Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Voiko puolison loukkauksia unohtaa ja

Lähettäjä: pitäisikö edes? 
Päivämäärä:   30.11.25 22:43:08

Pitkässä parisuhteessa tulee erimielisyyksiä ja huonoja päiviä kaikille, joka on tavallista. Mutta jos puoliso aina tilaisuuden tullen ja ilman riitaakin loukkaa asioilla, jotka liittyy toisen persoonaan (kuten moittii ulkonäköä, sukulaisia, työtä, koulutusta jne, tyyliin "mua kyllä häiritsee jos lihot vanhempana sellaseksi kuin siskosi", "ei sulle ole hienojen koulujes käymisestä hyötyä ollut kun et ton kummempaa työtä ole saanut", "pitäiskö sun käydä salilla vähän kiinteytymässä"), pitäisikö tällainen vain unohtaa "koska huono päivä ja kaikillahan on riitoja"?

Re: Voiko puolison loukkauksia unohtaa ja

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.11.25 22:46:31

Ei todellakaan. Puolisosi on epäkunnioittava ja ilkeä. En kuuntelisi tuollaista puhetta hetkeäkään. Puolisosi loukkaa sinua kerta toisensa jälkeen TAHALLAAN uudelleen ja uudelleen. Vaikka kuinka olisi huono päivä, niin silti aikuisen ihmisen täytyy kyetä olla kunnioittava puolisoa kohtaan.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   30.11.25 22:48:54

Ei tuo ole mikään huono päivä, tuo on kumppaniksi luonne ja tapa kommunikoida. Voit vapaasti valita haluatko ilkeän kumppanin vai et.

Lähettäjä: Työläinen 
Päivämäärä:   30.11.25 22:49:06

En katselisi enää hetkeäkään. Aina löytyy uusia. Jos tarvii.

Päivämäärä:   30.11.25 22:50:07

Eivät nuo ole mitään erimielisyyksiä ja huonoja päiviä, vaan tahallista ilkeyttä. Puolisosi haluaa aiheuttaa sinulle pahaa oloa, alistaa sinua tuhoamalla itsetuntoasi. Sellaista ei tarvitse, eikä kannata, antaa anteeksi. Mitä jos joku ystäväsi olisi tuollaisrssa suhteessa, minkä neuvon antaisit hänelle? Etkö koe ansaitsevasi parempaa?

Lähettäjä: bnm 
Päivämäärä:   30.11.25 22:51:34

En haluaisi käyttää ainoaa elämääni tuollaisen kuunteluun.

Päivämäärä:   30.11.25 22:58:42

Onneksi itse olen niin hyväitsetuntoinen (olen itse itseni sellaiseksi kouluttanut) ettei mun tarvitse puolisoksi ottaa vihollista.

Ehkä ansaitset sen miehen tällä hetkellä sillä tunnut olevan epävarma siitä että miehesi on ilkeä luuseri ja vihollisesi.

Päivämäärä:   30.11.25 22:59:55

"Ehkä ansaitset sen miehen tällä hetkellä sillä tunnut olevan epävarma siitä että miehesi on ilkeä luuseri ja vihollisesi."

Ilkeä olet kyllä sinäkin kun haluat tuolla tavalla lyödä lyötyä.

Päivämäärä:   30.11.25 23:06:14

En kuuntelisis hetkeäkään.

Lähettäjä: nih 
Päivämäärä:   30.11.25 23:08:21

Kenenkään ei pitäisi joutua sietämään tuollaista yhdeltä elämänsä tärkeimmältä henkilöltä. Piste.

Lähettäjä: Ninnu 
Päivämäärä:   30.11.25 23:23:32

Jos itse kuulisin edes yhden tuollaisen loukkauksen niin muistaisin sen loppuelämäni. Siinä menisi turvallisuus toisen seurassa. Ei ikinä. Olen ollut yhdessä parisuhteessa, missä mies haukkui ulkonäköni, vaatteitani, henkilökohtaisia asioitani. En pystynyt enää olemaan tuon ihmisen kanssa enkä ikinä unohda niitä loukkauksia.

Lähettäjä: Sennu 
Päivämäärä:   30.11.25 23:26:45

Normaalit ihmiset riitelee siitä asiasta, josta ollaan eri mieltä. Jos riidan syynä on vaikkapa taloudelliset asiat, ei niihin liity puolison siskon lihavuus, puolison koulutus /ammatti tai kropan kiinteys mitenkään.

Oudon pinnallisiin asioihin muutenkin aloituksen moittija puuttuu, kun puolison ylipainoinen sisko, koulutukseen nähden riittämätön ammatillinen asema ja kropan löysyys häiritsee siinä määrin, että niistä pitää riitojen yhteydessä sanoa. Onko moittija itse komea huippumenestyjä vai ihanko vaan huonoitsetuntoinen tavis, joka tuntee itsensä paremmaksi kun dissaa muita?

Lähettäjä: billie 
Päivämäärä:   30.11.25 23:27:34

Miksi haluat elää elämäsi noin pohjattoman ilkeän ja pahantahtoisen ihmisen kanssa?? Tai hän sinun kanssasi, hänhän selvästi inhoaa sinua.
Erotkaa nyt hyvät ihmiset!

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.