Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Jos ei vaan ottais rokotetta ammattihenkilönä

Lähettäjä: Folioton 
Päivämäärä:   3.12.25 23:04:52

Toiminut aikuisiällä 6 vuotta hoitajana. Influenssarokotteen otin ensimmäistä kertaa elämässä viime syksynä. Kuukauden päästä olin reilu 2 viikkoa kuumeessa. Koskaan en ole elämässäni sairastanut noin. Tai oikeastaan 30 vuoteen edes kuumeessa. Koronat otin pakotetut 2, koska sairastin 4 kertaa lievän koronan. Tarkoitus ei ole aliarvioida rokotteita, mutta sori, en ota enää yhtään rokotetta "koska työ". Perusrokotteet kunnossa ja matkalle (missä en ole ollut) tarkistan kyllä kaikki. Terveydestä ja aseptiikasta olenkin sitten hyvin tarkka.

Re: Jos ei vaan ottais rokotetta ammattihenkilönä

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   3.12.25 23:07:54

Anoppi otti influenssarokotteen ja samana talvena sairasti kaksi flunssaa ja noron. Ei aio enää ikinä ottaa rokotetta.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.12.25 23:09:13

Uskotko myös että maapallo on pannukakku ja lentokoneet levittävät kemikaaleja? Tunnen yhden tällaisen hoitajan, onneksi hänet työt loppui terveydenhuollossa.

Lähettäjä: Folioton 
Päivämäärä:   3.12.25 23:20:13

En kyllä usko yhtään mihinkään teorioihin. Naurattaa lähinnä nämä piikkihysteeriset joissa jokainen kuolema on piikistä kiinni. Ei ole. Maapallo on pallo. Kyse oli nyt influenssarokotteesta. Ei mistään muusta.

Päivämäärä:   3.12.25 23:23:17

Mä olen myös sairastunut influenssarokotteesta vaikka en uskonut että niin voisi käydä. Sain kovan kuumeen joka säikäytti. Ei voi olla terveellistä ja lisäksi mun pitäisi välttää oman perussairauden takia kuumeilua ja kuumehuippuja. En taida sellaista uudelleen hommata mikä on hankalaa sotealalla.

Lähettäjä: G 
Päivämäärä:   3.12.25 23:24:33

Itse lääkäri enkä ota rokotuksia. Hirveä vaiva. En ole lääkevastainen, mutta vuosittaiset flunssarokotukset turhauttaa. Itse en ole koskaan ollut flunssassa tai edes influenssassa. Käytän pahimpaan aikaan maskia potilastyössä ja pesen kädet.

Päivämäärä:   3.12.25 23:32:52

Kukas ne tarkastaa? Itse tein viime vuonna sh-harjoittelun vanhusten palvelukodissa ja kysyin, että näytänkö jonkun todistuksen rokotuksesta niin ei tarvinnut. Eli ei olis tarvinnut edes ottaa.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   3.12.25 23:37:06

Lääkäripä hyvinkin joo

Päivämäärä:   4.12.25 01:16:11

"Terveydestä ja aseptiikasta olenkin sitten hyvin tarkka."

No jokuhan siinä aseptiikassa mättää kun sairastuit.

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   4.12.25 07:21:33

Eipä ole taas tietoa siitä, ettei influenssarokote suojaa flunssilta. Ettekö muka sairastaneet flunssaa niinä talvina kun ette ottaneet rokotetta? Miten ajattelette että rokote aiheuttaisi flunssan? Toki rokotereaktiona voi kuumeen käyttää heti rokotteen jälkeen. Mutta ei se flunssa ole.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   4.12.25 07:27:08

Tänä vuonna ei käsittääkseni rokotelotto osunut kohdilleen vaan virus on muuntunut (lujassa oli myöntää kun asiantuntijaa eilen haastateltiin). Osuessaan suojaa 30-60% ja me työikäiset kuulumme tuohon alimpaan.

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   4.12.25 07:40:35

Sairaanhoitaja olen enkä ottanut koronarokotteita enkä ole koskaan ottanut influenssarokotusta.

Koronarokotteessa tökkäs heti alkujaan se että väitettiin tutkituksi rokotteeksi mutta kukaan ei osannut sanoa kauanko se antaa suojan. Mun mielestä ihan perusjuttu mikä pitäisi tietää jos on tutkittu.
Koronakin oli mutta ei muita oireita kuin haju- ja makuaisti meni hetkeksi.
Aika näyttää mikä tää rokote oli vaikkei mitään tietysti myönnetäkään.

Influenssaa en ole koskaan sairastanut ja niitäkin on montaa eri versioo ja rokotesuojaa vain yhtä vastaan.

Rokotteet (ja lääkkeet) on aina vieras aine elimistölle eikä se vaikuta vain tekemällä yhden hyvän jutun vaan vaikuttaa monella tavalla koko elimistössä. Toki rokotukset ja lääkkeet on hyvä juttu mutta aina niillä on se toinenkin puoli.

Päivämäärä:   4.12.25 08:11:55

En minäkään ota influenssarokotusta ja sairaanhoitajana työskentelen.

Tieto rokottautumisesta on henkilökohtainen terveysasia, joka ei esimiehelle kuulu. Hän ei saa siis vaatia todistuksia tms rokottautumisesta. Korona-aikaan toki tälläkin pyyhittiin persettä ja koronatodistuksia vaadittiin töissä. :D

Lähettäjä: Niin 
Päivämäärä:   4.12.25 08:41:34

Ne taudit on niin paljon parempia elimistölle, joten ei kannata tappaa itseään rokotteilla.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   4.12.25 15:20:25

Se hyvä puoli noissa rokotteissa on, että sen jälkeen saa pitkän saikun. Viimeksi melkein 3kk olin saikulla sen rokotteen jälkeen.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   4.12.25 15:24:43

Ihanaa, että terveydenhuollon työntekijät kuvittelevat, että rokottamisessa olisi kyse vain juuri teidän sairastamisesta tai sairastamattomuudesta.

Päivämäärä:   4.12.25 15:28:12

” Ihanaa, että terveydenhuollon työntekijät kuvittelevat, että rokottamisessa olisi kyse vain juuri teidän sairastamisesta tai sairastamattomuudesta.”

No näinhän se menee. Rokotteesta huolimatta voi sairastua ja rokotteesta huolimatta voi tautia tartuttaa muihin.

Samahan se oli koronarokotteiden kanssa, niiden kohdalla sentään kehdattiin lopulta myöntää, että liioiteltiin vähän tuota rokotteen tehoa.

Lähettäjä: Älä ota 
Päivämäärä:   4.12.25 15:33:44

No jos kerran olet päättänyt että et ota rokotteita niin miksi tänne jaksat kirjoitella että jos et ottais?

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   4.12.25 15:44:11

Influenssarokotteista en tiedä mutta lasten rokotus polioon, kurkkumätään yms ehdottomasti tehtävä. Samoin tetanus kaikenikäisillä .

Päivämäärä:   4.12.25 18:14:20

Eikö sairaanhoitaja tiedä tartuntatautilain mukaisesta velvollisuudesta? Ylipäätään ihmetyttää ammattilaisten moinen tietämättömyys rokotteista. Toki ette mitään terveydenhoitajia olekaan.

Päivämäärä:   4.12.25 18:55:42

” Toki ette mitään terveydenhoitajia olekaan.”

XDD

Kai sä tiedät, että terveydenhoitajat on ihan yhtälailla sairaanhoitajia?

Päivämäärä:   4.12.25 19:06:54

Mutta sairaanhoitajatpa ei ole terveydenhoitajia. Äxdeedee

Päivämäärä:   4.12.25 19:07:48

Aattelit, että se puolen vuoden lisäkoulutus on jotenkin ratkaiseva?

Päivämäärä:   4.12.25 20:36:29

"Lähettäjä.
Päivämäärä3.12.25 23:09:13
Uskotko myös että maapallo on pannukakku ja lentokoneet levittävät kemikaaleja? Tunnen yhden tällaisen hoitajan, onneksi hänet työt loppui terveydenhuollossa."

Sadepilvien kylväminen on tunnetuin tapa, jolla ihminen muuttaa säätä. Pilviin kylvetään kemikaalia, tyypillisesti hopeajodidia, joka kiihdyttää sadeprosessia, ja silloin pilvi sataa aikaisemmin kuin mitä se luonnostaan sataisi.[1
Pilviä kylvetään siksi, että ne eivät ehtisi kasvaa suuriksi kuuropilviksi ja tuottaa rakeita, tai siksi, että voitaisiin tuottaa sadetta viljelmille,[2] tai estää sadetta tärkeissä tapahtumissa. Tästä ovat esimerkkeinä Moskovan ja Pekingin olympialaiset.[3] Tsernobylin ydinonnettomuuden jälkeen pilviä kylvettiin niin ettei radioaktiivinen sade osunut asutuskeskuksiin.[4]

Kylvämistä käytetään raekuurojen estämiseen siellä, missä rakeista olisi erityistä haittaa maanviljelylle.[5] Tyypillisiä suojattavia viljelyskasveja ovat viinirypäle ja vihannekset.[6]

Pilviin kylvetty kemikaalipöly toimii jäätymis- ja tiivistymisytiminä. Oletetaan, että suuri määrä ytimiä tuottaa suuren määrän rakeita, jotka kilpailevat keskenään tiivistyvästä vedestä, ja samasta vesimassasta syntyy monta pientä raetta eikä pientä määrää suuria rakeita.[6] Pienet rakeet aiheuttavat vähemmän vahinkoa, ja saattavat myös helpommin sulaa ennen kuin ne putoavat maahan asti.

Kemikaalit voidaan kylvää pilviin joko lentokoneesta pudottamalla tai rakettien avulla.[7]

Pilvikylvön historia ulottuu 1940-luvulle kun General Electric -yhtiön tiedemiehet kehittivät laboratorioissaan eri kemikaaleja kokeilemalla tavan saada pilvet satamaan. [8]

Vuonna 1978 arviolta 2,7 miljoonaa kilogrammaa hopeajodidia päästettiin ilmakehään Yhdysvalloissa. Tämä johti maan ympäristöviraston EPA:n tutkimukseen, miten kemikaali vaikuttaa ihmisten ja luonnon hyvinvointiin. [9]

Sittemmin on pyritty luopumaan hopeajodidin käytöstä. Rikkiä ja merivettä pidetään yhtenä vaihtoehtona. [10]

https://fi.wikipedia.org/wiki/Sadepilvien_kylv%C3%A4minen

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   4.12.25 21:49:51

Kyllähän se niin on, että rokotteella suojaa tasan itseään eikä muita. Aivan turha ulista mitään muuta.

Lähettäjä: Milla 
Päivämäärä:   4.12.25 22:54:22

Olen lähäri vanhustenhoidossa. En ole koskaan ottanut influenssarokotetta enkä ota. Koronarokotteet otin kyllä aikoinaan.
Yksi esimies meinasi pakottaa ottamaan, mutta en vain suostunut. Eihän minusta sen jälkeen tykätty.
En edes muista millä vuosikymmenellä olisin ollut sairauslomalla.
Mulle tämä toimii, muista en tiedä.

Lähettäjä: mie 
Päivämäärä:   5.12.25 00:12:43

"Sairaanhoitaja olen enkä ottanut koronarokotteita enkä ole koskaan ottanut influenssarokotusta."

valehtelitko siis ottaneesi koronarokotteen koska sehän oli pakollinen kaikille hoitoalan henkilöille?

Surullista että noin tyhmiä ihmisiä on voinut päästä sairaanhoitajan opinnot läpi.

Lähettäjä: Ei hyvää päivää 
Päivämäärä:   5.12.25 06:12:48

Ai, että jos kuukauden päästä rokotteen ottamisesta sairastuu kuumeeseen niin silloin syy on rokotuksessa;)?

Lähettäjä: Hmmmmm 
Päivämäärä:   5.12.25 06:37:05

Hullujen foliohattujen kokoontumisajot täällä taas. Kirjoitustyylistä päätellen kaksi sekoa riehuu keskenään.

Terve, todella urheilullinen 34-vuotias kaverini makaa tällä hetkellä keuhkokuumeessa sairaalassa influenssan takia. Ei ottanut rokotusta. Että influenssa on ihan oikeasti vakava sairaus.

En hetkeäkään usko, että terveydenhuollossa työskentelevä olisi niin tyhmä, että uskoisi kuukausi sitten otetun rokotteen aiheuttaneen sairastumisen.

Lähettäjä: tilli 
Päivämäärä:   5.12.25 06:37:53

Koronarokotukset otin, influenssarokotusta en ole koskaan ottanut enkä ota, missään flunssassa en ole ollut vuosikymmeniin ja ikää 55.

Lähettäjä: Kaisa 
Päivämäärä:   5.12.25 09:14:32

"Lähettäjä: Ei hyvää päivää
Päivämäärä: 5.12.25 06:12:48

Ai, että jos kuukauden päästä rokotteen ottamisesta sairastuu kuumeeseen niin silloin syy on rokotuksessa;)?"

Kiinnitin tähän samaan huomiota. Tunnen itsekin terveydenhoitajan, joka ei ole ottanut koskaan influenssarokotetta eikä myöskään koronarokotetta. Hän osaa kyllä yhdistää jos jonkinlaiset sairaudet otettuihin rokotteisiin. Väittipä vielä aikanaan, että "katsotaan sitten viiden vuoden päästä, oletko edes hengissä, kun otit koronarokotteen". Kaikenlaiset vaivat ja sairaudet hänen mielestään johtuvat rokotteesta, nimenomaan koronarokotteesta.

Jännästi en ole itse ollut edes pikku flunssassa vuosikausiin, vaikka olen ottanut koronarokotteen yhteensä neljä kertaa, influenssarokotteenkin otin viime syksynä. Ensimmäisestä koronarokotteesta tuli olkapää kipeäksi ja ihon kutinaa, joka helpotti muutamassa päivässä.

Terveydenhoitajatuttu taasen on flunssassa ainakin kolme neljä kertaa vuodessa. "On niin paljon terveellisempää hankkia vastustuskyky sairastamalla tauti", hän sanoo. Mikä vastustuskyky? tekisi mieleni kysyä häneltä, kun hän on flunssassa ihan yhtenään.

Kaikesta huolimatta olen sitä mieltä, että rokote on oikeus, sen ei pitäisi olla velvollisuus. Jokaisella, joka ei halua rokottautua, pitäisi olla oikeus olla ottamatta rokotetta. Vaikka hänen perustelunsa olisivat aivan puuta heinää, kuten ne yleensä ovatkin.

Rokotteet eivät tee autuaaksi eivätkä anna sataprosenttista suojaa taudilta, ja rokotteista on myös haittavaikutuksia. Kuulun itse niihin, joiden mielestä hyödyt ovat haittoja ja riskejä suuremmat.

Lähettäjä: Mvzd 
Päivämäärä:   5.12.25 09:17:24

"En kyllä usko yhtään mihinkään teorioihin. Naurattaa lähinnä nämä piikkihysteeriset joissa jokainen kuolema on piikistä kiinni. Ei ole. Maapallo on pallo. Kyse oli nyt influenssarokotteesta. Ei mistään muusta."
Just näin. Ärsyttää toi että jos et kyseenalaistamatta ota kaikkia rokotteita niin tottakai kuljet foliohattu ympäriinsä uskoen kaikkiin maailman salaliittoteoreihin.
Ja onhan näistä ihan faktaakin, ettei kaikki pelkästään hyvää ole ollut.

Lähettäjä: Kaisa 
Päivämäärä:   5.12.25 09:18:07

"En hetkeäkään usko, että terveydenhuollossa työskentelevä olisi niin tyhmä, että uskoisi kuukausi sitten otetun rokotteen aiheuttaneen sairastumisen."

Voi kuule, kyllä näitä on. Edellä kerroin tuttavasta, joka on terveydenhoitaja ja joka ei ota rokotetta, koska on varma, että rokote aiheuttaa haittoja kaikille - eikä vain kuukauden päästä rokotteen ottamisesta vaan jopa viiden vuoden!

Terveydenhuollossa työskentelee kaikenlaisia ihmisiä, myös niitä, jotka eivät ole ihan hurjan älykkäitä eivätkä fiksuja.

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   5.12.25 09:23:36

Enpä itsekään ole tullut ottaneeksi pariin vuoteen influenssarokotusta vaikka hoitoalalla olen. Ei kukaan sitä ole perään kysellyt ja terveenä olen ollut.

Lähettäjä: Jop 
Päivämäärä:   5.12.25 09:29:14

”Kyllähän se niin on, että rokotteella suojaa tasan itseään eikä muita. Aivan turha ulista mitään muuta”

Mites se että, odottava äiti rokotetaan hinkuyskää vastaan vaikka olisi rokotteen saanut, ettei tuleva lapsi saa hinkuyskää, joka voi olla hengenvaarallinen?

Kaikki rokotevastaiset voisivat myös muistaa että maailmasta ja ihan Suomesta on hävinnyt vakavia ja tappavia tauteja kokonaan tai lähes kokonaan rokotuskattavuuden vuoksi, ja tässä nimenomaan on kysymys laumasuojasta. Sitten jotkut Etelä-Pohjalaiset pikku ryhmittyvät alkavat jättää rokotteita ottamatta ja ovat yllättyneitä kun lapset ovat henki hieverissä sairaalassa.

Päivämäärä:   5.12.25 09:32:31

"Kaikki rokotevastaiset voisivat myös muistaa että maailmasta ja ihan Suomesta on hävinnyt vakavia ja tappavia tauteja kokonaan tai lähes kokonaan rokotuskattavuuden vuoksi, ja tässä nimenomaan on kysymys laumasuojasta."

Vertaatko tätä oikeasti kausi-influenssarokotukseen? :D

Kaikki muut rokotteet on otettu ja tehosteet haetaan ajallaan, mutta influenssarokotusta en hae itselleni.

Lähettäjä: Mummeli 
Päivämäärä:   5.12.25 09:36:43

Meidän yksikössä aikanaan kaikille hoitajille kaikki korona piikit. Kaikki myös sairasti sen jälkeen Koronan. Itse en ennen sitä ollut koskaan kipeä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.