Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kissa eläinsuojeluyhdistykseltä hakemusprosessi.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   5.12.25 00:19:06

Aikamoista säätöä , hakemusta, haastattelua ym ym. Kun olet jotenkin läpäissyt seulan ja ehkä sovelias niin sopiminen milloin kissaa pääsisi katsomaan taas uusi hommansa. Kissat etsivät pikaisesti uutta kotia ja samat kissat viikoista toiseen sivuilla etsivät kotia. Kotia etsivien ilmoitukset löytyvät linkkejen takaa kun olet klikailut niitä rahankeräys ja lahjoitussivustoja ja mainoksia. Tämä koskee erityisesti ääneen sanomattoman kahden suuren toimijan kohdalla ..

Re: Kissa eläinsuojeluyhdistykseltä hakemusprosessi.

Lähettäjä: *zelda 
Päivämäärä:   5.12.25 00:44:36

Niiden pitää ensin varastaa jonkun kissa. Olemattomia kissoja kun on erittäin vaikea myydä.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   5.12.25 00:54:28

Ei niitä varastaa tarvitse kun "omistajat" jättävät ne ulos heitteille muka toteuttamaan luontoaan.

Lähettäjä: *zelda 
Päivämäärä:   5.12.25 01:01:25

LähettäjäS 

Päivämäärä5.12.25 00:54:28

Ei niitä varastaa tarvitse kun "omistajat" jättävät ne ulos heitteille muka toteuttamaan luontoaan.

Miksi omistaja on sitaateissa?

Kun minä ostan kissan hintaan 500 €, niin minä todellakin olen sen omistaja.
Ja aika vitun sairaita ovat nämä, jotka yrittävät sen meidän tallin pihasta loukuttaa kissaa.

Uskon näihin populaatio- ja kulkukissoihin vasta sitten, kun noihin kissaloihin pääsee katsomaan niitä kissoja.
Ei riitä, että pääsee kuukauden päästä katsomaan. Ja silloinkin ne kissat muistuttavat jännän paljon sen löytölän pyörittäjien, ja niiden läheisten, kissoja.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   5.12.25 01:10:59

Tällaiselta nimeltä mainitsemalta järjestöltä tuli vastaus parin viikon kuluttua ja kiitos mielenkiinnosta mutta kissa löysikin kodin eivät vain ole ehtineet päivittää sivua. Mutta voisimme tulla teille kotiin tekemään haastattelun ja katsoa voisiko jokin toinen kissa sopia teille adoptioon :-D

Lähettäjä: Pupu 
Päivämäärä:   5.12.25 04:25:43

Ainakin meidän paikalliseen löytölään (yhdistyksen pyörittämä) pääsee katsomaan kissoja joka viikko avoimien ovien päivänä. Pitempään talolla olleet ovat tietysti hyväkuntoisia, mutta moni on tullessaan sellainen reppana että sääliksi käy. Silmätulehduksia, korvapunkkeja, matoja, paleltuneita korvia, silmävammoja, ripulia, hampaat pskana... Onneksi ihmiset ymmärtävät ja uskaltavat nykyään ottaa yhteyttä, jos heidän omilla tiluksillaan tai jossain muualla pyörii huonokuntoinen kissa tai useampi. Tietysti joskus loukkuun menee joku omistajallinen hyvinhoidettu kotikissakin, mutta 99-prosenttisesti sellaiset pääsevät pikapikaa takaisin kotiinsa, kun omistaja osaa kysellä kissansa perään.

Lähettäjä: misu 
Päivämäärä:   5.12.25 07:05:17

Mua ihmetyttää näissä se että tosi usein pitäisi lähettää adoptiohakemus johonkin tiettyyn kissaan. Mun mielestä olisi järkevämpää vaan antaa omat tiedot sinne yhdistykselle, kertoa millainen koti tiedossa ja sitten he tekisivät ehdotuksen parhaiten sopivista.

Lähettäjä: kati 
Päivämäärä:   5.12.25 07:12:42

Niin vaikeaa touhua että ostan yksityiseltä kissan.

Lähettäjä: Tiku82 
Päivämäärä:   5.12.25 07:18:30

Esyllä missä itse olen vapaaehtoinen niin hakuprosessi on hieman erilainen.

Voi soittaa/laittaa wa-viestiä, ja tai tulla katsomaan kissoja, avoimia ovia on nytkin tämä viikonloppu. Katsomaan tultaessa koppa kannattaa ottaa mukaan. Ostaja haastatellaan ja katsotaan löytyykö sopiva kissa tai useampi vaihtoehto joista pääsee valitsemaan. Jos sopiva löytyy niin kissa koppaan ja kauppakirjan täyttö.

Meillä ei ole kissoista esittelyjä kotisivulla koska resurssit ei yksinkertaisesti piisaa, meitä on pieni porukka vapaaehtoisia ja lähes 200 kissan kissala.

Meillä ei ole löytökissoja koska emme ole löytöeläintalo. Kissamme ovat pääasiassa populaatiokissoja. Näitä ei loukuteta ilman omistajan lupaa vaan homma tapahtuu omistajan kanssa yhteistyössä.

Lähettäjä: Nn 
Päivämäärä:   5.12.25 07:28:29

Pari erittäin kissarakasta ja hyvää perhettä tiedän, joille Hesy ei antanut kissaa. Siinä meni hyvät kodit ohitse, kun Hesy kuulusteli. Ihan älyttömät toiveet. Yksiöön ei esim saanut kissaa tms.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   5.12.25 07:55:29

Niin erikoista juttua olen kuullut, että en itse jaksaisi ottaa kissaa tuollaisesta paikasta. Näillä menee asiat vähän liikaa tunteisiin ja kaikkia rässyjä ja villikissoja pidetään elossa ja "parannetaan" kotikissoiksi. Saavat jotain nautintoa, kun haastattelevat ja sitä kautta kyykyttävät ihan tavallisia ihmisiä (joita ovat myös itse), joku vallan tunne varmaan, kun ei muutakaan paikkaa ole pätemiselle.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.12.25 08:08:51

Ihan oikein että yksiöön ei annettu kissaa. Kissa tarvitsee muutakin kuin kissaloverin omistajakseen.

Mutta esyjen kautta on ollut iät ja ajat haastavaa saada eläintä. Kunnalliset löytölät ei ole niin piirun tarkkoja.

Lähettäjä: Ajatuskatko 
Päivämäärä:   5.12.25 09:46:57

LähettäjäPupu

Päivämäärä5.12.25 04:25:43

Ainakin meidän paikalliseen löytölään (yhdistyksen pyörittämä) pääsee katsomaan kissoja joka viikko avoimien ovien päivänä. Pitempään talolla olleet ovat tietysti hyväkuntoisia, mutta moni on tullessaan sellainen reppana että sääliksi käy. Silmätulehduksia, korvapunkkeja, matoja, paleltuneita korvia, silmävammoja, ripulia, hampaat pskana... Onneksi ihmiset ymmärtävät ja uskaltavat nykyään ottaa yhteyttä, jos heidän omilla tiluksillaan tai jossain muualla pyörii huonokuntoinen kissa tai useampi. Tietysti joskus loukkuun menee joku omistajallinen hyvinhoidettu kotikissakin, mutta 99-prosenttisesti sellaiset pääsevät pikapikaa takaisin kotiinsa, kun omistaja osaa kysellä kissansa perään
-----

Sama juttu täällä, on yleisiä vierailuaikoja ja erilaisia tapahtumia. Silloin tosin pääsee vain "yleiselle puolelle" eikä karanteeniin, jossa on ne uusimmat tulokkaat, kipeät, pikkupennut, vasta leikatut ym. - jotta ne saavat toipua rauhassa ilman ihmisvilinää.

Ei tälläkään ole yhdistyksellä mitään ihmeellisiä vaatimuksia, pääasia että kissa ei ulkoile vapaana, sille on seuraa ja sitä ruokitaan ja hoidetaan asiallisesti. Kissoja lähtee uuteen kotiin noin 200 joka vuosi. Toki niitä "täysin kesy ja kiltti, nuori, kivan värinen ja sopii ainoaksi kissaksi lapsiperheeseen" kissoja on haastava saada, kun niistä tulee hakemuksia valtavasti. Vähän ujommat, seniorit ja tylsän väriset kiinnostaa hyvin harvoja, vaikka senioritkin ovat yleensä kilttejä, entisiä kotikissoja joiden omistaja on menehtynyt tms. Moni myös haluaisi sen talon leikkisimmän ja kissasosiaalisimman kissan ainoaksi kissaksi, vaikka on selvästi kerrottu että tarvitsee riehuntakaverin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.