Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Narkkareiden hyysääminen yhteiskunnassa

Lähettäjä: Uula 
Päivämäärä:   1.12.25 17:10:09

Olen kyllästynyt siihen, kuinka yhteiskuntamme varat lipuvat näiden aineiden käyttäjien auttamisyrityksiin.
Huumeiden käyttö on itsestä johtuvaa, itse aiheutettu riippuvuus, ei sairaus. Tätä sairausdiagnoosia näyttää eniten huutelevan ne vamhemmat, jotka ovat epäonnistuneet pahasti kasvatuksessa ja lapsesta tuli narkkari.
Lähipiirissäni seuraan näitä useita eri tapauksia, jokaisessa toistuu sama kaava... vapaa kasvatus! Kuri, rajat ja sitä myötä rakkaus ovat puuttuneet, vanhemmat ollut teini-ikäisten lasten kavereita.
Nyt sitten yhteiskunnan pitäisi auttaa ja nostaa se nuori kerta toisensa jälkeen jaloilleen, tarjota katkaisu- ja korvaushoidot, asunnot kalustettuina, taksimatkat korvaushoitolääkkeelle ym ym.
Jos narkkari ei itse halua lopettaa päihteiden käyttöä, niin antakaa herraisä niiden käyttää. Ei kukaan muu pysty sitä päätöstä heidän puolesta tekemään.
Vankila tai hauta näitä melkein muutenkin kutsuu. Kyllä Siperia opettaa!

Re: Narkkareiden hyysääminen yhteiskunnassa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.12.25 17:13:41

Miten sinun kasvatuksesi epäonnistui kun sinusta tuli empatiakyvytön ja kapeakatseinen? Et näe ollenkaan suurta kuvaa.

Päivämäärä:   1.12.25 17:16:03

Liippasiko pisteellä teksti läheltä? Todennäköisesti.
En ole sen empatiakyvöttömämpi kuin sinäkään, mutta tässä asiassa olen realisti.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.12.25 17:17:35

Teet hyvin paljon olettamuksia. Olisi ehkä hyvä idea hankkia vähän tietoa niiden pohjalle? Lukea vaikka kirja tai kaksi asiasta. Mahdollisesti vaikkapa trauman ja päihdeongelmien intersektiosta?

Päivämäärä:   1.12.25 17:19:49

Kyllähän elämässä on traumoja yhdellä sun toisella. Ei kai ne traumatkaan huumeiden käyttöä kenenkään käske aloittaa.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   1.12.25 17:33:49

Minä sanoin teineille että jos haluaa huumeilla pilata elämän niin terve menoa vaan. Rajat on rakkautta ja näistä asioista voi sanoa ihan rehellisesti päin naamaakin. Eli jos huumeet alottaa niin se on oma päätös pilata elämä. Huumeiden käyttäjää ei yhteiskunnan tarvi hyysätä. Katkolle jos haluaa niin se on 4kk lukkojen takana, nythän siellä katkolla saa huumeitakin ostettua. Nykyään ihmisillä ei ole mitään vastuuta omasta elämästä.

Päivämäärä:   1.12.25 17:39:06

P: Näin justiinsa.

Lähettäjä: Merituuli 
Päivämäärä:   1.12.25 18:05:18

Vanhempia on niin erilaisia ja syitä miksi päihteet tullut kuvioon. En lähtisi vanhempia syyttämään lasten päihteiden käytöstä, vaikka osa saattaakin mahdollistaa tätä eikä huomaa heti lapsen oireilua.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.