Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  En keksi enää mitään ruokia

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.12.25 09:50:44

Aina pyörii vain makaronilaatikko ja lihapullat. Miten voi olla näin hankalaa. Ja jos jotain erikoisempaa tekee, kukaan ei syö paitsi itse.

Re: En keksi enää mitään ruokia

Lähettäjä: Öh 
Päivämäärä:   1.12.25 09:55:10

Munakastike. Ihanaa!

Lähettäjä: vis 
Päivämäärä:   1.12.25 10:18:34

Mulla on ihan sama. Syön lähinnä linssikeittoa ja soijasuikale-pastakastiketta. Joskus paistan sentään kalaa ja sen kanssa keitettyjä perunoita, lämpimiä kasviksia ja salaatteja.

Jos oikein innostun kokkailemaan, teen lasagnen, joko liha-, kasvis (linssi)- tai kalaversion. Niin, ja joskus teen intialaistyyppistä kikherne-pinaatticurrya ja riisiä.

Yleensä aina samoja ruokia varmaan kaikki tekee.

Lähettäjä: Nelli 
Päivämäärä:   1.12.25 10:31:38

Mä oon kans ihan hiton kyllästynyt tähän ruokien keksimiseen. Asun lukioikäisen tytön kanssa kaksin ja itse olen melko kaikkiruokainen, mutta tytöllä on tosi paljon rajoitteita ruuan suhteen. Syödään sitten juurikin sitä makaronilaatikkoa, feta-tomaattiuunipastaa, lohta ja perunamuusia, riisiä ja kanaa joko uunissa tai kastikkeena (hunajamarinoitu ainut mikä uppoaa), suppispastaa, kinkkupastaa, joskus harvoin paahtopaistia, nakkeja ja ranskalaisia, tomaattitonnikalakeittoa, riisipuuroa, mannapuuroa, peltipizzaa.

Näin kun alkaa listaamaan niin onhan tuossa jo montaa ruokaa, mutta ärsyttää ne silti kun tuntuu että pyörittää niitä samoja päivästä ja vuodesta toiseen. Itse haluaisin syödä vähemmän hiilareita ja tuo pasta/peruna/riisi vaan on melkein joka ruuassa. Arjen pyörittämisen ohella on haastavaa yrittää itselleen sitten tehdä sitä salaattia lisäksi kun toinen ei syö kuin korkeintaan kurkkua. Yleensä revinkin salaatista vaan lautaselle (silloin kun sitä viitsii ostaa nahistumaan sinne jääkaappiin), kirsikkatomaattia lisäksi ja ehkä paprikaa joskus. Tomaattia syön päivittäin paljon kun niitä voi napsia joka ruoan yhteydessä, lisäksi yritän panostaa siihen, että hedelmiä olisi pöydällä. Teini syö ainakin banaania, omenaa, mandariinia ja päärynää niin niitä sitten.

Lähettäjä: I 
Päivämäärä:   1.12.25 10:32:02

K-Ruoka sivuilla on paljon hyviä arkiruokien reseptejä.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   1.12.25 10:35:30

Nakkikeitto
Kalapuikot ja muusi
Paistetut silakat
Kaalilaatikko
Uunilohi
Siskonmakkarakeitto
Hernekeitto
Sipulikeitto
Lohikeitto

Lähettäjä: G 
Päivämäärä:   1.12.25 10:38:58

Noi silakat olisi hyviä ja niistä olisi kirjakin eri ruoista, mutta mistä silakkaa saa? Tiskeillä ei näy kuin muikkuja raakakalana.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.