Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Abdominoplastia, kauneusleikkaukset?

Lähettäjä: Nanna 
Päivämäärä:   3.12.25 19:25:38

Missä teit ja mitkä kokemukset jäi? Oletko tyytyväinen leikkauksen "työnjälkeen"? Kerro kaikki, erityisesti Virossa Aurora Clinic houkuttelee.

Re: Abdominoplastia, kauneusleikkaukset?

Lähettäjä: Omppu 
Päivämäärä:   3.12.25 22:47:26

Minulle tehtiin abdominoplastia Helsingissä KL-sairaalassa. Minut leikkasi Asko Salmi. Kyllä olen leikkaustulokseen ihan tyytyväinen. En ole eläissäni ollut niin kipeä kuin tämän leikkauksen jälkeen, vaikka minua on leikelty muutenkin.

Lähettäjä: s 
Päivämäärä:   3.12.25 22:59:30

Minulle tehty abdominoplastia julkisella. Jukka Käkilehto leikkasi ja työn jälkeen olen enemmän kuin tyytyväinen, vaikka tehtiin pelkkä vaakaviilto. Tulos hipoo täydellisyyttä näinkin. Toki selän puolelle jäi jonkin verran löysiä, mutta itselleni on tärkeintä se, että haitat poistuivat. Pelkkä iloinen bonus on se, että näyttää myös oikeasti hyvältä. Leikkauksen jälkeen olin todella kipeä, yleensä olen ollut jo heräämössä pystyssä, abdominoplastian jälkeen seuraavana päivänä, kun fyssarin kanssa yritin nousta sängystä, niin pyörryin. Sen verran kirveli. Viikkoon en haaveillut käveleväni postilaatikolle asti, hyvä ku kotona vessaan pääsi. Mutta siitä se elämä kimmeltyi, kun aikaa kului. Paraneminen oli aika hidas prosessi, vaikka mulla ei tullut mitään takapakkeja. Aika monelle tulee noista haavaongelmia.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   4.12.25 10:48:06

Minulle myös leikkaus tehty KL-Sairaalassa Asko Salmen toimesta. Ja erittäin tyytyväinen olen ollut lopputulokseen. Itse palauduin leikkauksesta nopeasti. Toki normaaliin pääsemisessä hetken meni, mutta kyllä jo samana päivänä itse pääsin hyvin heräämössä sängystä ylös ja liikkumaan. Toki olin leikkauksen aikaan vielä melko nuori ja muutenkin ahkerasti treenaava.

Lähettäjä: + 
Päivämäärä:   4.12.25 11:10:37

Minkä ikäisiä olitte kun menitte leikkaukseen?
Mikä oli bmi silloin?
Paljonko teiltä poistettiin rasvaa vai poistettiinko vain nahkaa?
s, miten pääsit julkiselle?
Yksityisellä olleet, mitä maksoi ja saitteko osan esim kelan korvauksena?

Päivämäärä:   4.12.25 13:34:56

Olisinkohan ollut 23v. BMI hiukan reilu 19. Rasvaa poistettiin kyljistä, mutta määriä en muista. Jostain muistoista kumpuaa kyllä, että se poistettava iho olisi painanut 1,3kg ja sitten sen lisäksi tosiaan vielä kyljistä erikseen poistettu rasvaa. Leikkauksessa myös erkaantuneet vatsalihakset ommeltiin yhteen. Siihen toi oli niistä abdominoplastioista kaikista kattavin, kun ei tosiaan ollut pelkkä ihonpoisto kyseessä. Hinta oli hieman päälle 6t€. Leikkauksesta on sen verran kauan etten muista miten sillon aikanaan ALVien kanssa meni, koska tuossakin kyseessä oli kuitenkin korjaava leikkaus. Nykyiselläänhän korjaavista leikkauksista ei tarvitse maksaa ALVeja. Kela tuohon kuvioon ei nyt juuri muuten liity kuin, että korjaavien leikkauksien osalta sairausloma on palkallista.

Päivämäärä:   4.12.25 13:39:19

Lisäyksenä vielä, että mitään plastiikkakirurgisia operaatioita en kyllä miettisi ollenkaan, mikäli sitä ei ole varaa tehdä Suomessa. Ihan kammottava ajatuskin, että kaikki ei meniskään putkeen ja oot jossain toisessa maassa. Tai vaikka meniskin putkeen. Ja varsinkin jos on vähänkään ikää enemmän ja et oo oikeesti hyvässä kunnossa, niin ehdottomasti Suomessa ja sieltä pääset heti sit omaan kotiin lepäämään, omien ihmisten luokse. Ja se että on yhteinen kieli kaikkien kanssa, niin vähemmän väärinkäsityksiä yms.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   4.12.25 14:12:52

"BMI hiukan reilu 19. Rasvaa poistettiin kyljistä"

Kertoo kyllä paljon leikkauksia tekevien lääkäreiden etiikasta, kun tällaisia suostuvat leikkaamaan. Millään muulla ei ole väliä kuin oman lompakon paksuudella.

Päivämäärä:   4.12.25 15:10:47

*** Kai sää tiedät, että ihmisiä voi olla normaalinkin painoindeksin sisällä hyvin eri kehonkoostumuksilla? Ihan samoin kun joku voidaan laskea vaikka jo alipainoiseksi, mutta sillä voi olla toisiin alueisiin kertynyt ihan selvästi rasvaa ja toiset taas voi olla kun kuivan kesän oravalla. Ja kaikkeen ei vaikka kuinka mallikas ruokavalio ja treeni auta, vaan osa on vaan puhtaasti geeneistä kiinni. Tässä tapauksessa nyt paras lopputulos saatiin vaan sillä, että myös sitä rasvaa vähän poistettiin.

Toki saatat olla ihmisiä kenestä BMI 30 ja yli, voi olla = vaan pikkasen pyöreyttä. Sitten sulle varmasti ihminen normaalipainon alirajoilla onkin luonnonoikku.

Lähettäjä: Nokey 
Päivämäärä:   4.12.25 15:59:34

Minä kävin tuolla KL-sairaalassa konsultaatiossa ja minulle sanottiin ihan suoraan, että ei operoida, koska vikaa ei ole kehon muodossa vaan se on henkinen ja kehonkuvani on vääristynyt. Eli leikkaukseen halusin, mutta terapiasuosituksen kanssa lähdin kotiin. Käynnistä ja koko keskustelusta jäi erittäin hyvä kokemus ja 10 pistettä ammattilaisille siellä, vaikka tuo tilanne nyt olikin itselle todella hämmentävä ja hankala.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.12.25 16:33:00

No onhan se moraalitonta tehdä tällainen operaatio ihmiselle, joka on lähellä alipainoa.

Lähettäjä: xxx 
Päivämäärä:   4.12.25 20:31:47

Ei se ole moraalitonta!!! Sillä 19 bmi ihmisellä on voinut olla ollut bmi vaikka 39 ja laihtumisen jälkeen löysää ihoa ja vatsalihasten erkauma ym. joka siis nyt korjattu terveydellisistä syistä.

Lähettäjä: ++ 
Päivämäärä:   5.12.25 11:08:36

No mulla on bmi 34 ja ikää 57. Ongelma on vatsa, alavatsa on samanalainen kuin monella sisäkissalla, sellainen röllykkä joka ei lähde vaikka liikun enemmän kuin hoikkana 20-30 vuotiaana. Saxenda ja ozempic kokeiltu, ei toiminut. Nyt mysimba ollut 2-3kk, syön paljon vähemmän ja tämän myötä ei maistu alkoholikaan, aikaisemmin meni vähintään tuplasti tai triplasti suositetusta viikkoanneoksesta. Mutta mitään ei tapahdu :/
Mulla on ollut vaikea masennus nyt jo muutaman vuoden ja sen myötä on paino noussut.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.