Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mirtazapin vai ketipinor

Lähettäjä: Uneton 
Päivämäärä:   6.12.25 08:50:09

Taustalla tuore trauma ja suuri suru. Lääkäri kirjoitti slkuvaiheeseen opamoxit ja nyt katkoon ketipinorit turvaamaan unta. Aiempi kokemus mirtazapinista mutta tuolloin aiheutti seuraavan päivän tokkuraisuutta, tässä tilanteessa ei liene väliä tuolla.
Onko kokemusta ketipinorista unilääkkeenä?

Re: Mirtazapin vai ketipinor

Lähettäjä: Layla 
Päivämäärä:   6.12.25 08:59:20

Mulla ei ole kokemusta noista muista, mutta Ketipinoria olen kokeillut, tosin se oli määrättynä unilääkkeen sijaan syömisen aiheuttamaan ahdistukseen ja piti ottaa ennen ruokailua (syömishäiriö syynä). Se oli kyllä ihan kammottava lääke minulle. Veti minut 24/7 ihan väsyneeksi ja tokkuraiseksi zombiksi, mutta mitään hyötyä siitä ei ollut. Olin älyttömän väsynyt ihan koko ajan, mutta silti en nukkunut yhtään paremmin kuin aiemminkaan. Mutta tämä on vain minun henkilökohtainen kokemus ja sehän on aina todella yksilöllistä mikä kenellekin toimii! Ihan hyvin mahdollista, että se toimisikin sulle tosi hyvin.

Lähettäjä: Mangali 
Päivämäärä:   6.12.25 08:59:41

Jättäisin kummankin ottamatta.
Ei päiväunia, ulkoilu ja ravinto, niin kyllä se uni tulee ajallaan.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.12.25 09:05:06

” Ei päiväunia, ulkoilu ja ravinto, niin kyllä se uni tulee ajallaan.”

Kerro, että et ole koskaan kärsinyt oikeasta unettomuudesta kertomatta, että et ole koskaan kärsinyt oikeasta unettomuudesta.

- -

Lääkkeiden haitat ja hyödyt on aina yksilöllisiä, joten kokeile rohkeasti

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   6.12.25 09:10:39

Mangali on hyvä esimerkki ylimielisestä tollosta, jolla ei ole mitään käsitystä vakavista uniongelmista. Joka kerta, kun kuulen tuollaisia neuvoja, tekisi mieli vetää avarilla ympäri korvia.

Nimimerkillä koko ikänsä unettomuudesta kärsinyt, todella terveellisesti elävä, eivätkä edes lääkkeet useimmiten auta.

Lähettäjä: Uneton 
Päivämäärä:   6.12.25 09:48:41

Ei minulla ole aiemmin ollut uniongelmia. Suuri suru, lapsen traumaattinen kuolema nyt taustalla.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.12.25 10:02:00

Ei välttämättä kumpikaan sovi sinulle. Tai sitten sopivat. Lääkkeitä on kokeiltava itse, muiden kokemuksilla ei ole merkitystä.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   6.12.25 10:12:44

Lämmin osanotto ja voimia sinulle.

Itsellä ollut ketipinor monta vuotta käytössä ihan univaikeuksien vuoksi, minulla on vaikea masennus taustalla, ollut nyt muutaman vuoden. Itsellä toimii ketipinor tosi hyvin, otan illalla 2x25mg tablettia 2-3h ennen nukkumaanmenoa. Vaikka yöllä herää vessaan niin saan heti unen päästä taas kiinni. Mulla ei aiheuta mitään tokkuraisuutta seuraavana päivänä, vaan ihan normi olo.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.