Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ex-puoliso ei suostu asunnon myyntiin

Lähettäjä: huhuu 
Päivämäärä:   1.12.25 16:29:22

Osituksen alaisena on vain yhteinen asunto, jossa ex tälläkin hetkellä asuu. Ei saa itse lainaa mistään pankista sen vertaa, että voisi ostaa minut ulos siitä.

Ei kuitenkaan suostu laittamaan asuntoa myyntiin.

Nyt konkreettisia neuvoja, mitä tässä pitää tehdä? Olen selannut nettiä loputtomiin, mutta kaikki on silti epäselvää ja olen ihan loppu tähän.

Jos hakee käräjäoikeudelta päätöstä yhteisomistuksen purkamisesta, paljonko se maksaa, siis oikeasti? Ja kumpi sen lopulta maksaa?
Uskon, että tolle tyypille riittäisi pelkkä kirje käräjäoikeudelta että ''hei, tää asunto menee nyt myyntiin, halusit tai et''. Kun tuollainen päätös tulisi, minulla on jo välittäjä valmiina, mutta hän ei voi laittaa asuntoa myyntiin, kun ex-mies ei vastaa hänen puheluihin tai viesteihin (eikä myöskään minun).

Nyt kokemuksia ja konkreettisia neuvoja, please!

Re: Ex-puoliso ei suostu asunnon myyntiin

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   1.12.25 16:31:19

Käräjäoikeus maksaa, mutta vähemmän kuin asunnon seisottaminen.

Auttaisiko, jos menisitte vain välittäjän ja sopimuksen kanssa käymään? Se on nopeampaa kuin käräjäoikeuden odottaminen.

Päivämäärä:   1.12.25 16:37:11

''Käräjäoikeus maksaa, mutta vähemmän kuin asunnon seisottaminen.

Auttaisiko, jos menisitte vain välittäjän ja sopimuksen kanssa käymään? Se on nopeampaa kuin käräjäoikeuden odottaminen.''

Ex-mies on (toistaiseksi) maksanut kaikki asunnon kulut ja lainan.
Miten voimme välittäjän kanssa mennä paikan päälle, kun en tiedä miehen työvuoroja, asuu lisäksi eri paikkakunnalla.

Välittäjä sanoi vähän siihen suuntaan, ettei voi asiassa edetä ennen kun saa puhelimitse ex-mieheni ensin kiinni.

On kyllä v.ittumainen tilanne mun kannalta. Toinen voi vaan lopettaa puhelimeen vastaamisen ja saa näin TAAS lisäaikaa haahuilulle.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   1.12.25 16:37:46

Jos se vain vitkuttelee ja huudattaa sinua. Ota välittäjä ja arvioituta asunto ja yritä saada nimi paperiin. Näkee että olet tosissasi.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   1.12.25 16:40:34

Laita hakemus käräjäoikeuteen. Ehkä ex virkistyy siitä suostumaan myyntiin.

Päivämäärä:   1.12.25 16:41:54

''Ota välittäjä ja arvioituta asunto ja yritä saada nimi paperiin. Näkee että olet tosissasi.''

Helpommin sanottu kuin tehty! Nimittäin en saa mennä ilman lupaa asuntoon, jossa en ole itse kirjoilla. Ja kuten sanoin, välittäjä ei suostu tulemaan sinne ennen kuin ex-mieheltä on tullut myöntävä vastaus myyntiin.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   1.12.25 16:42:46

Maksaako asunnon kulut?

Päivämäärä:   1.12.25 16:43:16

"Miten voimme välittäjän kanssa mennä paikan päälle, kun en tiedä miehen työvuoroja, asuu lisäksi eri paikkakunnalla."

Vastaako mies sinun yhteydenottoisihi mitenkään?

Päivämäärä:   1.12.25 16:43:26

''Laita hakemus käräjäoikeuteen. Ehkä ex virkistyy siitä suostumaan myyntiin.''

TÄHÄN JUURI kaipaan kokemuksia, MITÄ SE MAKSAA ja kumpi sen joutuu maksamaan? Voiko olla tilanne, että se laitettaisiin puoliksi? Nimittäin mulla on melko huono rahatilanne, joka ei tule tästä korjaantumaan, ellen lottovoittoa saa.

Siksi ärsyttää jos itse joutuu maksamaan. Kuitenkin olen se joka yrittää hoitaa asiaa eteenpäin.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.12.25 16:43:34

Miksi olet antanut ex-puolison jäädä asumaan kyseiseen asuntoon. Vuokraa vaikka oma puolikkaasi jonkun muun käyttöön, niin saapahan sit ainakin kämppiksen, ja sinä tuloja omasta puolikkaasta.

Sinun pitää hakea yhteisomistuksen purkamista, ja jos toinen on hankala, täytyy mennä käräjille asti.

Päivämäärä:   1.12.25 16:46:51

''Maksaako asunnon kulut?''

Tämän kerroin ekassa viestissä. Kyllä maksaa, ainakin toistaiseksi on maksanut.

''Miksi olet antanut ex-puolison jäädä asumaan kyseiseen asuntoon. Vuokraa vaikka oma puolikkaasi jonkun muun käyttöön, niin saapahan sit ainakin kämppiksen, ja sinä tuloja omasta puolikkaasta.

Sinun pitää hakea yhteisomistuksen purkamista, ja jos toinen on hankala, täytyy mennä käräjille asti.''

Hölmö kysymys, miksi olet antanut ex-puolison jäädä asumaan... Oisko siksi, että halusin muuttaa pois! Oli alkuun puhetta, että mies ostaa minut ulos siitä. Kunnes alkoi vetkuttelemaan.

Ei vastaa minun yhteydenottoihini ja jos vastaa n. kuukauden kuluttua, niin vi.ttuilee vain. Että se siitä... Ensin vastasi välittäjälle (kun ei osannut odottaa hänen soittoa), mutta sen jälkeen ei enää vastannut. Ovela k.usipää...

Päivämäärä:   1.12.25 16:47:08

Ota yhteyttä alueesi käräjäoikeuteen suoraan, tai oikeusapuun. Siellä osaavat kertoa kyllä prosessin kuluista.

Päivämäärä:   1.12.25 17:05:53

Ilmeisesti tämän voisi käsitellä riita-asiana sovittelussa, JOS mies suostuu tulemaan paikalle. Tosin jos hän tajuaa, ettei sovitteluun ole pakko suostua, niin saattaa jättää tulematta... En haluaisi maksaa itseäni kipeäksi toisen osapuolen idioottimaisuuden vuoksi.

Jos sovintohakemus tehdään, mutta sovittelua ei aloiteta, hinta on 115 €. Jos sovittelu aloitetaan, hinta on 310 €. Huh mitä summia.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   1.12.25 17:14:33

Ota yhteyttä oikeusaputoimistoon. Sieltä vähävaraiset saavat ilmaiseksi lakiapua.

Päivämäärä:   1.12.25 17:17:44

''Ota yhteyttä oikeusaputoimistoon. Sieltä vähävaraiset saavat ilmaiseksi lakiapua.''

Olen tehnyt sen laskelman, enkä ole niin vähävarainen, että saisin oikeusapua ilmaiseksi. Oikeusapu kohdallani olisi n. 60-70 euroa kerta, jos muistan oikein kun sitä pari viikkoa sitten selasin.

Kun nämä kaikki summat laskee yhteen, tulee useita satasia...

Päivämäärä:   1.12.25 17:35:29

Eli siis saisit oikeusapua. Vai onko satanen iso raha mutta viiskymppiä on pikkurahoja?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.