Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kysymys: miksi jotkut näyttävät aina tyylikkäält

Lähettäjä: billie 
Päivämäärä:   30.11.25 23:45:48

Mulla on muutama ystävä jonka päällä kaikki vaatteet näyttävät supertyylikkäiltä ja myös kalliilta. Vaikka tiedän että he eivät osta mitään kallista. jos sanon että superkiva toi sun neule, niin vastaus on "joo, 15e henkkamaukan alesta" ja tän tyypin päällä vaate näyttää lähes design luomukselta.
Sitten mulla on hyvin varakkaita kavereita jotka laittaa tosi paljon rahaa vaatteisiin ja ylipäätään ulkonäköön. Hirveen hienoja merkkivaatteita, laukkuja, kenkiä jne aina. Ja silti, ne vaan ei näytä koskaan oikein miltään. Huippuhieno vaate näyttää niiden päällä, no, jotenkin väärältä ja homssuiselta.
Että mikä ihme se on ihmisen olemuksessa jota vaikuttaa? Ryhti? Tapa jolla kantaa vaatteita? Itsevarmuus? Pituus? Hoikkuus? Mikä?

Re: Kysymys: miksi jotkut näyttävät aina tyylikkäält

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   30.11.25 23:49:28

Että mikä ihme se on ihmisen olemuksessa jota vaikuttaa? Ryhti? Tapa jolla kantaa vaatteita? Itsevarmuus? Pituus? Hoikkuus?

No ainakin nuo.

Ja myös asustus. Huivit, korut...
Värin sopiminen.

Lähettäjä: Hipsu 
Päivämäärä:   30.11.25 23:50:44

Se, että ostaa oikean kokoisia ja -mallisia vaatteia. Sellaisia että ne istuu hyvin. Kalliskaan vaate ei pelasta sitä, jos on väärän mallinen ja kokoinen.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.11.25 23:53:38

Ryhti ja siistit hiukset tekee paljon.

Lähettäjä: jommi 
Päivämäärä:   30.11.25 23:54:17

Kyllä se vaan on niin että pitkä ja laiha näyttää usein tyylikkäältä. Jos on vielä hyvä ryhti.

Päivämäärä:   30.11.25 23:57:21

Monilla pitkillä ja hoikilla on harmillisen huono ryhti ja pihtipolvet. Silloin on vaikeaa näyttää tyylikkäältä.

Päivämäärä:   1.12.25 00:27:32

Olen miettinyt tätä myös. Tietynlainen ruumiinrakenne ja kasvonpiirteet sekä kauniit hiukset auttavat paljon. Itse esimerkiksi ihailen Ranskassa suosittua "huoleton eleganssi" -tyyliä, mutta minulla se ei toimi koska, no, minun naamani, vartaloni ja hiukseni eivät ole sitä mitä ne ovat monilla ranskalaisilla. Se, mikä näyttää jonkun toisen päällä huolettoman tyylikkäältä, näyttää minulla vain homsuiselta. Toinen hyvä esimerkki ovat pellavaiset kesävaatteet. Oikein kivan näköisiä monissa kuvissa, sellaisia rennon tyylikkäitä. Mutta eivät ole minua varten. Minä näytän niissä vain ryysyiseltä, kuin roskiksista ryppyiset vaatteeni kaivaneelta. Olen tullut siihen johtopäätökseen, että kun naamassani on ryppyjä, tulee vaatteideni olla sileät.

Jotkut ihmiset myös näyttävät hylkivän likaa ja vettä niin että he ovat aina siistin ja huolitellun näköisiä vaikka tekisivät likaista työtä tai kulkisivat ulkona kaatosateessa. Kun minä menen ulos ja sataa, ovat minulla hetkessä meikit pitkin naamaa, kuraroiskeita on polviin asti ja näytän muutenkin uitetulta kulkukoiralta. Mutta sitten jotkut vain vähän pyyhkäisevät vesipisaroita takiltaan ja näyttävät yhtä huolitelluilta kuin aina ennenkin, ei hiuskarvakaan ole epäjärjestyksessä. Toiset myös onnistuvat näyttämään aina siisteiltä ja raikkailta vaikka tekisivät likaista ja hikistä työtä. Tai viettäisivät kaiken aikansa tallilla, kuten eräs tuntemani mies, jolla ei ikinä ollut tahraakaan viimeisen päälle tyylikkäässä ratsastusasussaan vaikka hän työskenteli hevosten parissa, siinä missä minä olin tallilla aina hetkessä kaikenlaisessa pölyssä ja kurassa ja hevosen kuolassa.

Nuorena oli myös helpompaa näyttää huolitellulta. Siihen riitti suihkunraikkaus, nykyään näyttäisin vain rähjäiseltä.

Lähettäjä: ja 
Päivämäärä:   1.12.25 00:31:22

"Monilla pitkillä ja hoikilla on harmillisen huono ryhti ja pihtipolvet. Silloin on vaikeaa näyttää tyylikkäältä."

Monilla lyhyillä ja tanakoilla on harmillisen tössöttävä kävelytyyli ja reitevät persjalat. Silloinkin on vaikeaa näyttää tyylikkäältä.

Päivämäärä:   1.12.25 00:35:29

”Monilla lyhyillä ja tanakoilla on harmillisen tössöttävä kävelytyyli ja reitevät persjalat. Silloinkin on vaikeaa näyttää tyylikkäältä.”

Kun on mallia itä-suomalainen maatalon emäntä niin ei siitä kovin eleganttia tule, vaikka mitä tekisi. Ai mistäkö tiedän? :D

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.