Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kiittämätön jonninjoutavasta roinasta

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   1.12.25 19:40:36

Työkaveri kertoi kiittämättömästä sukulaislapsesta, pilalle hemmotellusta, joka ei osaa arvostaa saamiaan lahjoja.
Tunnistin itseni samanlaiseksi, ja vielä pahemaksi. Minä vihaan jos saan lahjaksi jonninjoutavaa roinaa. Kaappeihin ei mahdu joten vien rojut kellariin ja siitä lahjoittelen muistaessani eteenpäin - siihen kelvottomat menee varmaan aikanaan perikunnan toimesta kaatikselle.

Tykkääkö joku tavaralahjoista?
Mites te jotka ette tykkää? Mulla olisi mieluisten lahjojen listalla juustotarjottimelle passelit juustot + keksit pitkällä myyntiajalla, ratsastustunti tai hierontalahjakortti. Niistä olisin ihan rehellisen kiitollinen, muusta sitten kohteliaisuussyistä vaan.

Re: Kiittämätön jonninjoutavasta roinasta

Lähettäjä: Lapikasta 
Päivämäärä:   1.12.25 20:08:36

Minä kiitän kyllä, ihmiset yleensä antaa lahjoja joista he itse tykkää kun pohtivat että kun itse tykkää niin muutkin tykkää... Huoh. Ei ne pahalla.

Mutta olen sisäisesti pahoillani heidän kovalla työllä ansaittujen rahojen täydestä tuhlaamisesta. Minulla on esimerkiksi viime laskujen mukaan melkein 30 torkkupeittoa. Heitän ne kylmävinttiin aina toinen toisensa päälle kun ei niitä muovikuituja edes hiiret syö. Herttainen iäkäs sukulainen ostaa sellaisen joka vuosi.

Nuori sukulainen taas lahjoittaa joka vuosi temutavaraa. Hänen mielestään se on hyvä kauppa täynnä kelpoja ja kauniita asioita. Ne lyijymeikit ja ties mitkä asbestihajuvedet menee saman tien roskikseen.

Jouluna saan myös joka vuosi jouluteematavaraa joka on turhuuden huippu. Mitä ihmettä teen neuleella jossa on jättimäinen joulupukin naama ja johon on ommeltu kiinteitä joulukoristeita ettei edes pestä voi? Kuka jaksaa juoda ympäri vuoden kahvit joulupukin muotoisesta keramiikkamukista jossa on 2cm reunat niin että vaikea edes käyttää? Miksi haluaisin seinälleni muovisen kalan tonttulakki päässä ja kala laulaa kulkusia?

Voi hyvän tähden. Ja kun kaikki nämä ihmiset tietävät että en pidä tavarasta ja olen vielä se ärsyttävä tyyppi joka saarnaa turhasta kulutuksesta niin ei mitenkään ole mennyt ohi etten ole näiden kohderyhmää.

Saisipa sen sijaan ruokaa! Sille kyllä on tilaus. Se kuluu ja on järkevää ja iloa tuovaa. Ja olen tämänkin sanonut mutta ei..

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.12.25 20:15:08

"Minulla on esimerkiksi viime laskujen mukaan melkein 30 torkkupeittoa. Heitän ne kylmävinttiin aina toinen toisensa päälle kun ei niitä muovikuituja edes hiiret syö."

Mikset tarjoa niitä vaikka johonkin löytöeläinkotiin tmv.?

Lähettäjä: Tollo 
Päivämäärä:   1.12.25 20:17:07

Mulla on jo useamman vuoden ollut totaalinen kyllästyminen kaikkeen tavaraan. Onneksi en saa jouluna lahjoja kuin siskolta ja mutsilta joten älyttömästi ei turhaa tule muilta. Olen sanonut että en tarvitse mitään mutta etenkin mutsilta tulee aina jotain tarpeetonta. Mua just harmittaa se kun saa pientä eläkettä ja sit tuhlaa turhaan enkä jaksa olla edes kiitollinen noista. Siskolta ei enää onneksi tule tavaraa mutta ostaa jonkun ruokakorin jossa siinäkin puolet sellaista jota en syö.

Vastineeksi ostan paskat lahjat (joulukukat). Jos vaikka joskus tajuaisivat että voitais lopettaa aikuisille joululahjojen antaminen.

Lähettäjä: tavat kunniaan 
Päivämäärä:   1.12.25 20:17:53

On silti huonotapaista ja tahditonta olla kiittämätön, se ei maksa mitään. Turhan roinan voi sitten ilman sen suurempaa haloota viedä vaikka Konttiin jolloin se voi vielä ilahduttaa jotakuta + tuottaa rahaa hyväntekeväisyyteen, win-win.

Lähettäjä: Lapikasta 
Päivämäärä:   1.12.25 20:22:40

"Mikset tarjoa niitä vaikka johonkin löytöeläinkotiin tmv.?"

Kiitos kommentista sillä toit esiin tämän krääsälahjojen lisäongelman eli tavaratyön.

Aina kun saa jouluna sen ikeakassillisen halpiskrääsää, se tarkoittaa että henkilön pitää hankkiutua eroon siitä ikekassillisesta halpiskrääsää.

Pitää laittaa ilmoituksia sinne sun tänne fb-ryhmiin että annetaan paitsi ei voikaan kun lahjanantajat näkisivät nämä ilmoitukset, viimeistään algoritmi suosittelisi postauksiasi heille vaikka eivät edes kuuluisi ryhmään.

No ehkä suljettuun ryhmään? Sitten ihmiset tekee ohareita, tulee 10 alustavaa varausta ja säätöä, joku tulee klo 19.30 torstaina töiden jälkeen paitsi ei pääse ja tuliskin seuraavan viikon tiistaina kello 9.45 ja lopulta kukaan ei tule.

Kaikkea ei voi edes roskiin heittää, missä olis kierrätyskeskus? Mun kunnassa lähimpään kierrätyskeskukseen on melkein 2 tunnin matka, lähimpään kirppikseen joka hyväksyy lahjoituksia on yli tunnin ajomatka (ja suunnalla johon ei tule mitään menoa) ja lähin löytöeläintalo on kahden kunnan päässä johon kerätään useamman kunnan löytöeläimet. En ala monen vuoden kamakasoja setvimään ja pyytämään jotain kuskiksi kun itsellä ei ole edes autoa koska on toimiva julkinen liikenne omiin tarpeisiin.

Lähettäjä: Mari 
Päivämäärä:   1.12.25 20:27:11

Miksi otatte vastaan lahjan, jota ette tarvitse?
Sanotte vaan ei kiitos en tarvitse, itse ainakin veisin pakettini mennessäni, jos ei kelpaa.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   1.12.25 20:30:08

Ette sitten osaa sanoa näille jolta krääsä lahjoja saatte ettei tarvitse osgaa mitään, ei ole tarvetta. Tai jos haluatte ostaanodtakaa vaikka juustoa tai keksejä.
Ktse6ainakin sanon ja olen sanonut etten tarvitse mitään koska minulla ln kaikkea. Jos jotakin haluatte niin vaikka suklaataa sitten

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   1.12.25 20:36:14

Jotkut ihmiset haluavat antaa lahjan, ja jotkut vielä ihan jonkun fyysisen tavaran. Minulla on päässäni lista lahjatoiveista, joita kerron kysyttäessä tai joista puhun esim. vanhempieni kuullen.

Olisi kamala saada joka vuosi rakkaudella annettu torkkupeitto :(

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.