Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä muistin tueksi?

Lähettäjä: Huuli 
Päivämäärä:   3.12.25 15:03:01

Oon tässä pikkuhiljalleen yrittänyt pistää elintapoja remonttiin, mutta tuntuu ettei mikään oikein tartu enkä onnistu muuttamaan mitään.

Mistään uudesta asiasta ei tule rutiinia vaan se vaatii koko ajan ajatustyötä ja sitten se unohtuu helposti.

Esimerkkinä vaikka hammasvälien putsaus, välttelin sitä pitkään koska oli ahtaat hammasvälit ja se teki kipeetä mutta nyt löytänyt oikeat välineet, mutta en vain muista tehdä sitä!
Illalla ennen hammaspesua en muista, saatan muistaa vasta kun olen sängyssä jo nukahtamassa enkä enää mene tekemään sitä. Aamulla ei toivoa että muistaisin sitäkään vähää.

Olen yrittänyt lisätä juomista mutta ei auta vesipullo pöydällä. ei vain tule juotua. Joskus saatan ottaa hörpyn ja työpäivän lopuksi huomaan juoneeni reilun litran pullosta ehkä 1,5 desiä maksimissaan.

Mikä mun aivoja vaivaa että en vain muista?? En muista syödä jos ei ole ihan tosi kova nälkä ja silloin se menee ihan överiksi. puhelimen muistutuksetkin on helppo vain pyyhkäistä pois "joojoo mä meen ihan koht ku teen tän ensi valmiiks" ja sit se on jo deletoitu mun aivoista.

Re: Mitä muistin tueksi?

Lähettäjä: hh 
Päivämäärä:   3.12.25 15:06:25

jos yksi tai kaksi uutta asiaa kerrallaan rutiiniksi vaikka muistilappujen tai kännyn herätyskellon avulla niin että tulevat selkärangasta, ja sitten vasta uusi?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.12.25 15:15:04

En osaa samaistua lainkaan, mutta tää kuulostaa ihan mun adhd-mieheltä (itse en voi ymmärtää, miten voi unohtaa syödä tai juoda, kun omassa päässä ei muuta pyörikään). Mutta esim. tuo hammasväliputsaus: asetat ne välineet niin, ettet pääse käsiksi hammasharjaan törmäämättä niihin. Veden juonnin kanssa teet niin, että asetat vesilasin aina jonkin sellaisen tavaran eteen, mitä tulet tarvitsemaan seuraavan parin tunnin aikana. Ja sitten juot sen kun joudut sitä siirtämään ( ja täytät heti ja siirrät taas jonnekin "tielle".

Lähettäjä: hh 
Päivämäärä:   3.12.25 15:21:37

itse olen joutunut tekemään jopa niin, että jokin uusi "opeteltava" asia, vaikka tottua juomaan riittävästi vettä, on pitänyt saada kännykän taustakuvaksi. Siis ihan vaan vaikka joku yksivärinen tausta ja siinä teksti "juo vettä" tai jos pelottaa että joku muu näkee ja ihmettelee, niin vaikka "voda" tai mitä tahansa teksti tai kuva mikä muistuttaa siitä vesipullosta. Puhelinta katsoo varmasti niin usein että luulis muistavan asian

Lähettäjä: Jop 
Päivämäärä:   4.12.25 22:01:21

Joku B-vitamiini tukee muistia
Riittävä uni
Riittävä liikunta
Riittävä palautuminen
Aivojen sopiva haastaminen jatkuvasti

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.12.25 22:33:48

"Mikä mun aivoja vaivaa että en vain muista??"

Surffaat vapaa-ajan kännykällä?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.