Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Niin se vaan on että hevosia hoidetaan paremmin

Lähettäjä: karsina 
Päivämäärä:   3.12.25 09:47:49

Kuin vanhuksia. Sehän on itsestään selvää(toki mätämuniakin löytyy mutta niin löytyy kaikkialta, ketään puolustamatta)!

Re: Niin se vaan on että hevosia hoidetaan paremmin

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   3.12.25 10:00:00

Vertaat siis ihmistä lemmikkiin? :D

Totta kai hevosia hoidetaan pääsääntöisesti hyvin, kun niiden omistajat ovat ihan itse ne hankkineet ja sijoittaneet niihin paljon rahaa. Omituinen aloitus.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   3.12.25 10:09:24

Hoidetaan. Meillä niitten hoitajilla ei ole väliä. Meillä tallinpitäjillä ei ole mitään väliä. Tietty hevoset pitääkin hoitaa hyvin mutta oman työtapaturman jälkeen tuli katkeruus. Itse maksan myel maksuja ja oli "vain" 11 hevosta niin en saanut sijaisapua vaikka selkä murtui .

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   3.12.25 10:11:43

Aloitulseen vielä sen verran että on säälittävää että vanhuksia ei velvollisuus viedä ulos . Yhtä lailla hekin ovat hoitajistaan riippuvaisia kuten hevoset.

Lähettäjä: Nn 
Päivämäärä:   3.12.25 10:13:18

En ole tavannut montakaan vanhusta, jota viitsisin hoitaa yhtään. Katkeria, ilkeitä ällötyksiä suurin osa. Yhden tympeän (oli aivokasvain) hevosen olen tavannut ja hoidin mielelläni sitäkin. Eikä hätää: kukaan ei joudu minua hoitamaan tulevaisuudessa; on exit-suunnitelma laadittuna.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   3.12.25 10:25:14

Aloitus taitaa viitata Väreen haastatteluun.. Ja niinhän se on. Toki on niitäkin hevosia (ja muita lemmikkkejä) joita hoidetaan yhtä huonosti tai huonommin kuin vanhuksia.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   3.12.25 10:32:34

Aloittaja on täysin vapaa hoitamaan vanhuksensa yhtä hyvin kuin hevosensa.

Muuten tässä vertauksessa ei ole järkeä, hevoset kun on yksittäisten kansalaisten omistuksessa ja niiden hoitoa säätelee lähinnä eläinsuojelulaki. Vanhustenhoito terveydenhuollon ja sosiaalipalveluiden alaisena on ihan eri peli.

Lähettäjä: Skege 
Päivämäärä:   3.12.25 10:36:57

Miksi Nn pidit hengissä hevosta jolla on aivokasvain?
Oliskohan se exit jo syytä toteuttaa?

Lähettäjä: ärgh 
Päivämäärä:   3.12.25 11:04:42

Kyllä taas nousee tietämättömyys hevosalaa kohtaan ja kyllä oikein huolella. Olisi kiva jos hevosiin perehdyttäisiin kunnolla ennen kuin niitä otetaan "lemmikeiksi"...

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   3.12.25 12:06:47

Aina tulee esiin tämä ettei vanhukset pääs

Lähettäjä: ´ 
Päivämäärä:   3.12.25 12:09:16

Naapurissa on tyhjä talli. Pitäiskö ehdottaa, että ottaa karsinat täyteen vanhuksia?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   3.12.25 12:11:48

Karkasi...Pääse ulos. Kyllä pääsisi jos haluaisi. Olen ollut vanhuksia hoitamassa ja syys-talviaikaan juuri kukaan ei halua lähteä ulos. Kesällä on paljon niitä jotka ei halua lähteä ulos kun on liian kuuma. Joka paikassa on ollut myös vapaaehtoisia ulkoiluttajia. Joo, käänneltäviä vuodepotilaita sähkösängyissä tuskin paljon viedään ulos. Älkää vertailko kun ette mitään tiedä.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   3.12.25 12:12:03

Lähettäjä: ´
Päivämäärä: 3.12.25 12:09:16

Naapurissa on tyhjä talli. Pitäiskö ehdottaa, että ottaa karsinat täyteen vanhuksia?

Sitä minäkin mietin...

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.12.25 13:19:03

Millaista siis olisi vanhusten hoito jos niitä hoidettaisiin yhtä hyvin kuin hevosia?

4x ruokinta
1h liikuntaa vuorokaudessa
Puolet päivästä karsinan kokoisessa huoneessa ja toinen puolisko sekalaumassa ulkona muiden vanhusten kanssa tai yksin postimerkkitarhassa. Säässä kuin säässä, mutaliejussa seisten.

Kuulostaa hyvältä!

Lähettäjä: kärrykuski 
Päivämäärä:   3.12.25 13:43:29

Ihminen ei nuku seisaaltaan. Hevosen karsinaoleminen vastaa lähinnä ihmisen ruokaa ja poppareita. Siihen vaan vitamiinit päälle. Tuntihepat menee 3h/pv eri askellajeja ja ravurit 1,5h treeniä reippaassa ravissa. Kisat ja hiitit päälle. Että sillaansa!

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.