Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Vanhemmat, voiko kummilapselle ostaa pieniä osia

Lähettäjä: koskikara 
Päivämäärä:   3.12.25 16:34:24

sisältävän lahjan, joka on alle 3-vuotiailta kielletty (mutta lapsi itse on yli 3-v.leikki-ikäinen!), kun sisarus on n. 1-vuotias eli vaarallinen ikä koskien suuhun meneviä asioita?

Ymmärrän, että se on vanhempien vastuulla eikä olisi normaalia blokata isolta lapselta tilpehöörileluja, mutta en tiedä lapsista joten siksi ajattelin tulla hepolasta kysymään

Re: Vanhemmat, voiko kummilapselle ostaa pieniä osia

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.12.25 16:37:51

Kyllä mä oon antanut.

Lähettäjä: ....... 
Päivämäärä:   3.12.25 16:44:27

Kysy niiltä kummilapsen vanhemmilta.

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   3.12.25 18:15:49

Minä en laittas kun on pienempikin. Ei niitä ehi valvoa mitä se pieni tunkee suuhun.

Lähettäjä: Bink 
Päivämäärä:   3.12.25 18:22:10

Voi. En mä ainakaan alkanut esikoisen pikkulegoja laittamaan kaniin kun vauva syntyi. Onhan se nyt ihan älytöntä, että vanhempi lapsi joutuisi siirtymään johonkin vauvaleluihin nuoremman lapsen takia.

Jos on kaksi lasta, niin ei se vahtiminen nyt niin mahdotonta ole. Ymmärtäisin, jos olisi 4 alle 5-vuotiasta. Hyvä sitä paitsi vanhemman oppia huolehtimaan tavaroistaan. Lelut siivotaan pois nuoremman ulottuvilta.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   3.12.25 19:27:50

Riippuu vähän tilanteesta.

Jos lapsi on vielä tosi pieni, päiväkoti-ikäinen, en varmaan ostaisi tuollaista tilpehöörilelua, jossa paljon pieniä osia. Joku pehmolelu tai muu yksittäinen lelu, joka on kielletty alle 3-vuotiailta on minusta okei, koska ei näistä kuitenkaan varise pikku sälää ympäriinsä. Mutta sellaista lelua jossa paljon pientä taaperon suuhun sopivaa sälää en ostaisi.

Jos tämä synttärisankari on jo kouluikäinen, voisin hyvin ostaa tuollaisen lelun. Sen ikäinen ei ehkä ihan niin pahasti levitä enää tavaroita ja voi olettaa että osaa jo paremmin siivota niitä tai osaa leikkiä omassa huoneessaan.

Ja miettisin muuten tosi tarkoin ylipäätänsä tilpehöörilelun ostamista. Näin vanhempana en hirveästi toivoisi varsinkaan alle kouluikäiselle lapselle sellaisia leluja joissa miljoona pientä osaa. Legot on kivoja, koska niistä on iloa yleensä pitkään ja sitten toki sellaiset lelut joita lapsi erityisesti toivoo ja joista voi olla iloa pidempään, esim. jotkut tykkää barbieista ja toiset vaikka shleich pikkuhevosista tarvikkeineen. Mutta sitten jotkut random muovihärpäkelelut on vähän sellaisia että niillä leikitään hetki ja sitten ne unohtuu laatikkoon kun puolet osistakin hävisi jo.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   3.12.25 19:35:43

Kyllä mulla 1 ja 3 vuotias leikki samoilla leluilla mitä olkkarin lattialla oli. Ikäero on niin pieni että yhdessä leikkivät. Isompi tykkäs piirtää ja värittää niin kynät oli keittiön pöydällä. Sakset sai vain valvotusti ja teippirullaakin opetteli käyttämään. Eli lelut semmosia mitä voi pienempikin käyttää leikeissä.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   3.12.25 20:25:55

Voi ostaa. Niillä leikitään erikseen jossain minne vauvalla ei asiaa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.