Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  En ole vielä edes valmistunut ja jo ihan loppu

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   4.12.25 09:49:50

Olen aikuinen alan vaihtaja, duurihommista amk:n penkille. Viimeistä vuotta viedään ja tuntuu että olen jo ihan loppu tätä suorittamista! Enkä ole edes vielä alan hommissa! Onko duunarina oleminen sittenkin se autuaaksi tekevä asia, ei vastuuta, ei stressiä, järkevät työajat ja työt ei seuraa kotio.
Harjoitteluun pitäisi mennä ja olo on kuin et pitäisi laittaa seuraavaa vaihdetta silmään, mutta tuntuu et nyt mennään jo suurimmalla vaihteella. Sanokaa että työelämän vaatimukset ei eroa koulun vaatimuksista? Mielessä pyörii jo nyt down shiftaaminen, halvempaan asuntoon muuttaminen ja elintason tiputtaminen minimiin...ja mitä minä teen, vapaaehtoisesti olen hakeutumassa oravanpyörään joka jo kaukaa näyttää ja kuulostaa duunarin korvaan ihan sietämättömältä!

Re: En ole vielä edes valmistunut ja jo ihan loppu

Lähettäjä: sam 
Päivämäärä:   4.12.25 10:02:40

Tsemppiä! Lähestyisin asiaa siltä kulmalta, että koulutus tuo lähinnä lisää vaihtoehtoja ja mahdollisuuksia hakea juuri sitä itselle sopivaa työpolkua ja elämäntapaa.

Eri ihmisille eri elämänvaiheissa mielekkyyttä ja sopivaa sisältöä tuo eri asiat. Nuorempana jaksoi painaa vaativassa duunissa pitkää päivää pitkän työmatkan päässä ja siinä sivussa hoitaa vapaa-ajan velvollisuuksia ja harrastuksia. Nykyisin nautin eri asioista ja elämän parasta sisältöä tuo hyvin yksinkertaiset asiat, joihin en nuorempana olisi jaksanut keskittyä.

Downshiftaaminen kaupallisen ja materiaalisen elämäntavan vaatimuksista on upgreidannut omalla kohdalla elämänlaatua ja tuonut jokaiseen päivään iloa, jaksamista, tyytyväisyyttä ja tyyneyttä. Ajattelen, että olen vaihtanut mielekkyyden mittarin asteikon paremmin kohtaamaan juuri tätä hetkeä elämässä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   4.12.25 10:27:11

"Onko duunarina oleminen sittenkin se autuaaksi tekevä asia, ei vastuuta, ei stressiä, järkevät työajat ja työt ei seuraa kotio."

Kyllä. Harva duunari ymmärtää mistä asiantuntijatyön raskaus tulee, se tulee juuri noista: vastuusta, kroonisesta stressistä ja työt seuraavat 24/7. Ei tuuraajia. Loman tai sairausloman jälkeen on kirittävä itse rästityöt ajan tasalle.

Jos tuo tuntuu liian pahalta, on parempi pysyä duunaritöissä

Lähettäjä: plim plom 
Päivämäärä:   4.12.25 10:49:17

Duurihommista? Missä olit siis aiemmin, sinfoniaorkesterissako? Entäs onko mollihommista mitään kokemusta?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.