Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kuinka kauan bensaa riittää kun valo palaa?

Lähettäjä: :( 
Päivämäärä:   4.12.25 10:30:08

Kertokaa uudelle kuskille. Auto Volvo S40 vm. 2003..
Rahasta tiukkaa ja vielä pitäis käydä töissä muutama kerta.. Ei vielä pala valo mutta siinä viimeisessä pykälässä menossa.
Ahdistaa että jättääkö välillä työmatkalla, se on onneksi vain 8km/suunta, mutta silti..

Re: Kuinka kauan bensaa riittää kun valo palaa?

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   4.12.25 10:37:44

Noin160 km mun kärry ilmoittaa siinä vaiheessa kun valo syttyy.

Lähettäjä: Nippe 
Päivämäärä:   4.12.25 10:39:02

100km. +/- 10km.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.12.25 10:39:15

Autosta riippuen yleensä vajaa 100 kilometriä.

Päivämäärä:   4.12.25 10:39:56

80-100km

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   4.12.25 10:44:54

Auto yleensä ilmoittaa paljonko kilometrejä voi ajaa kun valo syttyy. Oma näyttää 85 km -en uskalla ajaa alle 50 km jos vaikka näyttääkin hieman väärin.

Lähettäjä: vanha skoda 
Päivämäärä:   4.12.25 10:45:09

Mulla noin 50 km, kun koko tankillisella menee 450 km. Eli 10% kohdalla ilmoittaa.

Lähettäjä: Rommi 
Päivämäärä:   4.12.25 10:48:16

Sitä tankkia ei muutenkaan kannata aivan tyhjäksi ajaa.

Päivämäärä:   4.12.25 10:51:42

Mulla väläyttää bensavalon kun rangea on jäljellä 70km

Päivämäärä:   4.12.25 10:55:19

Mulla auto laittaa valon palamaan, kun bensaa on jäljellä noin viisi litraa. Kulutuksestahan se riippuu, paljonko autolla siinä vaiheessa voi enää ajella.

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   4.12.25 10:58:26

Kaverilla oli Lada, jossa valo syttyi kun bensa loppui.

Päivämäärä:   4.12.25 11:03:33

50 tai 100km mulla ollut aikaisemmin

Päivämäärä:   4.12.25 11:10:25

Kiitos asiallisista vastauksista!
Toinen ryhmä kysymys. Oon tankannut aina pankkikortilla, nyt tili tyhjä. Käteistä on 10€ ja kolikot, miten käteisellä tankataan? Autokouluss ei opetettu muuta kuin korttimaksu.. Vai käynkö suosiolla tallettamassa tilille.

Päivämäärä:   4.12.25 11:12:33

Jos on automaatti johon setelit käy, niin työnnät vaan myntit sinne rahaluukkuun ja seuraat näytön ohjeita.
Kaikki automaatit ei ota käteistä.

Päivämäärä:   4.12.25 11:14:22

Etsi sellainen bensa-asema jossa käy myös käteinen. Siellä seteliautomaatti johon syötetään seteli . Luet vaan näytöstä ohjeet niin hyvin menee.

Päivämäärä:   4.12.25 11:15:48

Samanikäisellä diesel-volvolla valon sytyttyä ajoi vielä 250km.

Ford fiesta (vm 2017) sytyttää valon 80km ennen bensan loppua.

Päivämäärä:   4.12.25 11:47:38

Minulla syttyy autossa valo, kun bensaa jäljellä noin 50 kilometriin.

"Toinen ryhmä kysymys. Oon tankannut aina pankkikortilla, nyt tili tyhjä. Käteistä on 10€ ja kolikot, miten käteisellä tankataan?"

Etsit huoltoaseman, missä myös sisällä kassa. Ajat auton sellaisen mittarin kohdalle, missä lukee kortti/seteli lisäksi kassa (kai näitä vielä on, en ole vuosiin käyttänyt). Tankkaat bensaa vaikka niin, että mittarin maksu näyttää 10€. Katsot mittarin numeron, siirrät auton sivuun ja kävelet sisälle kassalle ja ilmoitat, että mittarista numero x bensaa ja maksat kassalle.

Päivämäärä:   4.12.25 11:55:37

Piste : kympin setelillä ei tarvi kassaa etsiä vaan tankataan kuten kortilla mutta kaikissa asemissa ei ole enää seteliautomaattia niin pitää mennä asemalle jossa se on.

Lähettäjä: Vexi 
Päivämäärä:   4.12.25 12:14:42

Rapiat 100 km mutta älä aja ihan tyhjäksi voit sillä rikkoa katalysaattorin. Tuossa on katalysaattori. Oisko jerrykanulliseen varaa?

Lähettäjä: reppu 
Päivämäärä:   4.12.25 14:32:16

Mun autolla pääsee vielä 50km

Päivämäärä:   4.12.25 14:34:19

Tässä järkevän matkan päässä ei ole asemaa missä saisi tankattua setelillä eikä kyllä ole ns. myymälämallistakaan. Kävin tallettamassa tilille rahat, huimat 19,73€ löytyi käteisenä. Mutta on sekin jotain!
Tämä on tosi uusi ja kurja tilanne. Normaalisti on aina rahaa hyvin, mutta työnantaja vähensi yllättäen tähän aikaan vuodesta minun tunteja muutamaksi kuukaudeksi, antaa ne toiselle työntekijälle. Yleensä palkkaa jäisi käteen noin 2100€, nyt jää 1550€. Kaksi kuukautta kitkuttamista, mut kyllä tästä selviää! Oon katsellut turhia tavaroita myyntiin ja keräillyt pulloja.

Lähettäjä: Ok 
Päivämäärä:   4.12.25 14:40:14

Nyt on hyvät kelit vielä ajella pölkupyöralla 6km.

Päivämäärä:   4.12.25 14:46:08

8km/suunta. Muuten polkisin mutta lapsen hoitoonvientiajat on turhan tiukat, en ehdi töihin eikä voi enää muokata aikojakaan.
Iltavuoropäivinä poljenkin, silloin on vähän löysempi aikataulu.

Päivämäärä:   4.12.25 15:11:30

"Piste : kympin setelillä ei tarvi kassaa etsiä vaan tankataan kuten kortilla mutta kaikissa asemissa ei ole enää seteliautomaattia niin pitää mennä asemalle jossa se on."

Tokihan sen tiedän, jos kuitenkin haluaa käyttää ne kolikotkin, niin sitten tarvii maksaa kassalle :)

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   4.12.25 16:06:36

Olipa tavallaan ihanaa lukea tätä ketjua - ei siis aloittajan tilanteen takia, vaan siksi kun kaikki ovat vastanneet (kerrankin) niin ystävällisesti!!!

Toivon aloittajalle paljon tsemppiä ja helpotusta tilanteeseen. <3

Itsekin vähän samassa jamassa niin tiedän mitä se on.

Päivämäärä:   4.12.25 17:30:30

Mulla ei palanut valo ollenkaan vaikka sellainen autossa on. Bensa vaan loppui. En ole sen jälkeen luottanut valoon :D ja sama juttu jos auto kertoo montako kilometriä tankissa olevalla polttoaineella pääsee, miesystävän entisestä autosta loppui löpö kun auto väitti että vielä voi 50km ajella.

Päivämäärä:   4.12.25 17:48:13

Tämä ei ole vitsi, ladassa valo alkoi palaa kun polttoaine loppui. Kysyjällä Volvo niin valoon voineen luottaa. Tankkaisin sen 8 litraa johon ne rahat siellä kortilla nyt ovat.

Päivämäärä:   4.12.25 18:00:27

Eipä ne valot volvoissakaan aina toimi. Mulla on ollut kaksi volvoa ja ne oli kyllä mun elämäni surkeimmat autot enkä moista enää huoli. Miehellä sama kokemus. Hyvä maine niillä on, mutta eivät ne oikeasti ole sen parempia kuin muutkaan. Ranskiksetkin olleet luotettavampia kuin volvot :D

Lähettäjä: suht hilkulla 
Päivämäärä:   4.12.25 23:40:11

Audi A4 dieselissä 110km +- 10km alkaa varoitus.

On joskus range näyttänyt 0km ja silti on takille aina päässyt. Jos tankin koko pitää kutinsa, niin 1-2 litraa on todennäköisesti ollut vielä tankissa?

Päivämäärä:   5.12.25 07:25:58

Nyt ei tarvitse hetkeen murehtia bensavaloa, sain tankattua tuolla reilu 19€, mittari kipusi lähes puoleen väliin.

Näin suht. tuoreena kuskina on ihan sietämätön pelko siitä että bensa loppuu! Heti kun mittari menee alle puolen niin tuntuu että kohta loppuu :D Tämä pelko vaan paheni nyt kun on huonompi rahatilanne..

Päivämäärä:   5.12.25 07:28:03

Hyvä että sait tankattua.

Lähettäjä: Filia 
Päivämäärä:   5.12.25 07:35:04

Ihanaa kuulla, että sait tankattua! Tsemppiä sinne tiukkaan tilanteeseen :)
Mun Volvossa ei syty bensavalo lainkaan :D Kerran tullut vahingossa kokeiltua…

Lähettäjä: Skylar 
Päivämäärä:   5.12.25 07:44:28

Mun pikku Toyotassa tällä hetkellä auto sanoo että 30km jäljellä, eikä valo palaa vielä. Syttyi muistaakseni viimeksi jossain 25 km tietämillä. Sanomattakin varmaan selvää, että tankkaan yleensä siinä kohtaa kun palkit laskee viimeiseen.

Lähettäjä: Elli 
Päivämäärä:   5.12.25 08:50:16

Suunnilleen 100km ajelee vielä omalla autolla. Vinkkinä, että kannattaa ajaa suunnilleen 60km/h niin kulutus on pienempi. Eli ajella muualla kuin moottoritiellä. Täällä ei ole enää oikein mitään paikkoja missä tankata käteisellä, koska esim. Nesteen automaatteihin sitä ei pysty enää laittamaan ja ainoat oikeat huoltikset (Teboil ja Neste) meni molemmat kiinni. Shell taitaa olla ainoa. Itsellä on joku 25km työmatka niin kun on rahat vähissä en kaasuttele moottoritietä.

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   5.12.25 09:09:56

Tiedän tunteen kun mittaria kyylää loppuuko bensa vai ei.
Mutta sullahan oli vielä ruhtinaallisesta ainetta tankissa jos se nousi melkei puoleen väliin 19 eurolla.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   5.12.25 09:29:51

"Lähettäjä: .
Päivämäärä: 4.12.25 10:51:42

Mulla väläyttää bensavalon kun rangea on jäljellä 70km"

V Tu mitä suomea.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   5.12.25 09:31:53

Kuten moni sanoi, yleensä valonsyttymisestä noin 100km vielä.

Minulla on kuitenkin sama vanha Volvo kuin sinulla, ja valonsyttymisestä bensaa riittää vain n. 50km..

Lähettäjä: The Cowgirl 
Päivämäärä:   5.12.25 09:43:27

Tunnistan aloittajan huolen! Kun on aina ajellut vanhoilla autoilla, ei todellakaan edelleenkään ole niin hienoa autoa joka kertoisi kuinka pitkään matka voi jatkua ja jokaisen auton kohdalla piti arvella, kuinkahan pitkään mahtaa tällä päästä...

Nykyään kun ei bensa-asemiakaan ole joka kulmalla varsinkaan maakunnissa.
Vapautus huolesta on investointi jerrykannuun - sillä viidellä litralla voi pelastaa tilanteen!

Muistan senkin ajan kun bensamittari ei edes toiminut, joten tultiin toimeen kirjanpidolla :D

Lähettäjä: Stankkausvälit 
Päivämäärä:   5.12.25 10:16:30

Vaihdoin noin 10v sitten bensa-auton samankokoiseen dieseliin.
Polttoainekustannukset veroineen pysyivät vuositasolla lähes samana.

Oikeastaan suurin syy oli bensa-auton tiheissä tankkausväleissä. Etenkin talviaikaan pääsi tsnkillisella ennen jonkun 600km ja nyt 1100-1200km. Eipä tarvitse omilla reissuilla joka päivä etsiä tankkausasemaa

Päivämäärä:   5.12.25 10:28:11

Ja sellainen asia että kun sitä autoa tankkaa, laita ylös kilsat ja tankattu määrä. Näin syntyy käsitys paljonko vaikka 25 litraa on siinä sinun normaalissa ajossa kilometreinä. Vältä yli 80 km/h ajoa ja turhaa auton käynnistelyä ja siirtelyä. Pyri lähtemään aina eteenpäin parkista, peruuttelu ja venkslailu vie enemmän polttoainetta. Muista hyödyntää moottorin esilämmitys jos mahdollista, kylmänä käynnistys vie enemmän kuin piuhan perässä ollut.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.