Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mihin maahan muuttaisit nyt?

Lähettäjä: Jasmin 
Päivämäärä:   3.12.25 16:35:52

Otsikossa kysymys ja perusteluja voi laittaa.
Mietin siis töiden perässä muuttoa, pois Suomesta. Suomen työllisyystilanne ja tulevaisuuden suunta näyttää minusta todella huonolle. Julkinen talous vaan paisuu, verot on jäätävät, tiet paskassa kunnossa, sairaanhoito ei toimi. Koko Suomi on rikki. Yrittäjyys on älytön riski tällä hetkellä joten sekään ei Suomessa kiinnosta.
Ideoita ja vinkkejä kaipaan.

Re: Mihin maahan muuttaisit nyt?

Lähettäjä: Täh 
Päivämäärä:   3.12.25 16:37:44

Japani. Korkeat palkat ja elintaso, teknologia ja investoinnit. Ikääntyvä väestö avaa työmarkkinaa kv tekijöille.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   3.12.25 16:39:08

Johonkin Keski-Eurooppaan. Sveitsi tai Luxemburg. Ehkä myös Tanska tai Hollanti. Isoista maista Saksakin olisi vaihtoehto. Minne pääset, Sveitsiin nyt ainakin taitaa olla aika isot tulorajat että paljonko pitää tienata että pääsee asumaan.

Lähettäjä: Keksi 
Päivämäärä:   3.12.25 16:45:19

Espanja tai Kreikka, pidän kulttuurista ja ilmastosta.

Lähettäjä: tässä järkässä 
Päivämäärä:   3.12.25 16:46:27

Ruotsi, Norja, Islanti, Kanada.

Lähettäjä: erg 
Päivämäärä:   3.12.25 16:50:37

1. Sveitsi
2. Itävalta
3. Slovenia
4. Saksa
(talvella toki myös Espanja)

Lähettäjä: Niia 
Päivämäärä:   3.12.25 16:52:57

Minua on jostain syystä aina kiehtonut Lontoo, ehkä sieltä päin maailmaa siis itse etsisin töitä. Hyvä ystäväni muutti opintojen perässä Britteihin vuosia sitten, jäi sinne töihin ja löysi miehenkin. Hän on kertonut paljon hyvää. Aina asiasta saa haaveilla, mutta toistaiseksi realiteetit pitää minut kuitenkin ihan Suomessa, ainakin maisteriopintojen loppuun asti. Mutta toivottavasti pääsen tutkimaan maailmaa asumalla vielä Suomen ulkopuolellakin.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   3.12.25 16:57:33

Japani? Umpirasistinen maa, jossa pitäisi olla kielitaitoa ja paikka, jossa tehdään maailman eniten itsemurhia ja työpäivät ovat järkyttävän pitkiä. Tosi hyvä vinkki!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.12.25 17:14:28

Minäkään en ymmärrä tuota Japania. Aivan erilainen tapakulttuuri, jota osaamatonta paheksutaan siellä joka paikassa, naisen rooli todella ahdistava, työelämä hirveää rääkkiä. Ja ulkomaalaista ei siellä ilmeisesti ikinä hyväksytä joukkoon kuuluvaksi vaikka tämä olisi kuinka hyvin omaksunut kielen ja kulttuurin. Turisteille siellä kyllä ollaan ystävällisiä, mutta asia on aivan eri jos aikoo jäädä sinne olemaan.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   3.12.25 17:23:05

Kivahan sitä on miettiä mihin vois muuttaa, mutta sulla siis sellaset duunit että niitä löytyy mistä vaan paitsi ei ilmeisedti Suomesta juuri nyt? Eikä kielitaito ole ongelma?

Päivämäärä:   3.12.25 17:24:41

Viroon.

Päivämäärä:   3.12.25 17:26:04

Hollantiin. Työllisyystilanne hyvä, paljon talleja, tunnen muutamia jotka asuu ja viihtyy.

Japaniin en minäkään muuttaisi asumaan ja töihin vaikka rakastan maata ja osaan kieltä. Työkulttuuri on kammottava ja tosiaan misogynistinen ja homofobinen maa.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   3.12.25 17:37:39

Italia tai Sveitsi.

Lähettäjä: tässä järkässä 
Päivämäärä:   3.12.25 18:19:11

Hollanti olis muuten hyvä, mutta se sardiinit purkissa-fiilis siellä alkaa rassaamaan melko nopeasti. Myöskin asuminen on aivan järjettömän kallista, kiva käydä hyvässä duunissa ja saada muka hyvää palkkaa, josta kuitenkin asumiseen menee leijonanosa tuloista vaikka se tarkoittaisi jotain kuppaista pientä luukkua sivukylällä.

Päivämäärä:   3.12.25 18:46:37

Jenkkilään, muutama tärkeä ihminen vain tarvitsisi saada mukaan, en muuten. Ja perusteluja: ilmojen mukaan voi aina siirtyä etsimään riittävää lämpöä.

Päivämäärä:   3.12.25 20:54:20

Hollannissa asuvana sanon että kannattaa miettiä kaksi kertaa tänne tulemista. Alle 1000 euron kämppiä ei ole kuin jossain Saksan tai Belgian rajalla mistä ei pääse töihin ja maahanmuuttajana olet kakkosluokan kansalainen. Kun etsit asuntoa niin sinun pitää tienata 3.5 - 4 kertaa enemmän kuin vuokra on. Eli 4000e tuloilla voit vuokrata sen tonnin koiran kopin. Eli millään 2500 euron palkalla täällä ei pysty elämään ellet asu jossain kymmenen hengen solussa ja asuntoa ei ylipäätään vuokrata sinulle ennen kuin voit lyödä pöytään kolme palkkakuittia. Ehkä jotkut heppa tytöt asuu jossain tallin piirissä mutta muille ihmisille asuminen on todella paha ongelma ympäri maata.

Asuin Saksassa aiemmin, jossa kieli oli ongelma eli et pärjää siellä pelkällä englannilla Berliinin jne ulkopuolella vaikka kaikki niin hokee. Saksa oli kuitenkin kivempi maa sosiaalisesta näkökulmasta koska kavereita sai myös paikallisista. Hollantilaiset taas ei kaveeraa mamujen kanssa ja täällä on vaikeampi kehittää mitään sosiaalista piiriä ylipäätään.

Lähettäjä: Jasmin 
Päivämäärä:   3.12.25 21:05:00

"Kivahan sitä on miettiä mihin vois muuttaa, mutta sulla siis sellaset duunit että niitä löytyy mistä vaan paitsi ei ilmeisedti Suomesta juuri nyt? Eikä kielitaito ole ongelma?"

Vastaan tähän kommenttiin

Olen asunut UK:ssa, sinne voisin kyllä.muuttaa tai Irlantiin. Jenkit ei mua kiinnosta olen käynyt siellä. Kanadaan voi olla vaikeaa päästä. Japani ei ehkä en osaa kieltä yhtään. Myöskään miljoonakaupungit ei ole mun juttu.
Kielet englanti, Ruotsi, Saksan alkeet ja vähän muutakin alkeita
Yleensä kielen kuitenkin oppii jos asuu ja työskentelee maassa. Minulla on kolme ammattia, joista 2 on hyvin yleisiä. Yksi sitten korkeakoulututkinto, työllistäisi ehkä myös esim. Englannissa tai Irlannissa.
Mua ei liian lämpimät maat kiinnosta, en viihdy kuumassa.

Suomessa on nyt vaikea työllistyä, vaikka ois monta ammattia. Ja yleinen ilmapiiri on todella negatiivinen suurimman osan vuodesta. Niin ajattelin jos katsoisi vähän muita vaihtoehtoja. Työttömänä Suomessa ei oikein viitsi hengailla.

Lähettäjä: ffp 
Päivämäärä:   3.12.25 21:12:05

UK tai Irlanti :)

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   3.12.25 21:18:12

Mikä vetää Sveitsiin? Mitä olen kuullut että siellä on paljon pidemmät työtunnit päivässä kuin Suomessa, eikä sielläkään tasa-arvo ole ihan samalla tasolla Suomeen verrattuna. Itseänikin ajatuksena kiehtoo, juuri tämän työllistymisen vaikeuden takia mutta toisaalta vähän joka puolella maailmaa menee huonosti nyt. Eli heti kun joku keksii paremman maan muuttaa..

Lähettäjä: Lähdössä 
Päivämäärä:   3.12.25 21:30:43

Olen onnekas ja pystyn tekemään töitäni missä tahansa. Pari vuotta olen harkinnut ja taidan lähtä skotteihin.

Lähettäjä: I 
Päivämäärä:   3.12.25 22:07:56

Islanti, Espanja tai kreikka

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   3.12.25 22:10:53

Miksi ette sitten muuta?

Lähettäjä: monologi 
Päivämäärä:   3.12.25 22:24:35

No mutta aloittajahan nokin muuttamassa, hetkenä minä hyvänsä nyt. Aloittaja ei ole yksi niistä joka vain ruikuttaa ja valittaa netissä ja essonbaarissa nostamatta kuitenkaan sormeakaan sen eteen että mikään muuttuisi. Ei aloittaja. Aloittaja on kokenut ja maailmaa nähnyt, joten hän tietää varmaksi että Suomi on yksi maailman paskimpia maita ja melkeinpä missä tahansa muualla asiat ovat paremmin. Aloittaja on proaktiivinen, hän toimii, hän ei arkaile, hän äänestää jaloillaan. Hyvä aloittaja!

Päivämäärä:   3.12.25 22:31:40

Norjaan tai Ruotsiin, pohjoisempaan osaan sen mukaan missä olisi töitä ja jonkinlaista sosiaalista elämää olisi mahdollista kasailla.

Ihmisoikeudet ja naisen asema ovat ihan ok ja hommat muutenkin enimmäkseen taitavat toimia. Luonto on se mikä vetää eniten puoleensa ja varsinkin oikeat talvet ja kielten helppous. Tai no, norja on kyllä ihan outolintu kun maassa on kaksi eri norjan kieltä! :D

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.