Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Vastaantulija potkaisi koiraani

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.12.25 14:34:48

Eilen oltiin koiran kanssa lenkillä läheiselle lenkkipolulla/ulkoilutiellä. Oltiin ihan oikeassa reunassa, koira pientareella haistelemassa. Vastaan tuli keski-ikäinen mies hölkäten, meidän kohdalla koukkasi meidän puolelle tietä, potkaisi koiraa kylkeen niin että se vinkaisi ja kaatui, mies jatkoi juoksemista. Huusin perään, mies ei pysähtynyt vaan karjui takaisin, että "@!#$ älä paskata paskarakkia keskellä tietä!"

Koira vaikuttaa olevan kunnossa, mutta mikä saa aikuisen ihmisen käymään viattoman eläimen kimppuun? Onko rikosilmoituksesta hyötyä? En tiedä kuka mies on joten tuskin jää kiinni, osaan toki tuntomerkkejä kertoa, mutta oli täysin tavanomainen lenkkeilijä. Mietin myös, että pitäisikö varmuuden vuoksi kuitenkin käyttää koira lääkärissä.

Re: Vastaantulija potkaisi koiraani

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   6.12.25 14:41:58

Laita paikalliseen puskaradioon someen tuntomerkeineen, ja ehkä joku hänet tunnistaa. Ja tottakai teet rikosilmoituksen.

Päivämäärä:   6.12.25 15:04:20

Miksi v@ sinä koiran omistaja et pidä sitä koiraa hallinnassa kokoajan? Se koira kun ilmeisesti tässäkin tapauksessa oli jonkun tiellä. Mitäpä jos pitäisit koiran hallinnassa kokoajan niin tällaisia asioita ei ylipäätään tapahdu. Ja jokaikinen kännykän kyttääjä ja musan kuuntelija hävetkää ja keskittykää siihen koiraan. Kerro vielä että sinulla oli joku 30 metrin Flexi ja se koira ei ollut lähimaillakaan.

On muuten aivan perseestä kun ihmiset ei yhtään hallitse koiriaan ja niitä on keskellä tietä ja juoksee irtona ilman mitään kontrollia. Pahimmassa tapauksessa ne pääsevät puremaan ja hyppimään vasten täysin vieraita ihmisiä joita ei paljon lohduta että "se on ihan kiltti koira eikä se oo koskaan ennen hyppinyt ketään vasten tai näykkinyt".

Itse meinaan ostaa koiralle tarkoitetun pippuri kaasun ja seuraavassa uhkaavasta tilanteessa sumuttaa suoraa. Ei ole minun vika ettei omistajalla ole koira hallussa. Ja minulla on ollut koiria 20 vuoden ajan mutta yhtään vierasta koiraa en minun iholle halua.

Lähettäjä: Hilla 
Päivämäärä:   6.12.25 15:10:04

Tämä pistehän nyt varsinainen sankari on. Tulepa sumuttamaan minun koiraani niin käy huonosti.
Aloittajan koira oli tien reunassa ja sillä oli täysi oikeus siellä olla. Lenkkeilijä sen sijaan vaikuttaa täysin hullulta, kannattaa ainakin johonkin puskaradioon laittaa tuntomerkit ja tehdä poliisille ilmoitus.

Päivämäärä:   6.12.25 15:11:33

Pistekaima voi mennä muualle provoamaan tai ottaa silmän käteensä ja lukea aloituksen uudelleen. Jos ap:n koira on ollut pientareella haistelemassa, ei se ole ollut kenenkään tiellä. Juoksija itse vaihtanut kohdalla omalta puoleltaan koiran luokse.

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   6.12.25 15:12:44

"Lähettäjä.

Päivämäärä6.12.25 15:04:20

Miksi v@ sinä koiran omistaja et pidä sitä koiraa hallinnassa kokoajan? Se koira kun ilmeisesti tässäkin tapauksessa oli jonkun tiellä. Mitäpä jos pitäisit koiran hallinnassa kokoajan niin tällaisia asioita ei ylipäätään tapahdu. Ja jokaikinen kännykän kyttääjä ja musan kuuntelija hävetkää ja keskittykää siihen koiraan. Kerro vielä että sinulla oli joku 30 metrin Flexi ja se koira ei ollut lähimaillakaan.

On muuten aivan perseestä kun ihmiset ei yhtään hallitse koiriaan ja niitä on keskellä tietä ja juoksee irtona ilman mitään kontrollia. Pahimmassa tapauksessa ne pääsevät puremaan ja hyppimään vasten täysin vieraita ihmisiä joita ei paljon lohduta että "se on ihan kiltti koira eikä se oo koskaan ennen hyppinyt ketään vasten tai näykkinyt".

Itse meinaan ostaa koiralle tarkoitetun pippuri kaasun ja seuraavassa uhkaavasta tilanteessa sumuttaa suoraa. Ei ole minun vika ettei omistajalla ole koira hallussa. Ja minulla on ollut koiria 20 vuoden ajan mutta yhtään vierasta koiraa en minun iholle halua."

Lueppa aloitusviesti uudestaan.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   6.12.25 15:16:19

Mitenkäs se lenkkeilijä on matkaansa jatkanut? Koukannut ojan pohjan kautta vai hypännyt koiran tai taluttajan yli? Jos koira oli ojan puolella ja omistajan vieressä.

Lähettäjä: .-./ 
Päivämäärä:   6.12.25 15:19:19

pentu ihan luovutusikäinen, oltiin oman pihan rajalla vessaharjottelua. käveli joku narkkihörhöäijä vastaan sieeltä metsän oikopolkua. tää alle kilonen pentu haukahti ja ihmetteli kuka tulee, oli metsän puolella. narkki hyppäs metsään pentua karvoista kiinni ja heitti menemään sen mitä fleksi periksi antoi. hänelle ei haukuta ja jatkoi matkaa.
arka remmirähjä tuosta tuli. onneksi ei loukannut muuta kuin mielensä.

Lähettäjä: Jooh 
Päivämäärä:   6.12.25 15:20:11

Mun koiraa kerran myös yksi vieras henkilö potkaisi. Oltiin oikealla puolella tietä ja kuljettiin reunassa. Tää sankari kulki samalla puolella eri suuntaan ja raivostui kun en väistänyt kun koira haisteli. Voi kumpa ois koira ees purrut mut ei.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   6.12.25 15:44:14

Oisit lähtenyt juoksemaan perään ja soittanut hätkeskukseen samalla.

Lähettäjä: Mari 
Päivämäärä:   6.12.25 16:02:51

Mun koiraa ei olisi potkaissut.

Päivämäärä:   6.12.25 16:07:00

Pitää varmaan pistää oma pippurisumute taskuun niin voi sitten sumuttaa silmille jos joku ihminen tulee mun koiraa sumuttelemaan :D aloituksen tapauksen mies olisi myös ansainnut pippurit silmilleen.

Ihmiset on outoja. Me oltiin muutama viikko sitten pennun kanssa joulunavauksessa. Oltiin todella sivussa, tyhjää tilaa olisi ollut kiertää vaikka 10m päästä eikä oltu missään kulkuväylällä edes. Silti siihenkin joku mies änkesi melkein iholle ja alkoi raivoamaan pennulle joka yritti mennä moikkaamaan tätä 5cm päähän tullutta ihmistä. Olisi toki tässäkin se sumute varmaan pitänyt miehen kauempana, että ehkä pitää vaan kuskata jatkossa mukana ;)

Rikosilmoitus tuskin johtaa mihinkään jos ei mitään selvästi tunnistettavia tuntomerkkejä ole antaa ja jos ei ole silminnäkijöitäkään. Potkija tuskin myöntää toimineensa noin joten se on sana sanaa vastaan ja ei voida tuomita jos syyllisyyttä ei saada todistettua.

"Mitenkäs se lenkkeilijä on matkaansa jatkanut? Koukannut ojan pohjan kautta vai hypännyt koiran tai taluttajan yli? Jos koira oli ojan puolella ja omistajan vieressä."

Varmaan samaa reittiä mistä sinne koiran luo menikin? Usein koira on vähän etu- tai takaviistossa taluttajaan nähden vaikka reunassa olisikin. Kyllähän siihen nyt pääsee koiran luo ja siitä pois koukkamaan ihan helposti.

Päivämäärä:   6.12.25 16:27:22

Paikalliseen puskaradioon tekisin ilmoituksen, jos joku tunnistaisi isänsä/veljensä/puolisonsa.

Lähettäjä: Kääk! 
Päivämäärä:   6.12.25 16:32:55

Olisin juossut kiinni ja jututtanut. Mun koiraa ei potkita ilman seuraamuksia. ( mun koira, kuten aloittajankaan koira, ei aiheuta häiriötä muille liikkujille)

Päivämäärä:   6.12.25 16:34:17

Tarina puskaradioon maininnalla, että lisätuntomerkit miehestä olemassa ja rikosilmoitus tehty. Vaikkei muuta iloa niin tekijällä on hetken kusi sukassa kun odottelee mitä tuleman pitää.

Lähettäjä: ........... 
Päivämäärä:   6.12.25 16:44:32

Näitä hulluja on ollut aina, valitettavasti. Itse laittaisin sinne puskaradioon tuntomerkit ja tekisin rikosilmoituksen, vaikka käytännössä se ei johtaisi mihinkään, niin ehkä joku toinen kaheli jättää potkimatta koiraa kun ilmoitat, että asiasta tehty rikosilmoitus.

Myös minulla joskus ysärillä tuli omalle pihalle naapuri ja potkaisi juuri kotiin tullutta 8 viikkoista pentua. Kerran on niinikään potkaistu nuorta koiraa ohi menevän fillaristin toimesta. Koira ei ollut kenenkään tiellä vaan kulki edelläni hihnassa tien reunaa, ja pyöräilijä koukkasi tarkoituksella riittävän läheltä, jotta osui.
Näiden jälkeen olen pitänyt huolen, etten kulje pennun tai nuoren kanssa paikoissa, missä pandex-sekopäitä hölkkii ja pihakin on aidattu niin, että sinne ei ohikulkumatkalla enää poiketa luvatta.
Ikävää oli se, että toisesta koirasta tuli arka polkupyöriä ja miehiä kohtaan tapauksen seurauksena.
Itse suosittelen myös jotain sumutetta näitä sairaita koiranpotkijoita vastaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.