Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  miten löydän itseni uudelleen?

Lähettäjä: joku vaan 
Päivämäärä:   3.12.25 11:15:53

Juttu on näin: olen kadottanut itseni parisuhteessa ja pyytäisin neuvoja, miten pystyisin keskittymään enemmän itseeni ja löytämään sekä itseni uudelleen että elämään jotain iloa.

Olen tällä hetkellä sairaana (pitkittynyt flunssa) ja olen viimeiset pari kuukautta keskittynyt aivan liikaa parisuhteen ongelmiin sekä mieheen ylipäänsä.

Vinkkejä? Vertaistukea?

Re: miten löydän itseni uudelleen?

Lähettäjä: vinkki 
Päivämäärä:   3.12.25 11:40:45

Mulle suurin apu tuli siitä kun tutustuin siihen mitä tarkoitetaan parisuhteen turvallisuudella (secure relationships). Aloin selailla youtubesta asiantuntijoiden videoita aiheesta. Paljon tuli mietittyä omia toimintatapoja ja sitä miten pienilläkin asioilla saa elämää parannettua kun ottaa tavoitteeksi parisuhteen turvallisuuden.

Oman itsensä kehittäminen on sitten toinen juttu. Siihen varmaan ottaisin avuksi jonkun työkirjan, esim mielikirja.fi missä on mielen hyvinvointiin liittyviä tehtäviä. Sillä lailla saa prosessin alkuun.

Lähettäjä: .-. 
Päivämäärä:   3.12.25 11:44:44

Mitä teit tai ajattelit ennen tätä parisuhdetta, tai tätä parin kuukauden pätkää? Milloin edellisen kerran muistat olleesi oma itsesi?

Lähettäjä: Riesa 
Päivämäärä:   3.12.25 12:01:21

Fakta on myös se, että jos parisuhde on kriisissä niin se vie kyllä kaistaa niin paljon, ettei muuhun juuri jää aikaa. Itselleni vapautui energiaa itsetuntemuksen opiskeluun vasta sitten, kun lähdin itselleni sopimattomasta suhteesta. Naiset vielä monesti tekevät sitä tunnetyötä myös miestensä puolesta ja miettivät päänsä puhki, miten parantaa parisuhdetta ja omia käytösmallejaan ja uuvuttavat tällä itsensä. Kun miehet sitten taas kääntyvät tuossa kohtaa ulospäin suhteesta. Eikä välttämättä hakemaan vierasta, vaan katoamalla kaikkeen muuhun esim. työhön ja harrastuksiin, pakoon sitä naista joka haluaisi sitä yhteyttä parisuhteeseen. Kovinkaan monella miehellä ei ole aavistustakaan siitä, mitä tunnetyöskentely ja itsetuntemus ylipäätään on, eikä heitä siitä kyllä voi syyttää. Yhteiskunta ja kotikasvatus ei Suomessa ole tähän kannustanut ja sinne on vielä pitkä matka, että tämä muuttuisi kunnolla. Pikkupojat sitten saavat esim. toimintaterapiaa siihen tunteiden käsittelyn oppimiseen, jos siinä havaitaan jo varhain haasteita. Edistystä tämäkin toki. Meni nyt vähän kauaksi aloitusaiheesta, mutta taustaksi.

Päivämäärä:   3.12.25 12:32:43

Mitä teit tai ajattelit ennen tätä parisuhdetta, tai tätä parin kuukauden pätkää? Milloin edellisen kerran muistat olleesi oma itsesi?
------------------
Ennen tätä parisuhdetta olin sinkkuna noin puoli vuotta ja silloin kävin kävelyllä ja salilla. Sali oli ehkä enemmän sellainen ajanviettotapa, koska olin silloin myös työttömänä. Luin paljon kirjoja, toki sitä teen nytkin. Kun tämä parisuhde alkoi ja vakiintui, olin muutaman kuukauden tosi onnellinen, iloinen ja energinen. Nyt olen koko ajan väsynyt, masentunut ja on ruokahaluttomuutta ja unettomuutta. Mies ja ongelmat vain pyörivät kehää päässä.

Ennen ajattelin vähän kaikenlaisia asioita ja pidin kodin siistinä mutta nyt en jaksa siivota niin usein.

Lähettäjä: Äö 
Päivämäärä:   3.12.25 12:36:08

Selaile self-help äänikirjoja. Ja netin erilaisia itsehoito-ohjelmia. Mieli ja Mielenterveystalo, oliko näitä muitakin? Jos resursseja on niin hieronta, psykoterapia ja muu itsehuolto kirkastaa mielen. Uusi luova harrastus, tai mukava ryhmäliikunta voisi olla myös sopiva.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   3.12.25 12:36:34

Mitä ongelmia suhteessa siis on?

Päivämäärä:   3.12.25 12:38:19

"Nyt olen koko ajan väsynyt, masentunut ja on ruokahaluttomuutta ja unettomuutta. Mies ja ongelmat vain pyörivät kehää päässä."

Huh, tuo kuulostaa nyt jo vähän vakavammalta kuin se, että olisit vain uppoutunut suhteeseen. Mikä kaikki siellä nyt on vialla?

Lähettäjä: vinkki 
Päivämäärä:   3.12.25 12:44:55

Tää kuulostaa siltä että suhde on myrkyllinen ja mahdollisesti vaarallinen. Terveessä suhteessa oma arki ei romahda tuolla tavoin. Hyvässä suhteessa ei ylipäätään ajatukset ole koko aikaa siinä suhteessa.

Oletko ihan varma että haluat ylipäätään olla siinä suhteessa? Tuoko se elämääsi iloa, energiaa, turvaa, hyvää seksiä ja hellyyttä? Jos ei, niin miksi olet suhteessa?

Päivämäärä:   3.12.25 12:52:57

Minusta tuntuu tosi epämukavalta kirjoittaa näistä parisuhteen ongelmista mutta toisaalta johonkin tämä varmaan olisi hyvä purkaa

Miehellä ei ole ajokorttia koska jäi keväällä kiinni rattijuoppoudesta. Joudun arkisin hakemaan hänet töistä. Lokakuussa mies joutui lomautukselle ja alkoi pelata tietokoneella. Ensin se pysyi ihan järkevänä mutta lopulta meni siihen että pelasi yöt ja nukkui päivällä sen ajan kun olin kotona ja hereillä. Seksi on vähentynyt. Mies haluaa juoda joka viikonloppu kaljaa, lomautuksella teki sitä muutaman kerran keskellä viikkoakin. Ei tee mitään kotitöitä, joskus laittaa ruokaa mutta siinä se. Nyt on palannut töihin ja on ottanut pelkkiä iltavuoroviikkoja niin yhteistä aikaa ei ole kuin viikonloppuisin. Itse teen siis päivätyötä, mutta nyt olen sairauslomalla.

Päivämäärä:   3.12.25 13:01:40

Eli teillä ei ole mitään parisuhdetta. Te vain asutte yhdessä ja mies elää sellaista elämää, jonka osa sinä et halua olla, ja häntä ei kiinnosta että sinä et halua elää tällaista elämää. Kyllähän tuossa on tosiaan kadonnut kaikki, mikä teki sinun elämästäsi aiemmin oman näköistä.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   3.12.25 13:01:46

Tuoko tämä parisuhde jotain iloa/lisäarvoa elämääsi? Vai olisitko onnellisempi itseksesi?
Tuo rattijuoppous ja kaljan kittaus ei kuulosta ainakaan siltä, mitä itse haluaisin parisuhteessa katsella.

Kirjastosta löytyy paljon self help-kirjoja, jotka saa ajattelemaan ja ainakin itseä monesti tsemppaa uusiin näkökulmiin, jos jokin puuduttaa ja masentaa.

Päivämäärä:   3.12.25 13:16:47

Eli teillä ei ole mitään parisuhdetta. Te vain asutte yhdessä ja mies elää sellaista elämää, jonka osa sinä et halua olla, ja häntä ei kiinnosta että sinä et halua elää tällaista elämää. Kyllähän tuossa on tosiaan kadonnut kaikki, mikä teki sinun elämästäsi aiemmin oman näköistä.
-------------
Tämä on aika silmiä avaava kommentti. Olemme kyllä keskustelleet asioista ja mies on halukas tekemään muutoksia, tosin kaljan juonnin suhteen ei näe mitään ongelmaa. Pelkään vaan että mies puhuu minut pyörryksiin eikä mitään todellista muutosta parempaan tule tapahtumaan.

Tuoko tämä parisuhde jotain iloa/lisäarvoa elämääsi? Vai olisitko onnellisempi itseksesi?
-----------
Olen miettinyt eroa, ja jos tämä ei tästä mene parempaan suuntaan muutaman kuukauden sisällä, tulee kyllä ero.

Päivämäärä:   3.12.25 13:19:59

Laita itsellesi tiukka aikaraja, muistutus kalenteriin ja teippaa vaikka lappu peiliisi tai jonnekin. Ja ota tämän ketjun linkki talteen itsellesi.

Päivämäärä:   3.12.25 13:32:06

Laita itsellesi tiukka aikaraja, muistutus kalenteriin ja teippaa vaikka lappu peiliisi tai jonnekin. Ja ota tämän ketjun linkki talteen itsellesi.
---------
Maaliskuun loppuun mennessä pitää olla muutoksia havaittavissa. Jos ei näin ole, alan valmistella eroa.

Lähettäjä: Riesa 
Päivämäärä:   3.12.25 13:38:30

Kuvittele hetki, että sinulla on tytär. Ja se tytär kertoo sinulle aloittaneensa parisuhteen miehen kanssa, jolla on rattijuopumus takana. Ja että se mies juo joka viikonloppu, eikä näe siinä mitään ongelmaa. Sitten se tytär kertoo sinulle, että on pikkuhiljaa masentunut yhä enemmän ja enemmän, mies ei huomioi häntä vaan tekee mahdollisen yhteisen ajan sijaan töitä illat. Tytär kertoo, ettei oikein ruoka maistu ja unen kanssakin on ongelmia. Miten neuvoisit häntä? Haluaisitko omalle tyttärellesi tällaisen parisuhteen? Tai mitä sanoisit hyvälle ja sinulle tärkeälle ystävällesi, joka kertoisi olevansa tuollaisessa tilanteessa? Ja sitten mieti, miksi et pidä itseäsi yhtä tärkeänä ja rakkaana itsellesi, kuin sinulle läheisiä ihmisiäsi. Ansaitset parempaa kohtelua ja paremman suhteen. Mitä nopeammin eroat, sitä nopeammin pääset etsimään sitä oikeanlaista kumppania.

Päivämäärä:   3.12.25 13:40:27

Neljä kuukautta on pitkä aika olla syömättä ja nukkumatta.

Jos minun kumppanini kertoisi, että minun toimintani aiheuttaa hänelle noin paljon ahdistusta, en tarvitsisi neljää kuukautta tilanteen korjaamiseen vaan muutos tapahtuisi kyllä välittömästi.

Lähettäjä: ::: 
Päivämäärä:   3.12.25 13:52:05

Millainen toi rattijuopumus oli? Eiliset huurut vai miten? Mun mielestä vähäisiä määriä voi helpostikin jäädä vereen jos valvoo ja ottaa alkoa esim puolen yön jälkeen..sit jos aamulla lähtee vaik 10 aikaan liikkelle nii helposti on veressä vaikka et olisikaan ollut kännissä.

Kannattaa vähän avautua miehelle että tietää missä mennään ja varmasti pystyy muuttumaan jos kerran on noin sanonutkin! Tsempit!

Päivämäärä:   3.12.25 13:52:13

Neljä kuukautta on pitkä aika olla syömättä ja nukkumatta.

Jos minun kumppanini kertoisi, että minun toimintani aiheuttaa hänelle noin paljon ahdistusta, en tarvitsisi neljää kuukautta tilanteen korjaamiseen vaan muutos tapahtuisi kyllä välittömästi.
--------
Neljä kuukautta on toki pitkä aika. Elättelen kuitenkin toiveita että muutos parempaan tapahtuisi jo paljon aikaisemmin. Pitää varmaan viikonloppuna vielä keskustella miehen kanssa suhteesta ja sen tulevaisuudesta. Vielä en kuitenkaan ole valmis luovuttamaan.

Päivämäärä:   3.12.25 13:54:10

Millainen toi rattijuopumus oli?
--------
Baarista lähtenyt ajamaan jatkoille ja siinä jäi kiinni. Tämä tapahtui siis ennen kuin oltiin edes tavattu.

Päivämäärä:   3.12.25 13:57:28

"Vielä en kuitenkaan ole valmis luovuttamaan."

Luovuttamaan? Niinkö sinä tätä asiaa ajattelet? Mistä sinä olet siis luopumassa?

Kuinka pitkä suhde on ollut?

Päivämäärä:   3.12.25 14:06:46

"Vielä en kuitenkaan ole valmis luovuttamaan."

Luovuttamaan? Niinkö sinä tätä asiaa ajattelet? Mistä sinä olet siis luopumassa?

Kuinka pitkä suhde on ollut?
-----------
Suhde on kestänyt noin seitsemän kuukautta. En oikein tiedä, miksi en saisi luovuttaa jo nyt. Ehkä juuri siksi että suhde ei ole vielä kestänyt kovin kauaa ja kuvittelen että voin saada ne suhteen hyvät ajat takaisin.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.12.25 14:14:23

Ette ilmeisesti asu yhdessä?

Päivämäärä:   3.12.25 14:15:16

Seitsemän kuukautta, eli kuumin kuherruskausi pitäisi olla meneillään, ja olette tuossa jamassa? Herää. Ei tuo ole mikään alkamassa oleva suhde, tyypillinen juoppo vaan on löytänyt itselleen omaishoitajan. Jokainen hetki tekee lähdöstä vaikeampaa, ei helpompaa. Seuraavaksi ajatteletkin jo "mutta kun tässä on jo näin pitkään oltu yhdessä niin miksi luovuttaa enää". Älä luovuta oman elämäsi suhteen. Katkaise suhde heti.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   3.12.25 14:17:10

Jos etsii itseään niin ei ehkä kannata liikaa tarrata myöskään vanhaan?
Usein ihmiset määrittelevät itsensä yhdellä tavalla ja elävät sitten sen mukaan. Faktahan on kuitenkin se, että muutumme. Kannattaa kokeilla uusiakin juttuja.

Olen ollut vähän samassa tilanteessa. Hankala parisuhde josta ei syystä ja toisesta ole nyt mahdollista irtautua. Suhaudun puolisoon kuin vähän hankalaan kämppikseen. Vien itseäni treffeille ja järjestän itselleni kivoja juttuja. Kokeilen uusia asioita ja nautin elämästä mahdollisimman paljon.

Päivämäärä:   3.12.25 14:23:49

Voi aloittaja hyvä, ne suhteen hyvät ajat olivat sitä, kun et vielä tuntenut miestä etkä tiennyt millaisen retkun kanssa olet mennyt yhteen. Hän ajoi kännissä jo ennen kuin tapasitte. Tämä on hänen ihan oikea luonteensa eikä se kiiltokuva sieltä enää palaa vaikka kuinka yrität. Mies on välinpitämätön juoppo, joka on jostain syystä saanut päähänsä, että hänellä pitää olla nainen vaikka hän ei halua olla sellaisen kanssa missään tekemisissä.

Päivämäärä:   3.12.25 14:25:00

Ette ilmeisesti asu yhdessä?
------------
Asutaan yhdessä.

Tuo kommentti että tyypillinen juoppo on löytänyt itselleen omaishoitajan oli kyllä ihan osuva.

Päivämäärä:   3.12.25 14:26:51

Mies on välinpitämätön juoppo, joka on jostain syystä saanut päähänsä, että hänellä pitää olla nainen vaikka hän ei halua olla sellaisen kanssa missään tekemisissä.
------------
Olen joskus miettinyt että alkoiko hän etsiä naista juuri siksi että olisi joku joka kuskaa häntä paikasta toiseen kun kerran kortti meni.

Päivämäärä:   3.12.25 14:27:45

Kyllä se vähän siltä vaikuttaa. Ja varmaan myös siivoat ja laitat ruokaa kun olet kotona?

Minkä ihmeen takia te muutitte yhteen? Ja vielä noin nopeasti?

Päivämäärä:   3.12.25 14:28:00

Miten pitkään olette siis ehtineet asua yhdessä?

Päivämäärä:   3.12.25 14:32:05

Kyllä se vähän siltä vaikuttaa. Ja varmaan myös siivoat ja laitat ruokaa kun olet kotona?

Minkä ihmeen takia te muutitte yhteen? Ja vielä noin nopeasti?
-------------
Kyllä, minä siivoan ja laitan ruokaa :D

Muutettiin yhteen lähinnä taloudellisista syistä. Mies joutui tosiaan lomautukselle ja itse teen osa-aikatyötä. Mies on suhteen alusta saakka halunnut viettää aikansa asunnossani mutta nyt tosiaan ennemmin pelaa tai tekee kaikkea muuta kuin on minun kanssani.

Päivämäärä:   3.12.25 14:35:13

"Mies on suhteen alusta saakka halunnut viettää aikansa asunnossani"

Koska siellä oli siistiä ja ruokaa.

"nyt tosiaan ennemmin pelaa tai tekee kaikkea muuta kuin on minun kanssani."

Koska nyt edut on saavutettu eikä tarvitse enää pingottaa ja esittää kiinnostunutta.

Päivämäärä:   3.12.25 14:38:03

Eli mies tarvitsi asunnon, kuskin ja kodinhoitajan. Rakas, sua käytetään hyväksi aivan sumeilematta. Heitä pihalle se ukko nyt pikaisesti, ei tuossa ole mitään keskustelemista, eikä mies välitä sinusta pätkääkään.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   3.12.25 14:42:07

Miten pitkään tätä yhdessä asumista siis on nyt takana?

Päivämäärä:   3.12.25 14:47:41

Miten pitkään tätä yhdessä asumista siis on nyt takana?
----------
Pari kuukautta.

Lähettäjä: Nippe 
Päivämäärä:   3.12.25 15:06:35

Mut onks ukolla oma asuntokin? Koska ei sitä noin vaan "heitetä pihalle" jos ap vaan haluaa jos kämppä on kummankin nimis.

Päivämäärä:   3.12.25 15:18:59

Mut onks ukolla oma asuntokin?
---------
Ei sillä ole omaa asuntoa enää.

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   3.12.25 15:22:19

Kauanhan ukolla on kortti kuivumassa jos jo keväällä sen menettänyt.

Lähettäjä: Tavis 
Päivämäärä:   3.12.25 15:28:46

Maaliskuussa! Mitä ihmettä!?! Annat ukolle kaksi päivää aikaa kohentaa tapansa ja viimeistään ensi viikolla nakkaat sen pihalle*, kun ei muutosta tullut kuitenkaan. Joka ikinen päivä, jonka tuollaista sontaa kestät, on päivä pois siitä ajasta kun voisit olla onnellinen. Tuo ihminen ei ollut se, mitä kaipasit. Nyt on aika minimoida vahingot.

* Kerrot, että käräjäoikeuteen lähtee hakemus yhteiselämän päättämisestä, jos ei lähde suosiolla.

Päivämäärä:   3.12.25 15:40:37

Vapaaehtoisesti se loinen ei tule lähtemään kun noin mukavasti on saanut jalkansa pöydän alle. Tulet siis tarvitsemaan ulkopuolista apua. Kannattaa varautua myös siihen, että mies saattaa alkaa väkivaltaiseksi tajutessaan, että peli on pelattu.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   3.12.25 15:58:24

Vastaus otsikon kysymykseen: hankkiutumalla eroon tuosta miehestä. Surullista luettavaa :(

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   3.12.25 16:15:49

Kuule, jos se on jo alussa tuollaista niin miten ihmeessä muuttuisi paremmaksi?

Päivämäärä:   3.12.25 16:48:26

Muistin juuri että suhteen alussa mies vielä puhui että vähentää kyllä kaljan juontia niin että juo vain kerran kuussa. No, sellaista ihmettä ei ole tapahtunut.

Mitäköhän sanoisi jos vaikka tänään alkaisin ryyppäämään kuten itse teki lomautuksella ollessaan.

Serkullani oli muuten aikoinaan mies, joka ei tehnyt mitään kotitöitä. Miehellä oli kaksi poikaa ja serkku hoiti kodin kunnes sai tarpeekseen eikä esim. pessyt enää pyykkiä. Ukko oli ihmetellyt miksei hänellä ole yhtään puhtaita vaatteita.

Päivämäärä:   3.12.25 17:11:59

Oletko ihan varma että haluat ylipäätään olla siinä suhteessa? Tuoko se elämääsi iloa, energiaa, turvaa, hyvää seksiä ja hellyyttä? Jos ei, niin miksi olet suhteessa?
-----------
Tähän en ollutkaan vielä yksityiskohtaisesti vastannut. Meillä on kyllä miehen kanssa hauskaa ja hän on turvallinen. Hellyyttä ja läheisyyttä on. Seksi on tosin vähentynyt ja muuttunut vähän ehkä kaavamaiseksi. Olemme puhuneet asiasta ja miten saadaan vaihtelua touhuihin. Se vaan että koska niitä toteutetaan jos yhteistä aikaa ei juuri ole.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   3.12.25 17:41:04

Sulla pitäisi olla edelleen niin ruusunpunaiset lasit ja alkuhuuma päässä ettet huomaa mitään virheitä. Se että on ollut neljä kuukautta jo huonona suhteen takia niin siis ööö miten olette edes päätyneet yhteen?

Sulla on oireet kuin jossain vuosikymmenien suhteen erokriisissä.

Päivämäärä:   3.12.25 18:05:50

Juu, aloittaja, minulla ei ole koskaan ollut noin huono olo suhteessa, ei edes niissä suhteissa, joissa itse jätin miehen! Ei päivääkään, saatika kuukausikaupalla!

Missä kohtaa se mies on turvallinen, vai tarkoitatko siis että hän ei ole lyönyt sinua?

Lähettäjä: öööh 
Päivämäärä:   3.12.25 18:10:44

"Meillä on kyllä miehen kanssa hauskaa ja hän on turvallinen. "

Tota..... selitätkö mulle miten sellainen mies voi olla turvallinen, joka kittaa kaljaa joka päivä?

Turvallisen sellainen alkeellinen perustaso olis se, että on ajokunnossa, jos sulle vaikka sattuis tapahtumaan jotain. Nythän se ei voi viedä sua edes ensiapuun. Mun eksä oli alkoholisti ja tää oli yksi niistä asioista mitkä sai mut hereille. Että mies asuu mun kanssa samassa asunnossa, mutta jos mulle tapahtuis jotain tai sairastuisin, niin se ei pystyis lähteen edes apteekissa käymään kun on koko ajan enempi vähempi kännissä.

Miten sellainen suhde voi olla turvallinen?

Miten huonoja sun aiemmat ihmissuhteet on ollu jos sä tästä ajattelet että on jotenkin pelastamisen arvoinen?

Päivämäärä:   3.12.25 18:29:09

Olet kiva kodinkone ja kulujen jakaja ja voit vielä pahoin. Onnea!

Päivämäärä:   3.12.25 18:36:56

Ei siis juo joka päivä, tällä hetkellä vain viikonloppuisin.

Turvallisella tarkoitin sitä että ei ole yhtään väkivaltainen, mutta toki siis nämä kuvailemani ongelmat lisäävät turvattomuuden tunnetta muilta osin.

"Miten huonoja sun aiemmat ihmissuhteet on ollu jos sä tästä ajattelet että on jotenkin pelastamisen arvoinen?"

No. Eksä joi joka viikonloppu ja jossain vaiheessa joi aina niin kauan että sammui. En ole koskaan ollut minkään muun laisessa suhteessa. En tiedä, miten päädyn aina tällaisiin suhteisiin. Olen mielestäni ihan järkevä ihminen mutta miesten suhteen täysin idiootti.

Lähettäjä: öööh 
Päivämäärä:   3.12.25 18:45:20

Eli sun mielestä turvallinen suhde on sellainen missä ei tule turpaan?

Ei hyvänen aika.

Herää nyt oikeasti.

Päivämäärä:   3.12.25 18:51:01

No ainakin tässä tapauksessa oma paha olosi herätti sinut aikaisemmassa vaiheessa. Kannattaa kuunnella sitä tunnetta. Sitä kautta löydät ehkä sen kadonneen itsesikin.

Päivämäärä:   3.12.25 20:55:28

Kiitos kaikille.

Nyt tuli vähän parempi mieli ja kuuntelin tuossa hetken lempimusiikkiani niin sekin selvästi kohotti mielialaa.

Päivämäärä:   3.12.25 20:57:34

Hyvä, kyllä se siitä.

Päivämäärä:   3.12.25 21:12:44

Mitä saat suhteesta? Mitä oikeasti toivot parisuhteelta yleisesti? Millainen olisi unelmiesi suhde? Oletko tässä suhteessa siksi, että…. miksi? Kohtaako todellisuus visiotasi? Koetko että suhde on tasa-arvoinen?

Ole itsellesi miettiessäsi raatorehellinen, mahdollisia harhakuvitelmia ylläpitäessä häviät omaa aikaasi jota voisit käyttää omaan hyvinvointiisi ja toiveidesi parisuhteeseen tulevaisuudessa.

Muista että miehet lähestulkoon aina hyötyvät naisen olemassaolosta ja kotitöiden tekemisestä, joten heillä harvoin on ongelmia jatkaa edes epätyydyttävää suhdetta.

Päivämäärä:   3.12.25 21:34:15

Mitä saat suhteesta? Mitä oikeasti toivot parisuhteelta yleisesti? Millainen olisi unelmiesi suhde? Oletko tässä suhteessa siksi, että…. miksi? Kohtaako todellisuus visiotasi? Koetko että suhde on tasa-arvoinen?
---------------
Tällä hetkellä en saa suhteesta oikeastaan mitään. Jos ja kun tästä miehestä ero tulee, en tiedä haluanko enää parisuhdetta ollenkaan. Valitsen miehet aina tunnepohjalta ja metsään mennään joka kerta ja lujaa.

Silloin kun edellisestä miehestä erosin, päätin että haluan sellaisen suhteen jossa on intohimoa, koska eksääni kohtaan en sellaista tuntenut enää vuosiin. Nyt näyttää siltä että tämänkin suhteen intohimo on ohi.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.