Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kaikilla nyt flunssaa

Lähettäjä: dbdcl 
Päivämäärä:   3.12.25 15:59:18

Nyt on muutaman viikon ajan tullut somessa vastaan kavereiden ja myös tuntemattomien postauksia, joissa kertovat olevansa flunssassa. Joillakin ollut niin paha, että joutunut sairaalaan. Kaksi kaveria saaneet keuhkokuumeen ja joutunut sairaalaan, lisäksi jollain kaverin kaverilla joku "keuhkovirus", jonka takia oli sairaalassa.

Nyt on kai jotain ollut liikkeellä jo pidempään, ja nimenomaan yllättävän rajua flunssaa. Ei siis ole influenssaa vaan jotain yskä-räkätautia enimmäkseen.

Oletko sinä tai perheenjäsenesi pysynyt terveenä? Minä toistaiseksi olen, ja nyt alkaa jopa pelottaa, että saan kohta jonkun räkätaudin, enkä sitten voi lähteä äitini luo joulun viettoon... Äitini menee leikkaukseen ennen joulua, ja tarvitsee apua sen vuoksi, ja äiti on nyt ollut flunssassa ja toivoo parantuvansa, koska muuten ei leikata.

Re: Kaikilla nyt flunssaa

Lähettäjä: Nökö 
Päivämäärä:   3.12.25 16:08:42

Huomenna tulee täyteen 3 viikkoa flunssassa. Oireet häviää päiväksi-pariksi ja sitten nousee taas kuume. Silmätulehdus alkoi viikko sitten ja edelleen päällä. Hanurista! Nyt ei kuumetta, mutta kova yskä, nokka vuotaa, kurkku kipeä ja ääni puuttuu.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   3.12.25 16:17:57

Itse olen säästynyt syysflunssalta. Toisaalta, sairastin viime vuonna koronan, noron ja influenssan että ehkä nyt on tauteja joksikin aikaa pankissa:D
Lähipiirissä on kyllä jatkuvaa flunssaa ja varsinkin yskää, että ehkä tosiaan jotain on liikkeellä.

Syökäähän vahvaa d-vitamiinia ja valkosipulia:)

Lähettäjä: Amisope 
Päivämäärä:   3.12.25 17:26:19

Ei olla flunssassa.
Varmaan saatu vuosien aikana hyvä immuniteetti.
Ei tässä muutenkaan pysty sairasvuoteelle kaatumaan, katellaan sit joululomalla sellaiset asiat.

Lähettäjä: joku vaan 
Päivämäärä:   3.12.25 17:29:40

Kyllä vain, ollut flunssassa yli viikon, edelleen päivittäin kuumetta. Nenä tukossa ja yskää. Saisi jo loppua.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   3.12.25 17:32:59

Minulla oli marraskuussa jopa 2 kertaa flunssa. Paranin siis välissä ja sitten tuli uusi parin viikon päästä. Erikoista kun yleensä voin olla helposti yli vuodenkin sairastumatta. Jälkimmäinen on vieläkin päällä.

Lähettäjä: N63 
Päivämäärä:   3.12.25 19:42:59

Ei ole ollut flunssaa ainakaan kymmeneen vuoteen.

Lähettäjä: M70 
Päivämäärä:   3.12.25 19:59:15

2010 kahden päivän pikku nuha sen jälkeen ei oo tarvinnu niistää, eikä mitään muutakaan

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.12.25 20:02:30

Ei ole meidän perheessä ollut flunssaa aikoihin. Kohta varmaan sitten sairastutaan, kun näin sanoin.

Lähettäjä: Höh 
Päivämäärä:   3.12.25 20:08:02

Normaalisti vältän kaikki flunssat, mutta nyt on ollut jo useampi viikko joku rutto pääällä.

Ensin olin viikon verran ihan perus räkätaudissa, kahtena päivänä vähän lämpöä ja kurkkukipua, muuten sitten vain yleisesti vetämätön olo ja vihreää sitkeää räkää tuli tulvimalla. Sitten olin 3 pv täysin oireeton, kunnes taas heräsin kuumeisena ja keuhkot ihan tukossa. Nyt olen kaksi viikkoa yskinyt aivan hervottomia kellanvihreitä klimppejä keuhkoista, keuhkokapasiteetti on varmaan alle puolet normaalista ja koko ajan on sellainen pieni rintakehää ahdistava tunne. Lisäksi kurkku on koko ajan ollut kipeä, varmaan ärtynyt jatkuvasta köhimisestä ja rykimisestä. Tänään vihdoin yskökset ovat muuttuneet keltavihreästä värittömäksi, pahin alkaa ehkä olla takana. Onneksi on mahdollisuus etätöihin, ettei ole tarvinnut häiritä muita kaamealla räkimisellä ja yskimisellä. Oikeasti, liman määrä on ollut järkyttävä, yskänpuuskan jälkeen tulee kunnon tukehtumisolo kun sitä tavaraa vain tulvii keuhkoista ja on pakko päästä sylkemään se ulos, sellaista määrää ei yksinkertaisesti pysty nielemään.

Lähettäjä: Pii 
Päivämäärä:   3.12.25 20:15:02

Päivähoidossa töissä, ja en ole huomannut mitään tuollaista. Lapsista kaikki paikalla, ja työntekijöistä vain yksi (aina alati sairas) poissa.

Nuku riittävästi, syö terveellisesti, liiku luonnossa, pese kädet... Auttaa paljon.

Lähettäjä: Eeva 
Päivämäärä:   3.12.25 20:30:50

Ollut kaksi poskiontelotulehdusta tänä syksynä. Toisessa olin tosi huonossa kunnossa ja viikon pois töistä. Ei kuumetta, flunssaa eikä yskää vaan tuntui että pää räjähtää ja en pysynyt pystyssä. Otti pitkään parantua. Toinen lapsi on ollut varmaan 2-3 kertaa flunssassa tänä syksynä ja mies kerran.

Lähettäjä: Sh 
Päivämäärä:   4.12.25 15:12:28

Sain hoitamaltani potilaalta influenssan ja nyt olen influenssassa ensimmäistä kertaa elämässäni.

Lähettäjä: yjgt 
Päivämäärä:   4.12.25 15:19:26

Mulla pari viikkoa ollut joka toinen päivä kurkku- lihas- pääkipua. Menee ohi kun otan reilusti vitamiineja ja pari särkylääkettä, ja seuraava päivä on ihan ok. Sitten taas alkaa samat oireet, ei jaksa mitään.

Menee ohi sit kun alkaa päivä pitenemään.

Lähettäjä: B 
Päivämäärä:   4.12.25 15:57:06

Sain jonkun pöpön. Olen max. kerta vuoteen pari päivää lentsussa. Nyt 3 päivää kuumetta. Neljäntenä nousin ja kävin vartin pihalla. Kuiva yskä ja pääkipeä. Nenänpysyy auki hyvin nasolinilla, ilman ei voi olla. Saapas näkee meneekö kauan.

Lähettäjä: Merituuli 
Päivämäärä:   4.12.25 16:01:07

Viime viikko meni flunssassa, lapsi oli myös koko viikon pois päiväkodista.

Lähettäjä: Tiku82 
Päivämäärä:   4.12.25 16:14:34

Olen tosi harvoin flunssassa ja silloinkin se menee ohi nopeasti.

Mutta nyt olen ollut tiistaista asti kauheassa räkätaudissa, poskiontelot ihan tukossa ja sen takia päätä särkee. Kurkku kipeä ja vähän yskää. Se mikä on rasittavaa niin ei nosta kuumetta, pientä lämpöä vain.

Kuullut nyt monelta taholta että flunssaa on paljon liikkeellä ja se on sitkeässä parantua.

Lähettäjä: Covid 
Päivämäärä:   4.12.25 17:02:32

Koronassa ollaan nyt Pirkanmaalla.

Lähettäjä: Ok 
Päivämäärä:   4.12.25 19:45:43

Enmpä tiedä mitä on flunssaa tahi influenssaa. Mistä tietää.

Lähettäjä: Nippa 
Päivämäärä:   4.12.25 19:52:45

Päiväkodissa töissä. Meillä on 7/12 hoitolapsesta tällä hetkellä kipeänä, ja itsellä myös flunssa, mutta lievä.

Lähettäjä: . ;. 
Päivämäärä:   4.12.25 20:05:17

Joo, rutto on käynyt meilläkin. Ensin pikkulentsu vähän yskää, ajattelin jo että nyt selvisin helpolla syysflunssasta. Mutta ehei, taisin saada uuden taudin, olin neljä päivää sängynpohjalla ja kuume (jota en tavallisesti saa) kävi kolmekasissa. Uusi tauti alkoi kauheilla yskänpuuskilla, tuntui että tulee yhtä aikaa oksennus ja menee rakon sekä sulkijalihaksen hallinta. Sitten päivätolkulla yksinkertaisesti uskomattoman kipeää oloa ilman varsinaisia räkätaudin oireita. Sitten kun räkää alkoi tulla, oli paljon parempi olo ja tiesi jo ettei kuolema korjaa. Nyt enää vähän köhää. Nuo hallitsemattomat yskänpuuskat taisivat olla pahinta mitä ihan vähään aikaan olen sairastanut.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.