Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mikään ei kiinnosta, mitään en jaksaisi

Lähettäjä: Kiira 
Päivämäärä:   5.12.25 10:37:32

Otsikossa se tulikin.
Pitäis aloitella joulusiivoilua, pitäis sitä sun tätä. Mutta en saa enää itseäni edes sängystä ylös aamuisin. Olen sairaseläkkeellä joten töihin ei tarvi lähteä, joten tuntuu kuin mulla ei olisi mitään syytä nousta ylös. Harrastukset ei maistu, en saa niistä iloa vaikka ennen sain. Ihmisiä en oikein jaksa, keskustelut tympii ja samat naamat kyllästyttää.

Re: Mikään ei kiinnosta, mitään en jaksaisi

Lähettäjä: Jeena 
Päivämäärä:   5.12.25 10:50:32

Oletko masentunut? Mahdolliset fyysiset kivut hallinnassa?
Onko sun identiteetti edelleen vain työntekijä, oletko pystynyt ns kalibroida kokemuksen omasta itsestäsi uusiksi? Vai miksi koet, että töihin lähtö olisi ainoa syy nousta aamulla sängystä? Koetko elämisen pelkäksi suorittamiseksi?
Mikä olisi se asia sun elämässä, mikä toisi just sulle aidosti hyvää oloa? Mistä sä nautit? Osaatko edes kuvitella mikä tekisi sut onnelliseksi?
Minkä ikäinen olet, onko vaihdevuodet ajankohtaiset?
Olisko halua kuitenkin hankkia uusia ystäviä, jos nykyiset kerta ei tuo iloa? Suosittelen lämpimästi sitä, että ympärillä olisi ihmisiä kenestä pidät erakoitumisen sijaan.

Päivämäärä:   5.12.25 11:32:04

Luultavasti olen masentunut, mutta en saa siihenkään haettua apua. Odotan että talvipäivänseisauksen jälkeen päivistä tulee vähän valoisampia, ehkä se auttaa.

Päivämäärä:   5.12.25 11:35:10

En siis ole ollenkaan surullinen tai melankolinen, vain totaalisen välinpitämätön kaikkien asioiden suhteen.

Lähettäjä: .-. 
Päivämäärä:   5.12.25 11:36:02

Kyllä, tuo on oppikirjaesimerkki masennuksesta.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.12.25 11:41:44

Minua tympii eniten ihmisten kohtaaminen. Menetän ihan liikaa energiaa erityisesti kiusallisissa small talkeissa kun ei oikeasti kiinnostaisi kuin hoitaa työt. Siksi pyrin pysymään poissa työelämästä.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   5.12.25 11:42:39

Miksi pitäisi joulusiivota, jos kotisi on ok, etkä välitä joulusta? Miksi pitäisi jatkaa harrastuksia, joita olet kokeillut, ja joista et saa oikein mitään? Miksi pitäisi jaksaa ihmisiä, joiden naamat ja jutut kyllästyttävät?

Ehkä irtioton paikka.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.