Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kysymys toimeentulotuesta valittaville

Lähettäjä: löl 
Päivämäärä:   1.12.25 16:36:21

Te jotka jatkuvasti tälläkin palstalla itkette "loisista" jotka elävät leveää elämää sosiaalituilla edes haluamatta töihin, tämä kysymys on teille:

Miksi ette itse jättäydy sosiaalitukien varaan?

Sen sijaan että keskitytte kadehtimaan "kotona makaajia" ja heidän "helppoa rahaansa", irtisanoutukaa heti huomenna ja jääkää itsekin kotiin makaamaan. Niin helppoahan se on, eikö.

Re: Kysymys toimeentulotuesta valittaville

Lähettäjä: Merituuli 
Päivämäärä:   1.12.25 16:40:19

Miksi pitäisi itse jättäytyä tukien varaan. Voihan sitä aina valittaa ja miettiä miten verorahat riittäisi. Nyt tuntuu ettei riitä.
Vapaa-aika kyllä kelpaisi.

Lähettäjä: komps 
Päivämäärä:   1.12.25 16:45:23

Juuri näin. Lisäksi tällä olisi erittäin positiivinen työllistävä vaikutus, kun paljon työpaikkoja aukeaisi yhtäaikaa hakuun ja iso osa niistä 'tuella lorvijoista' - erittäin iso osa - jotka, uskokaa tai älkää, selaavat nettiä joka päivä, sorvaavat hakemusta toisensa perään, juoksevat haastatteluissa ja ristivät joka ilta kätensä että luoja anna minulle työpaikka, edes joku työpaikka, niin pääsisi näihin vapautuviin töihin.

Kehotan jokaisesta tuista valittajaa kokeilemaan tätä yksinkertaista ratkaisukeinoa! Älä vain valita, ole proaktiivinen! Ajattele kaikkea sitä mannaa ja hunajaa josta pääset nauttimaan, kun saat ilmaiset asunnot ja ruuat ja tarvikkeet ja vielä tuhansia euroja käyttörahaa joka kuussa tekemättä mitään!

Lähettäjä: Ö 
Päivämäärä:   1.12.25 16:50:09

Minä kääntäisin tämän toisin päin. Rikkaiden liian pienestä panostuksesta valittavat - tehkää keksintöjä, markkinoikaa ne, perustakaa yrityksiä ja tienatkaaa miljoonia - laiskemmat voi tienata miljoonansa osakekaupoilla. Eli rikkaita moittivat, menkää ja tehkää paremmin.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.12.25 17:12:40

Rikkaista moni on syntynyt rahasukuun, ei ole tarvinnut juurikaan panostaa kun kaikki on ollut jo valmiina.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.12.25 17:49:15

Elin toimeentulotuella kymmenen vuotta ja kyllä se oli leppoisaa aikaa se. Ainoat velvollisuudet oli tt-tukihakemuksen täyttäminen 1-2kk välein (usein sain 2kk päätöksen kerralla), työmarkkinatuen hakeminen 1-2kk välein (hain usein parin kk tuet putkeen) ja asumistuen päivitys 1v välein. Muuten sai elää ja mennä ja tehdä just miten halusi. Työkkäristä välillä soittivat että mitä kuuluu.

Lopulta kyllästyin ja lähdin opiskelemaan ja sitä kautta töihin. Kyllä välillä on ikävä työttömyysaikoja, etenkin tähän aikaan vuodesta kun arkisin ei ehdi valoisalla ulkoilemaan juurikaan. Mutta tässä kun on aikustunut on tajunnut sen ettei se nyt ihan oikein ole lojua kotona muiden rahoilla, kyllä sitä työssäkäyvät haluaisivat itse palkkansa pitää eivätkä lahjoittaa siitä osaa sellaisille jollainen minäkin olin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.