Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä eroa on Vintedillä ja Toridiilillä?

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   4.12.25 16:40:18

En ole käyttänyt näistä kuin toista, joten mielenkiinnosta kysyn mitä eroa näillä kahdella on?

Re: Mitä eroa on Vintedillä ja Toridiilillä?

Lähettäjä: Äiti 
Päivämäärä:   4.12.25 16:48:50

ToriDiiliä käyttäneenä haluan myös informaatiota Vintedistä... kumpaakohan sä nyt olet mahtanut käyttää? :D

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.12.25 16:50:15

Ostajan näkökulmasta vinted on huippu mutta myyjänä en tykkää kun kaikki pitäisi myydä pilkkahintaan siellä.. joten ostan vintedistä ja myyn torissa

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   4.12.25 17:16:49

Vintedissä on myös ulkomailta tavaraa.

Päivämäärä:   4.12.25 17:52:46

olen käyttänyt Vintediä ja toria, mutta en Toridiiliä...

Päivämäärä:   4.12.25 17:58:13

Just möin kengät hintaan 60 euroa Vintedissä, joten en sanoisi että pilkkahintaan pitää aina myydä... Eikös tuo toridiili ole myyjälle tosi huono? Jos ostaja ilmoittaa että tavara on rikki, saa hän pitää sekä rahat että tuotteen... Ja toridiili vahtii myös vahtii pankkitiliäsi...

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.12.25 17:59:37

Vintedissa myyjänä ei tarvi suostua mihinkään tilitietojen tarkistamiseen?

Päivämäärä:   4.12.25 18:03:10

Minä laitoin vaan Vintediin tilinumeroni, mitään suostumuksia ei kysytty, tai pankkitilille kirjautumisia. Siihen tilinumeroon voi sitten siirtää Vintediin tulleet rahat.

Päivämäärä:   4.12.25 18:26:53

Ei kai se toridiilikään voi huvikseen tarkistella tilitietoja? Varmaan sillä hetkellä kun ostaa jotain?

Lähettäjä: Merituuli 
Päivämäärä:   4.12.25 18:59:52

Vintedillä halvemmat postikulut. Molempia käyttänyt, mutta vinted tuntuu kätevämmälle. Molempien kautta toki tavara liikkuu.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   4.12.25 19:21:39

Miten myyjänä, onko Vinted parempi muutenkin kuin Tori? Ainakaan ei tarvi antaa oikeuksia tilitietoihin ja myyntien summat eivät kulkeudu verottajalle.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   4.12.25 21:09:27

Nämä erot nyt tulee mieleen:
Vintedissä jos joku tekee tarjouksen, se ei ole sitova. Torissa taas tarjousta tehdessä raha maksetaan jo ja palautetaan jos myyjä ei hyväksy tarjousta, eli tarjous on sitova. Käytännössä minusta myyjänä se on ihan se ja sama, koska tarjouksen hyväksyminen ja hylkääminen on kummassakin niin helppoa. Ostajana kiva kun Vintedissa voi tehdä useamman tarjouksen ja ostaa siltä joka hyväksyy ensimmäisenä.

Ostajana Vintedissa ärsyttää kun on tosi paljon puolalaisia myyjiä. Ei minulla mitään muuten ole puolalaisia vastaan, mutta he käyttävät tosi paljon voimakkaasti hajustettuja pesuaineita. Olen useamman kerran ostanut puolasta ja kaikki haisseet kammottavalle. Vintedia myös ärsyttävä selata siksi, että siellä aina tulee ne puolalaiset ja välillä ruotsalaisiakin tuotteita, joissa sitten tietysti postikulut kalliimmat ja toimitusaika pidempi. Puolalaisissa myös paljon dropshippaajia.
Torissa kiva kun myyjät on suomalaisia ja monella näkyy paikkakuntakin, eli voi halutessaan hakea myös lähellä olevia tuotteita ja käydä noutamassa.

Toisaalta Vintedissa on parempi haku ja kätevää kun voi hakea vaatteiden koolla, materiaalilla yms. Torissa haku on paljon huonompi.

En ole kauheasti myynyt tuotteita, mutta muutaman ja sinä minusta aika sama kummassa myy. Kumpikin toimii. Vaatteet tuntuu luontevammalta laittaa Vintediin, muu sälä sitten Toriin.

Lähettäjä: nunnu 
Päivämäärä:   5.12.25 06:42:34

Oon huomannut saman et kuin tuol vintedissä on niin paljon puolalaisia? Osa lähestyy jopa agressiivisesti yv:llä puolaksi :D eli tyyliin vaativat kuvaa päällä ja mittoja yms.
en ole näiden kanssa lähtenyt chattailemaan.
minusta vinted on toiminut muutoin ihan kivasti mutta tosi halvalla joutuu myymään jos haluaa että tavara liikkuu.

Lähettäjä: Elli 
Päivämäärä:   5.12.25 07:14:06

Mä en osta enää puolalaisilta mitään ja ruotsalainenkin myi feikkiä aitona. Sain kyllä rahat takaisin molemmilta, mutta postikuluja en. Helpompi kuin Toridiili ja Vintedissä myyjänä saa rahat nopeammin. Toria en käytä enää ollenkaan.

Lähettäjä: Pölö 
Päivämäärä:   5.12.25 08:56:15

Eikös tuo toridiili ole myyjälle tosi huono? Jos ostaja ilmoittaa että tavara on rikki, saa hän pitää sekä rahat että tuotteen...

No ei se nyt ihan noin mene. Ostajan täytyy kuvien avulla todistaa, että tuote ei vastaa kuvausta, ja tarvittaessa Tori ”tuomaroi” tilanteen jos ostaja ja myyjä eivät keskenään saa sovittua sopivasta hyvityksestä tai palautuksesta.

Oon ite myynyt kymmeniä tuotteita Torin kautta (viime ajat Toridiilillä), eikä kertaakaan oo ollut mitään ongelmia. Myös ostajana oon ollut kymmeniä kertoja. Pääosin ostokset on vastanneet kuvausta, kerran vaatteessa (lasten toppahaalari) oli pari reikää jotka oli jääneet myyjältä huomaamatta. Laitoin myyjälle viestiä ja kuvat ja sovittiin, että puolitetaan hinta (joka oli jo alunperin edullinen).

Oon harkinnut Vintedin kokeilemista myös, mutta sen perusteella, mitä oon käynyt sitä selaamassa, se vaikuttaa jotenkin kauhean sekavalta. Ja kaverin puheiden perusteella siltä, että jo valmiiksi pilkkahintaisista tuotteistakin yritetään tinkiä puolet hinnasta pois. Mutta jos siellä tavara liikkuu vielä Toriakin paremmin, niin kai sitä on rohkaistuttava kokeilemaan :D

Lähettäjä: Bou 
Päivämäärä:   5.12.25 09:30:23

Puolalaisten tuotteet tuoksuu voimakkaasti hajusteelta aina! Ärsyttää myös niiden tapa ahdistella suosikiksi laittaneita.

Torissa tarjouksen tekemällä lähtee heti raha varaukseen ja jos myyjä ei reagoi siihen niin varaus roikkuu monta päivää. Ärsyttävää! Hylkää heti jos ei aio myydä! Itseä myyjänä ärsyttää myös että vaihtoehdoissa on suora ja tarjouskauppa tai pelkkä tarjouskauppa muttei pelkkää suoraa kauppaa eli ettei voi tarjota ollenkaan. Itse mietin aina tuotteilleni tarkan hinnan enkä tingi siitä sitten.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.