Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ostaisitko markkinoilta cookiesseja

Lähettäjä: CookiesByXxL 
Päivämäärä:   6.12.25 13:06:08

Tässä olen pyöritellyt jo jonkun aikaa mielessäni, että perustaisin sivutyönä cookies "tehtaan", eli eri makuisia amerikkalaistyylisiä keksejä/cookiesseja. Näitä tarjoaisin alkuun vain markkinoilla, facessa yms. Muissa pienimuotoisissa tapahtumissa.

Jos tulisi kohdllasi vastaan, niin voisitko kuvitella ostavasi? Jos et, niin miksi et?

Olisiko yksittäispakatut keksit parempia, vai toivoisitko saavasi esim. 6/12/24 kerralla? Keksien koko on siis tyyliin arnoldsin cookiessien koko, eli ei mitään perus dominokeksejä.

Mahdollisuus myös täyteversioihin, mutta tällöin toki hinnat kalliimpia.

Mielipiteitä?

Re: Ostaisitko markkinoilta cookiesseja

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   6.12.25 13:52:37

Cookiestehdas, voi hyvää päivää... Olisiko parempi puhua ihan suomea, kun tuo englannin vääntäminen suomen sekaan ei oikein luonnistu? Kirjoitatko suomeksikin monikossa asioita? Esim vaatteetkauppa tai ruoatkauppa?

Ja ei, en ostaisi tuollaisia. Teen itse, jos olen vailla.

Lähettäjä: .2 
Päivämäärä:   6.12.25 13:55:58

En ostaisi, leivon itse. Ikinä ei voi tietää pienleipomoiden hygieniatasoa.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   6.12.25 14:02:09

Syksyn uutuutena suklaanoppareliesxx coociesiess näyttää kivasti siltä kun hiiri olisi avustanut tekoa, nopparellit näyttää ihan hiiren siltä jee ostekee ostekee.

Päivämäärä:   6.12.25 14:04:27

Kiitos vastauksistanne.

Lähettäjä: Oona 
Päivämäärä:   6.12.25 14:29:15

Olisi ihanaa ostaa tuollaisia ja tukea mikroyrittäjää, mutta en vain pysty. Juurikin hygienian taso, raaka-aineet ja vielä se, että osa ihan oikeasti käyttää TEMUSTA ostettuja välineitä! Jos jotenkin saat toimintasi todella läpinäkyväksi eli kerrot raaka-aineiden alkuperän ja tuotantoon liittyvät välineet ym, niin joku voisi uskaltaa ostaa. Itse asiassa tähän aiheeseen liittyen oli joku threads-keskustelu, jossa moni sanoi ettei enää uskalla ostaa yksityisiltä mitään, kun ei ole mitään tietoa siitä, onko se kuitenkin jotain temuroskaa.

Päivämäärä:   6.12.25 14:40:12

Oona, ymmärrän kantasi. En käytä Temu-tuotteita, mutta mitenpä sen todistaa? Raaka-aineet kaupasta (en vielä perusta toiminimeä), elintarvikepussit ajattelin tilata ihan pakkaa.fi tai vastaavalta kotimaiselta toimittajalta, tarratulostin (tätä vielä etsin), jonka avulla käytetyt raaka-aineet tuotteeseen nähtäville.

Instagram tiliä suunnittelen, eli voisi näyttää leivontaympäristöä (tavallinen kotikeittiö) ja itse tuotteita ja leivontaprosessia. Hygieniapassi löytyy kyllä.

Alkuun siis pienimuotoisesti, jotta näkee onko millaista menekkiä ja mikäli on, niin toki sitten edetä tilanteen mukaan.

Lähettäjä: joo ei 
Päivämäärä:   6.12.25 14:41:20

En, täysin kannattamaton idea, unohda.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   6.12.25 14:54:35

Joo voisin kyllä kuvitella ostavani ja voisin kuvitella että markkinoilla tuollaiset tekisi kauppansa. Sitä en toki tiedä myyvätkö niin hyvin että siitä oikeasti jäisi jotain palkkaa käteen. Mutta jos ei omalle työlleen laske arvoa, niin luulisi että sen verran menisi että kustannukset saa katettua.

Itse voisin kuvitella ostavani yksittäispakattuja tai esim. 6kpl paketteja. 12 tai 24 on jo aika paljon, jos ei tiedä onko keksit oikeasti hyviä. Nätti paketti merkkaa myös, koska tuollaisen 6kpl paketin voisi viedä ehkä lahjaksikin.

Tuo on kyllä ihan totta, että nykyään yhä enemmän pelkää että ostaa jotain temutuotteita. En itseasiassa huomannut vielä ajatella tätä leivonnaisten kohdalla. Mutta käsitöitä katsellessa yhä useammin käy mielessä, että onkohan materiaalit temusta ja huomaan että olen vähentänyt käsitöiden ostoa messuilta yms. tapahtumista tämän takia.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.