Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Valitsetko puolisosi joka päivä?

Lähettäjä: ddd 
Päivämäärä:   3.12.25 12:34:22

Somessa on usein tullut videoita, joissa sanotaan, että hyvässä parisuhteessa kuuluu valita puolisonsa joka päivä.
"Minä voisin tehdä mitä tahansa kenen kanssa tahansa, mutta valitsen puolisoni ja olla hänen kanssaan tänäänkin."

Minulle tuo on jotenkin omituinen ajatus. En ole ikinä ajatellut, että kun olen parisuhteessa, niin voisin silti olla kenen kanssa tahansa tai vaikka sinkku, mutta silti joka päivä teen valinnan olla parisuhteessa juuri oman puolisoni kanssa.

Miten te muut, hyvässä parisuhteessa olevat?
Joudutteko joka päivä valitsemaan, että olenko tässä suhteessa tämän ihmisen kanssa vai onko teille itsestäänselvyys, että haluatte olla tämän ihmisen kanssa, eikä sitä tarvitse miettiä joka päivä?

Ja tämä siis koskee hyviä parisuhteita. Ei niitä, joissa on paha olla ja joissa joka päivä mietitte eroa.

Re: Valitsetko puolisosi joka päivä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.12.25 12:36:55

Me ollaan olemassa toisiamme varten joka päivä. Olemme valinneet ja tahtoneet toisemme. En halua mitään muuta enkä osaa kaivata mitään muuta.

Lähettäjä: .-. 
Päivämäärä:   3.12.25 12:40:37

En kyllä ole ajatellut tuota valitsemista niin, että kaikki asiat olisi pakko tehdä puolison kanssa, ettei saisi "valita" vaikka kaveria lenkkiseuraksi. Eihän tuo ole yhtään tervettä. Sellainen ajatus minulle tuosta lainatusta lauseesta tuli.

Mutta kyllä minä tämän parisuhteen valitsen joka päivä. Tahdon olla tässä ihan oikeasti enkä vain tottumuksesta tai koska en ole keksinyt haluta vielä mitään muuta. Mutta ei sitäkään kyllä tarvitse erikseen pohtia ja miettiä, että no joo, kyllä nyt vielä tänäänkin haluan :D

Lähettäjä: öööh 
Päivämäärä:   3.12.25 12:53:21

Minä olen ymmärtänyt noi videot ihan toisin. Lähinnä siinä haetaan sitä, että jos sinä päivänä mentäisiin naimisiin tai kysyttäisiin että haluatko seurustella tämän ihmisen kanssa, niin vastaisit kyllä. Eli se on se valinta. Että joka päivä palauttaa mieleen sen tunteen, haluanko minä olla tämän ihmisen kanssa.

Jos vaikka joku kadulla kysyisi että haluatko olla yhdessä miehesi kanssa niin sanoisitko että joo?

Tästä tulee mieleen parikin juttua. Avioeron jäljiltä olen tuumaillut että jatkossa haluan että suhteen ylläpito on päivittäinen asia. Just se "itsestäänselvyytenä" pitäminen hajotti suhteen kun suhteesta katoaa tunne ja joutuu pikemminkin kodinkoneen asemaan. Että ihan sama mitä tapahtuu niin siinähän sä olet kuitenkin jumissa etkä pääse karkuun. Näin sen ei pitäisi mennä.

Muistan myös eroprosessissa sen hetken kun en enää halunnut pitää sormusta. Lopetin sormuksen käytön noin vuosi ennen kuin eropaperit saatiin oikeasti allekirjoitettua. Eli en enää siinä vaiheessa halunnut, että kukaan näkisi sormusta enkä olisi vastannut myöntävästi, jos joku olisi kysynyt että haluanko olla yhdessä eksäni kanssa.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   3.12.25 12:56:35

Kaikkea sitä leipä elättää....

Lähettäjä: yhtä en vaihda 
Päivämäärä:   3.12.25 13:24:48

Jokseenkin älytön ajatus tuollainen joka päivä valinnan tekeminen!

Tietysti tulee aikoja parisuhteissa, jolloin ei mene vahvasti, ei silloin pidä ollaheti uutta valitsemassa! Niin myötä kuin vastamäessä!

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   3.12.25 13:29:44

No ei sitä pidä ottaa noin kirjaimellisesti :D Tietenkään et oikeassa elämässä joudu päivittäin tuollaisen valinnan eteen. Tuskin edes mietit suhdettasi mitenkään syvällisesti joka päivä.

Pointti on se, että jos nyt tulisi valinta eteen, valitsisit edelleen sen saman puolison. Jos taas et, niin silloinhan ei ole mitään järkeä olla yhdessä.

Lähettäjä: ” 
Päivämäärä:   3.12.25 13:30:23

Kyllä mä sanoisin, että ainakin silloin tällöin kannattaa suhteessa kuin suhteessa pysähtyä miettimään, onko tämä sellaista, mitä valitsisin, jos nyt voisin valita uudestaan.

Silloin ehkä tulisi puhallettua peli poikki ajoissa.

Päivämäärä:   3.12.25 13:55:11

"Kyllä mä sanoisin, että ainakin silloin tällöin kannattaa suhteessa kuin suhteessa pysähtyä miettimään, onko tämä sellaista, mitä valitsisin, jos nyt voisin valita uudestaan.

Silloin ehkä tulisi puhallettua peli poikki ajoissa."

Tämä. Täältäkin saa aika ajoin lukea, kuinka puoliso ei tee kotona mitään, ryypiskelee, mutta ei voi erota kun tyyliin talo estää tmv. Nämä tuskin valitsisivat sitä puolisoaan joka päivä. Ei kannata antaa asioiden liukua siihen saakka.

Lähettäjä: -.-. 
Päivämäärä:   3.12.25 14:35:03

No en erityisesti valitse, tässä sitä eletään yhdessä päivästä päivään, muutakin tekemistä on kuin miettiä, kenet valitsisin. Olen valintani tehnyt jo vuosia sitten, eikä ollut silloin, eikä nyt ole tarkoitus muuttaa valintaa.

Lähettäjä: Ainokainen 
Päivämäärä:   3.12.25 18:20:15

Suhteet, joissa toista ei tietoisesti valita joka ikinen päivä ja mieluummin monta kertaa päivän aikana, eivät tule kestämään onnellisina. Yleensä se, kenen kanssa puoliso kilpailee, on se oma mukavuus, väsymys, kiire, vastuut yms. Joten kyllä valitsen. Valitsen meidät.

Päivämäärä:   3.12.25 18:47:15

Ollaan oltu yhdessä yli 10 vuotta ja kyllä edelleen valitsisin tuon saman tyypin kumppanikseni. Mutta en sitä aktiivisesti ajattele, kyllä mulle on itsestäänselvyys että teen asiat mieluiten juuri tämän henkilön kanssa. Okei, on mulla ystäviäkin ja ne erikseen. Sitten kun mennään siihen pisteeseen, että jonkun muun seura kiinnostaisi enemmän niin se olisi huolestuttavaa.

Lähettäjä: öööh 
Päivämäärä:   3.12.25 18:50:15

Siis eihän toi tarkoita sitä, että pitäisi tehdä "kaikki puolison kanssa". Tarkoittaa vaan sitä, että tuntuu siltä että haluaa edelleen olla yhdessä.

Tottakai pitää olla muuta elämää ja kavereita jne. Mutta että pitää sitä kumppania edelleen parhaana mahdollisena kumppanina.

Päivämäärä:   3.12.25 23:28:50

"Kyllä mä sanoisin, että ainakin silloin tällöin kannattaa suhteessa kuin suhteessa pysähtyä miettimään, onko tämä sellaista, mitä valitsisin, jos nyt voisin valita uudestaan.

Silloin ehkä tulisi puhallettua peli poikki ajoissa."

Viisaasti sanottu.
Olemme olleet yli kaksikymmentä vuotta onnellisesti yhdessä, ja useamman kerran vuodessa tulee pysähdyttyä ja pohdittua valitsisinko uudelleen samoin. Edelleen vastaus on vahva kyllä.

Lähettäjä: Öh 
Päivämäärä:   3.12.25 23:34:46

En ymmärrä tuota ajatusta yhtään. Kerran olen valintani tehnyt ja tässä pysyn. Toivottavasti ei koskaan tule sitä tilannetta, että täytyisi tehdä uusi valinta eli ero. En todellakaan "valitse" puolisoani joka päivä. Hän on minulle se oikea, ei kukaan muu.

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   4.12.25 12:23:13

Voi jessus miten vaikeasti jotkut ajattelevat... kun on sanonut tahdon, se tahtominen jatkuu yhteisenä sopimuksena siihen hetkeen kun ei enää tahdota. Olipa se virallinen tai epävirallinen sopimus asioista. Asioista keskustellaan yhdessä ja toimitaan aina sen perusteella, mitä keskustelussa on yhteiseksi suunnaksi sovittu. En ihmettele yhtään että suhteita kaatuu jos koko ajan vatvoo...
En edes ajattele vaihtoehtoja, niitä on vain jos kumppani lähtee tai kuolee. No minulla on hyvä parisuhde, en ihmettele että ajattelen näin.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   4.12.25 12:24:39

Kyllä valitsen. Erityisesti silloin, kun on vaikeaa. Tässä ihan vapaaehtoisesti valitsen olla. Vaikka se jättää muruja pöydälle ja sukkia lattialle.

Päivämäärä:   4.12.25 12:28:12

"Siis eihän toi tarkoita sitä, että pitäisi tehdä "kaikki puolison kanssa"."

No eihän kukaan ole niin väittänytkään. Vaan niin, että asiat, jotka haluaa tehdä kumppanin kanssa, haluaa tehdä juuri tämän henkilön kanssa eikä kenenkään muun

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.