|
Lähettäjä: ptte
Päivämäärä: 6.12.25 15:36:34
"Lähettäjä: j
Päivämäärä: 6.12.25 14:52:40
mielestäni nämä v*ttujen viljelijät on niin vastenmielisiä ihmisiä että välillä ei tiedä miten päin olisi."
Ei meidän työpaikalla eikä kaveripiirissäni ole kukaan mikään "vttujen viljelijä". Olen aloittanut tuossa työpaikassa 21 v sitten, joista 13 v ollut tuossa nykyisessä yksikössä, ja tuo kollega aloittanut siellä vuoden minua myöhemmin, niin tiedän aika hyvin, mikä siellä on yleinen toimintatapa ja ilmapiiri, saati millaista käytöstä ja puhetyyliä edellytetään. Missään ei ole kielletty kiroilemasta, saati sanomasta mitään kirosanan tapaista, mutta yleisiin käytöstapoihin kuuluu, että ei kiroilla jatkuvasti. Se on vain tämän yhden kollegan itsekeksimä sääntö, ettei kukaan saa sanoa mitään kirosanaan viittaavaa, jota rikkovat joutuvat hänen mykkäkoululistalleen.
Tuo kollega on jotain ihan omaa luokkaansa. Kukaan muu ei aloita loppuelämän kestävää mykkäkoulua, jos joku joskus sanoo vaikka kahden kesken toiselle "hemmetti", "asia meni ihan päin persettä", tai "se vttuili *jollekin* ihan tarkoituksella".
On ihan eri asia sanoa jollekin, että "puhut aika rumasti" tai "kiroilet aika usein", kuin vetää koko vihannesvalikoima hengityselimistöön siksi, kun joku yksinään mutisee, että "mihin hemmettiin oikein ehdin hukata sen tavaran, joka vielä minuutti sitten oli kädessäni". Meidän muiden mielestä täysin eri asia, kuin kailottaa niin, että kuuluu käytävän toiseen päähän "Mihin hemmettiin se nitoja taas katosi", tai lisätä nitojan eteen "s44tana", saati koko ajan puhuessaan selittää, kuinka "joku vtun amatööri taas pskoi vttu koko vtun projektin niillä stanan pskoilla ideoillaan jostain vtun uuden rakkineen rnkkaamisesta jollain vtun uusilla pskasysteemeillä". Ei tuollaista kieltä kukaan jaksaisi kuunnella, eikä se olisi edes hauskaa kuunneltavaa.
Enkä oikeasti edes tunne ketään, joka tuolla tavalla puhuisi ja olisi mainitsemasi "vttujen viljelijä". Mutta joskus 10 v sitten oli kaupan kassajonossa takanani muutama teini, joista yhdellä suu kävi tauotta ja teksti oli tuon tapaista. En edes tiennyt, että kukaan osaa puhua tuohon tyyliin kuin se teini :D Ehkä heitä sinun ympärilläsi on sitten enemmänkin, mutta itse en sellaisia tunne.
|