Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Elämäsi suurin saavutus

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   4.12.25 20:47:27

Tuli tällainen ajatus mieleen kun äsken ykkösellä entinen ympäristöaktivisti kertoi elämänsä suurimmaksi saavutukseksi köyttämisen itsensä ketjulla metsäkoneeseen kainuun hakkuu alueella.

No, itse en ole moiseen yltänyt, ehkä oma suurin saavutukseni on etten ole koskaan saanut ketään hengiltä tai sairaalaan tai mustelmille.

Re: Elämäsi suurin saavutus

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   4.12.25 20:50:14

Koulujen käymiset ja työpaikan saaminen melkein heti valmistumisen perään. Melkeen 10 vuotta samassa työpaikassa, toivottavasti ensi vuonna ei lähde työt alta tai löytyy uusi vähintään yhtä hyvä työ.

Lähettäjä: Veeras 
Päivämäärä:   4.12.25 21:52:54

Mun suurin saavutus on kyllä se, että olen vielä hengissä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.12.25 21:58:50

Sama, että olen vielä hengissä.

Lähettäjä: 36 
Päivämäärä:   4.12.25 22:07:40

Sama, että on jaksanut pysyä hengissä vaikka synkkiä kausia ollut paljon. Kolme isoa kriisiä mitkä elämässä ravistelleet ja olisi tehnyt mieli luovuttaa tässä elämässä.

Sitten elämääni tuli "valo" mitä en osannut odottaa ja viikon kuluttua menossa tämän ihmisen luokse, joka antanut ison syyn jaksaa huomiseen, joka päivä. Elämä taitaa lopultakin hymyillä minullekin ja näyttämään valoa tunnelin päähän.

Jos ei olisi ollut eläimiä joiden kanssa touhuta ja luontoon minne mennä rauhoittumaan, kun elämä potkii päähän. En olisi tässä.

Lähettäjä: Vikke 
Päivämäärä:   4.12.25 22:17:47

Äläpä vääntele toisen sanoja aloittaja! Olettaen että näimme saman ohjelman henkilö sanoi, että suurin saavutus oli suuri hehtaarimäärä suojeltua metsää! Eikä mikään yksittäinen "temppu".

Nautitko muka oikeasti tuosta muiden ihmisten vähättelystä?

Pitääkö tässä tehdä oletus ja sanoa että ei ole muiden vika että itse et vaivaudu ponnistelemaan minkä asian eteen. Saavutukset kun normaalisti vaativat ihan kaikilta oikeasti vaivannäköä.

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   4.12.25 22:22:37

En minä mitään vääntele, aika tarkkaan kuvasin mitä ohjelmassa kerrottiin, eikä se että jonkun ihmisen saavutus on olla sidottuna metsäkoneeseen ole mitenkään vähäteltävä asia, siihen ei moni viitsisi.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   4.12.25 22:28:47

Vastataanpa tylsästi - minulla ei ole ikinä ollut suurta intohimoa tai mitään The Juttua, mitä olisin halunnut erityisesti tehdä tai saavuttaa. Ei siis ole mitään yhtä isoa haavetta tms.

Niinpä vastaan, että suurin saavutukseni on se, että pystyn viettämään keskiluokkaista elämää ja on mahdollisuudet tehdä niitä asioita, joista nautin ja työ, joka ei seuraa kotiin. Samalla jää kuitenkin energiaa kehittää itseäni asioissa, jotka koen kiinnostavaksi, koska kaikki jaksaminen ei valu muuhun.

Eihän tällä mitään Nobelin rauhanpalkintoa voiteta, mutta yksilötasolla saavutus, johon kaikki eivät koskaan pääse.

Lähettäjä: Vikke 
Päivämäärä:   4.12.25 22:29:31

No sitten tuon tason pieniä saavutuksia oli mainittu ohjelmassa vaikka kuinka monta, mutta päätavoite heilläkin on nimenomaan ne isot asiat, kuten vaikka kymmeniä hehtaareja suojeltua metsää. Noita pitänevät hyvästä syystä niinä suurimpina saavutuksina.

Lähettäjä: Pii 
Päivämäärä:   4.12.25 22:51:31

Olen luovuttanut 100 kertaa verta, eli merkittävästi auttanut 300 ihmistä.

Lähettäjä: reppu 
Päivämäärä:   4.12.25 23:09:41

Se, että olen hengissä. Se, että sain itseni ylös todella ankeasta kolosta, joka oli elämäni vielä muutama vuosi sitten. Mitään muille merkityksellistä en ole saavuttanut, mutta toki perheeni elämä olisi saanut hirveän kolauksen, jos en olisi enää hengissä.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   4.12.25 23:13:46

Olen saanut sellaisen kodin jonka haluan ja lapsia joiden vuoksi se koti on myös tärkeä. Minulla on ihania eläimiä, hyvä koulutus, kiinnostava ja hyväpalkkainen työ, lahjakkaat ja taitavat lapset, hyvä taloudellinen tilanne, läheinen perhe ja hyviä ystäviä. Tätä kaikkea kutsuisin hyväksi elämäksi ja se on suurin saavutukseni

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   4.12.25 23:17:35

M, käytännössä meillä on sama, mutta speksit erilaiset. Tärkeitä ihmisiä olen minäkin elämääni saanut ja onnistuneesti heidät myös siellä pitämään. Tyytyväisyys ja onnellisuus omaan elämäänsä ovat isoja juttuja.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   4.12.25 23:27:17

Olen oppinut oikeaoppisen tuntuman ratsastaessa!

Lähettäjä: mie 
Päivämäärä:   5.12.25 00:08:38

Terveet, pärjäävät, ystävälliset, onnelliset lapset. Ylivoimaisesti suurin saavutus.

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   5.12.25 01:52:22

Väittelin tohtoriksi 26-vuotiaana. Sen jälkeen melkein samassa ajassa en olekaan saanut juuri mitään aikaiseksi. Sitä pidän saavutuksena, että kuntoutin itseni kahdesta isosta loukkaantumisesta takaisin urheilemaan.

Lähettäjä: Brianna 
Päivämäärä:   5.12.25 02:06:33

Kyllä se mulle on SM-mitali harrastamassani urheilulajissa, kuulostaa monelle vähäisellä, mutta mulle lajissa täysin lahjattomana ja lajille ja treenaamiselle kaikkeni vuosia antaneena se tuntuu kyllä oikeasti saavutukselta.
Toinen saavutus on ihan se, että olen vielä elossa. Ja ennenkaikkea se, että olen onnistunut ihmisenä pysymään lämpimänä, kaikillle ystävällisenä, muissa kauneutta näkevänä, rakastavana ja muista välittävänä ihmisenä sekä olen jaksanut aina välittää sitä läheisille ihmisille elämässäni, vaikka toisinaan onkin ollut vaikeaa välittää ja nähdä kauneutta minussa itsessäni. Nuorena yritin poistua oman käden kautta ja se yritys epäonnistui, mutta minä onnistuin selviämään siitä. Olen selviytyjä.
Työ, opiskelu tai raha ei ole koskaan herättänyt minussa mitään intohimoja, mitään niihin liittyviä onnistumisia ja etenemisiä en koe saavutuksiksi, vaan enemmän ihan vaan elämän pakollisiksi asioiksi joilla mahdollistaa sitä oikeaa elämääni.

Lähettäjä: iu 
Päivämäärä:   5.12.25 03:13:06

"Terveet, pärjäävät, ystävälliset, onnelliset lapset. Ylivoimaisesti suurin saavutus."

Lähes sama, sillä optiolla, että aina voi toki ilmetä myöhemminkin. Sairastumisia, vaikeampaa elämänjaksoa jne.

Mutta heidän saaminen aikuiseksi, pärjääviksi ja yhteiskuntaan kuuluviksi. Kukin omilla taidoillaan ja tiedoillaan.

Lähettäjä: Nelli 
Päivämäärä:   5.12.25 06:25:51

Se että olen saanut lapseni pysymään hengissä hänen itsetuhoisuudestaan huolimatta. Toiseksi suurimpana omakotitalon osto, minkä kuvittelin aina olevan itselleni mahdotonta saavuttaa yksin. Ja sinne turvallisen kodin luominen meille kahdelle plus koiralle. Lapsi on kohta aikuinen ja vaikka nyt on huimasti parempi voinniltaan hoidon ja kuntoutuksen avulla (joiden eteen tappelin vuosia), pelottaa silti se aika kun emme enää olekaan samassa kodissa enkä voi pitää häntä turvassa yhtä hyvin. Ei auta kuin luottaa että hyvin se menee ja olla tukena. Mutta se on kyllä tosiaan suurin saavutukseni, että hänestä on tullut niin fiksu, upea nuori nainen ja että hän on edelleen täällä. Ja tokikaan tämä ei siis ole pelkästään minun ansiotani, ei todellakaan.

Lähettäjä: Liiri 
Päivämäärä:   5.12.25 06:47:34

Lapset!

Lähettäjä: N63 
Päivämäärä:   5.12.25 07:02:31

Ostelen metsiä ja suojelen ne. Teen hömötiaisille pesiä. Olen yksin loukuttanut 43 kissaa, huolehtinut ne eteenpäin. Hoidan vahingoittuneita luonnoneläimiä. Autan rahallisesti ja muutenkin eläin- ja luonnonsuojelujärjestöjä.
Se, että olen pitkälle koulutettu, hyväpalkkainen, asun juuri siellä missä haluan juuri siinä seurassa missä haluan, olen erittäin hyväkuntoinen, hyvännäköinen ja onnellinen, on toinen juttu. Mutta ei saavutus.

Lähettäjä: nostan hattua 
Päivämäärä:   5.12.25 07:09:45

N63; Arvostan!

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   5.12.25 07:27:32

Mitään erikoista en ole saavuttanut, mutta katson saavuttaneeni paljon tavanomaisissa asioissa, joissa yllättävän monilla tuntuu olevan perustavanlaisia ongelmia.

-Pitkä, onnellinen, tasapuolinen parisuhde. Toki meilläkin joskus riidellään jostakin, mutta ei mitään jatkuvaa eripuraa tyyliin imuroinnista tai rahankäytöstä, harrastuksissa/töissä viipymisestä tai mustasukkaisuudesta.

-Turvattu taloudellinen asema ihan tavallisilla keskiluokkaisilla tuloilla. Ei meillä ole koskaan rahat loppu, ei ollut opiskelijanakaan. Voidaan ostaa mitä oikeasti halutaan, kun ei kumpikaan halua hassata silmittömästi. Toki kymmenien tuhansien eurojen remonttien rahoitusta pitää nyt vähän tarkastella ennen tilaamista, kun ollaan toistaiseksi kahden asunnon loukussa, mutta ei ole mitään taloudellista stressiä. Monilla meitä suurempituloisillakin rahan riittävyys tuntuu olevan ihan jatkuva huoli.

-Työmarkkina-asema, jossa voin sanella ehtoni. Kun töissä alettiin kitistä pakollisten lähityöpäivien perään pystyin taantumasta huolimatta toteamaan, että anna potkut, jos ei 100% etätyö miellytä. Moni kiltisti lähityövaatimuksia noudattanut työkaveri on saanut heikkojen vuosien aikana potkut, minä en saanut tuosta toteamuksestani edes päivääkään lomautusta.

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   5.12.25 07:33:23

Se, että olen pysynyt aitona ja kunnollisena, vaikka ympäröivä maailma tuntuu suosivan itsekkäitä, ilkeitä ihmisiä.

Päivämäärä:   5.12.25 08:30:42

Suurin saavutukseni istuu tuossa syöttötuolissa <3

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   5.12.25 08:34:49

Lapsi.

Lähettäjä: o 
Päivämäärä:   5.12.25 09:33:15

Toivottavasti te lapsia tehneet ette kuitenkaan laita sitä saavutuksena CV:hen. Näitäkin on nähty.

Päivämäärä:   5.12.25 09:35:55

Ei cv:hen laiteta henkilökohtaisen elämän suuria saavutuksia, kuten joillakin oli täällä mainittuna loukutettujen kissojen lukumäärä ja linnunpönttöjen teko. Pöliä.

Lähettäjä: Pepsi 
Päivämäärä:   5.12.25 09:48:14

Mulla ei työasiat ja elämäni saavutukset liity millään tavalla toisiinsa. Joo on mulla siis aivan hyvä, paljon vapautta antava työ ja hyvä liksa, mutta pidän työtä silti vaan jonkinlaisena vaatimuksena ja rahan tuojana. Varsinainen elämä saavutuksineen tapahtuu mulla työn ulkopuolella. Itse pidän saavutuksinani ehkä sitä, että olen saanut kerättyä ympärilleni ihanan perheen johon lasken siis myös läheiset ystävät (olen itse kodin ulkopuolella vauvasta asti, joten varsinaista omaa biologista perhettä mulla ei ole), urheilussa omien kisatavoitteiden saavuttamisen ja unelmieni asuinpaikkaan oman kodin luomisen. Toivottavasti isoja ja merkityksellisiä saavutuksia elämä tarjoilisi vielä paljon!

Lähettäjä: XD 
Päivämäärä:   5.12.25 09:50:58

Lähettäjä: o
Päivämäärä: 5.12.25 09:33:15

Toivottavasti te lapsia tehneet ette kuitenkaan laita sitä saavutuksena CV:hen. Näitäkin on nähty.

Mikäs ihme kommentti tämä nyt oli, tuliko väärään ketjuun? Tässä puhutaan elämän saavutuksista, ei työnhausta.

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   5.12.25 09:53:19

"Toivottavasti te lapsia tehneet ette kuitenkaan laita sitä saavutuksena CV:hen. Näitäkin on nähty."

Jäi kyllä huomaamatta että keskustelussa oli tarkoitus kestoa työelämään liittyvistä saavutuksista.

Lähettäjä: Juu tuota 
Päivämäärä:   5.12.25 09:54:41

"Terveet, pärjäävät, ystävälliset, onnelliset lapset. Ylivoimaisesti suurin saavutus."

Ehdottomasti sama! Ihana seurata kuinka fiksuja aikuisia heistä on kasvanut.

Lähettäjä: rissa 
Päivämäärä:   5.12.25 09:57:07

Olen kasvavan yrityksen johdossa ollut luomassa työpaikkoja Suomeen, ja kasvun myötä työpaikkoja tulee koko ajan lisää. Lisäksi tietysti menestyvä yritys tuo verotuloja Suomeen. Olemme myös aidosti hyvä työpaikka niille, jotka ovat meillä töissä, ja tästä päävastuu on minulla. Nämä kai.

Oman elämäni olen myös saanut järjestettyä ihan hyväksi ja oman näköiseksi, se on henkilökohtaisessa elämässä saavutus.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.