Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hevosen toinen omistaja katoaa?

Lähettäjä: VS 
Päivämäärä:   6.12.25 17:23:37

Miten toimisit tässä tilanteessa?

Hevonen on yhteisomistuksessa kahdenkeskisellä sopimuksella, mutta paperilla vain minun. Olen elättänyt sitä ~10 vuotta ja ihan mielelläni sen tehnytkin. Toinen omistaja ja samalla hevosen kasvattaja ei ole sitä tänä aikana tavannut.

Elämäntilanne on kuitenkin muuttunut ja olen miettinyt josko möisin hevosen. Ja tässä tulee se mutta. Tiedän toisen omistajan olevan elossa, mutta en saa häneen yhteyttä mitään kautta. Miten minun kannattaisi toimia?

Re: Hevosen toinen omistaja katoaa?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.12.25 17:27:22

Jos hevonen on paperilla sinun ja olet hänet aina elättänyt, eikä tämä toinen ole sitä edes vuosiin nähnyt, niin mikä tekee hänestä osaomistajan?

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   6.12.25 17:28:19

No jos sitä toista omistajaa kiinnostaa hevonen niin paljon, ettei sulla ole edes yhteystietoja, myy pois vaan! Jos se on paperilla sinun, niin voit sen tehdä.

Lähettäjä: V 
Päivämäärä:   6.12.25 17:30:45

"Jos hevonen on paperilla sinun ja olet hänet aina elättänyt, eikä tämä toinen ole sitä edes vuosiin nähnyt, niin mikä tekee hänestä osaomistajan?"

Tämä!!

Lähettäjä: Mfd 
Päivämäärä:   6.12.25 17:31:16

Otat osoitteen selville ja laitat kirjatun kirjeen tiedoksi annoksi.

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   6.12.25 17:32:25

Onko se hevonen millään lailla sen toisen missään virallisessa yhteydessä?

Jos ei, myy pois ja jos kyselee perään niin sano että olet vuosia myöhässä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.12.25 17:35:45

Jos hevonen on paperilla ainoastaan sinun, niin se on sitä 100 prossaa, ei ole mitään toista omistajaa. Oletko oikeasti noin välkky?

Päivämäärä:   6.12.25 18:13:04

En tiedä millaisessa maailmassa piste elää, mutta minulle on kunnia-asia pitää kiinni myös suusanallisista sopimuksista. Tässä kohtaa se ei vain näytä onnistuvan.

Lähettäjä: niin 
Päivämäärä:   6.12.25 18:16:23

Sitten pidät sopimuksesi ja hevosen. Mitä haluat meidän sanovan?

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   6.12.25 18:22:47

Arvostan VS periaatteitasi sopimuksista! Jos jotain on sovittu niin se pidetään.

Minkälainen sopimus teillä oli? Mistä tiedät hänen olevan elossa? Miten olet yrittänyt ottaa yhteyttä?

Lähettäjä: Hoo 
Päivämäärä:   6.12.25 18:26:45

Kysyt DVV:ltä osoitteen, laitat kirjeen ja pyydät yhteydenottoa tiettyyn aikaan mennessä. Jos mitään ei kuulu, myy pois. Tai joa matka ei ole mahdoton, mene käymään.

Lähettäjä~*~ 
Päivämäärä:   6.12.25 18:29:20

Hevonen on tavara... jonka sinä yksin omistat.

Myyntiin, olet yrittänyt tuota henkilöä tavoittaa.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   6.12.25 18:39:15

On hienoa että pidät kiinni sopimuksesta, mutta jos toinen omistaja ei virallisesti paperilla hevosta omista, ei ole ollut kiinnostunut tästä 10 vuoteen etkä edes saa häntä kiinni (eli hän ei ole edes vaivautunut ilmoittamaan sinulle muuttuneita yhteystietojaan), on minusta aika selvä homma että teidän välinen suullinen sopimus on purkautunut.

Oletan että olet yrittänyt hänelle soittaa, sinulla on varmaan joku puhelinnumero ja lähettää tekstaria. Ehkä myös tavoitellut spostilla, jos sähköposti on ja mahdollisesti somen kautta, jos somea käytätte. Jos hän ei näihin yhteydenottoihin vastaa, olet mielestäni tehnyt ihan tarpeeksi.

Päivämäärä:   6.12.25 19:07:19

Kiitos kaikille vastauksista. Osoitteen taidan vielä yrittää selvittää ja lähettää kirjatun kirjeen, jos siihenkään ei reagoi niin antaa sitten olla. Teimme aikoinaan sopimuksen, että hevonen siirtyy vastikkeetta minulle käyttöön, mutta saan sen kokonaan nimiini paperilla, suusanallisesti hän omistaa siitä edelleen puolikkaan.

Olen laittanut viestiä eri someissa, sähköpostia, tekstiviestiä ja toki yrittänyt soittaa. Osa viesteistä menee perille ja hän on somessa aktiivisena päivittäin. Tietääkseni välillämme ei ole mitään riitaa tai epäsopua.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.