:   7.12.25 18:42:00

On mahtavaa että ihmisellä on intohimoa ja harrastuksia. Mutta jos haluaa myös yhteisen elämän kumppanin kanssa niin silloin pitää tehdä myös kompromisseja eli löytää aikaa parisuhteelle. Itse etsin kumppania ja minulle on juuri tärkeää että toisella olisi omia intohimoja ja tavoitteita. Toivon että mahtuisin siihen ohelle elämään. Näin toinen ymmärtäisi myös minun vuorotyötä sekä hevosharrastuksen ja lajissa etenemisen.

Lähettäjä: Niin 
Päivämäärä:   7.12.25 18:45:25

Mä taas en voisi kuvitella deittailevani ketään kenellä ei ole intohimoa johonkin harrastukseen tai työhön.
Laitan niin paljon eforttia omaan harrastukseen että joku kotona kaikki illat roikkuva varmaan haluaisi nopeasti erota.

Lähettäjä: mama 
Päivämäärä:   7.12.25 18:47:54

Itselläni on useampi harrastus ja meno viikossa, itselleni tärkeitä asioista ja näiden avulla pidän itsestäni ja hyvinvoinnistani huolta. Sekä fyysisesti että psyykkisesti, joten jos tämä olisi ongelma mahdolliselle kumppaniehdokkaalle, niin toivottavasti siirtyy nopeasti seuraavaan ja lakkaa tuhlaamasta mun aikaa :)

Haluan kumppanin, jolla myös oma elämä ja että meillä molemmilla on halua saada yhteistä aikaa järjestymään, sitä aikaa meinaan löytyy, jos on halua.

Olisi hirveää tapailla jotain ihmistä, jolla ei olisi jotain tosi tärkeää itselleen todella tärkeää asiaa elämässä.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   7.12.25 18:57:41

En haluaisi tapailla sellaista ihmistä, jolla olisi tyhjä kolo elämässään odottamassa minua, istuskelisi vaan kotona tekemättä mitään. Elämäntilanteet vaihtelee, on ihan luonnollista, että sinkulla on aikaa vieviä omia harrastuksia. Eikä parisuhteenkaan tarvitse nielaista koko elämää. Yhteistä aikaa kyllä löytyy, vaikka olisi omiakin harrastuksia.

Enkä ajattele mistään harrastuksesta, että onpa tyhmä, jos en itse ole kiinnostunut siitä. Minun rakkain harrastukseni on sellainen, mistä en ollut yhtään kiinnostunut ennen kuin kokeilin. Ehkä joku metsästys olisi sellainen, mikä olisi vaikea niellä, tai yletön baareissa notkuminen.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.12.25 19:05:25

Riippuu tietysti harrastuksesta. Sehän kertoo mielenkiinnon kohteista. Itse en kiinnostunut tyypeistä jotka hakkas pelikoneita tai pumppasi salilla 9 kertaa viikossa. Sen sijaan metsästäjät ja patikointia harrastavien kanssa jaettiin samoja mielenkiinnon kohteita ja arvojakin. Mieheni harrastaakin metsästystä ja patikointia.

Lähettäjä: jesjes 
Päivämäärä:   8.12.25 10:17:15

Minäkään en haluaisi ihmistä jolla ei ole mitään elämänsisältöä työn lisäksi. Toki harrastusten pitää olla yhteensopivia oman elämäntyylin kanssa. Siksi valitsinkin miehen, jonka intohimo on remontointi. Asioiden korjaaminen ja rakentaminen on hänelle se tärkein juttu, millä hän rentoutuu ja toteuttaa itseään. Toki se tarkoittaa myös sitä, että välillä jeesataan myös kavereita näissä hommissa, joten silloin ei olla kotona. Mutta sekin on lopulta itselle hyödyksi, saapahan kokemusta uusista hommista, mitä osaa sitten tehdä kotonakin.

Intohimoinen harrastaminen on hyvä asia, pitää vaan valita sellainen kumppani jonka harrastus täydentää omaa elämää eikä vie siitä mitään pois.

Lähettäjä: Ajatus 
Päivämäärä:   8.12.25 11:03:17

"Mä taas en voisi kuvitella deittailevani ketään kenellä ei ole intohimoa johonkin harrastukseen tai työhön.
Laitan niin paljon eforttia omaan harrastukseen että joku kotona kaikki illat roikkuva varmaan haluaisi nopeasti erota."

Mitä sitten intohimo tarkoittaa? Ei mulla ole intohimoa mihinkään harrastukseen eikä työhön, mutta en myöskään roiku kotona kaikki illat (mitä tämä sitten tarkoittaakin kun kotonakin voi harrastaa intohimoisesti). Käyn tallilla 3-6 kertaa viikossa, ulkoilen, retkeilen, matkustelen, käyn museoissa ym. Sit toisaalta roikun kotona remppaamassa, tekemässä pihahommia, tekemässä käsitöitä, lukemassa, opiskelemassa jne.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.12.25 23:03:14

"Mä taas en voisi kuvitella deittailevani ketään kenellä ei ole intohimoa johonkin harrastukseen tai työhön."

Samoin. Muu on epäilyttävää.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.