Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kuinka nopeasti ratsastuksessa kilpailemaan?

Lähettäjä: -4° 
Päivämäärä:   1.12.25 19:00:36

"Kun Samira Vainio ilmoittautuu ratsastuskilpailuihin, hän tarvitsee aina erityisluvan" https://www.vantaansanomat.fi/paikalliset/9008675

Aika yllättävää, että jo alle vuoden ratsastuskokemuksella on pääsyt kilpailemaan. Yleensä kai somessa markkinoidaan, ettei ratsastuskoulussa vuoden jälkeen ole oppinut kuin hädin tuskin kiertämään kenttää käynnissä, vaikka kuinka ottaisi lisätunteja.

Re: Kuinka nopeasti ratsastuksessa kilpailemaan?

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   1.12.25 19:10:33

Yksi tuttu aikuinen (paljon urheilutaustaa) eteni kahdessa vuodessa 110-luokkiin.

Lähettäjä: Yju 
Päivämäärä:   1.12.25 19:14:16

Menee seurakisoja. Ne alkavat yleensä puomiluokasta, jonka voi vaikka ravata. Yleensä puolen vuoden ratsastuksella oppii laukkaamaan ja hyppäämään jonkinlaisen pienen radan, vaikkei omaa hevosta olisikaan.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.12.25 19:15:08

"– Olen valmistunut Venäjällä teatteri- ja tanssitaiteen maisteriksi. Monta vuotta valmensin työkseni taitoluistelijoita. Tiedän, miten harjoitella. Minulla on myös hyvä kehon hallinta. Se auttaa ratsastuksessa, Samira sanoo."

Lähettäjä: niin 
Päivämäärä:   1.12.25 19:19:57

Aloittajan kannattaa ensin sisäistää että mikä on se kilpailun taso missä kisataan. Esim vaikka jalkapallon pelaajat pompottelee tyyliin yhden kesän jossain lasten leikkijalkiskoulussa, seuraavana vuonna pelataan jo pelejä muita vastaan. Ei ihan ole sama asia kuin pelata vaikka veikkausliigaa. Niin samoin se on ratsastuksessa. Jos säännöllisesti treenaa niin on aika äkkiä siellä seuratasolla kisaamassa. Ja asiaa auttaa jos on aiempaa urheilutaustaa. Mutta se seurataso on vielä kovin kaukana siitä kun hypätään isoja.

Lähettäjä: Normaalia 
Päivämäärä:   1.12.25 19:20:26

On ihan normaalia mennä pikkukisoja vuoden ratsastamisen jälkeen, sitä varten ne aloittelijoiden pikkuluokat on.

Lähettäjä: The Cowgirl 
Päivämäärä:   1.12.25 19:26:28

Jospa esteratsastajat opettelis ensin ratsastamaan.

Päivämäärä:   1.12.25 19:31:05

Ihme, että mua ei ole hylätty kisoissa sillä olen aina tervehtinyt tuomaria, en kumartanut.

Päivämäärä:   1.12.25 19:34:29

Muistelen itsekin kilpailleeni ensimmäistä kertaa esteratsastuksessa noin vuosi ratsastamisen aloittamisen jälkeen. Estekorkeus 50cm ja ratsuna luottoponi.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.