Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Extemporekysymys vauvojen / taaperoiden

Lähettäjä: amanda 
Päivämäärä:   30.11.25 19:16:37

vanhemmille. Eli siis maks. kaksi vuotta sitten ko. lapsen saaneille.

Kuvittele, että lapsesi saa ristiäislahjaksi oman käsityönä Suomessa valmistetun, kaiverretun puukon.

---Mikä on ensitunteesi lahjasta? Siis puukosta ristiäislahjana. ---

Toi yritys tuolla avaakin tätä asiaa. Siis yritys, joka puukkoja ristiäislahjaksi markkinoi.

Kysymyksestä pitää nyt uskoa, ettei se koske sitä kun sun Jenni kastettiin vuonna 1993. Vaan Maks. vuodelta -23. Eli nykypäivä.

Re: Extemporekysymys vauvojen / taaperoiden

Lähettäjä: viiva 
Päivämäärä:   30.11.25 19:23:26

Kaamea ajatus. Kaamea lahja.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.11.25 19:26:45

No olishan se outo lahja. Minä en ole ikinä eläissäni tainnut sellaista puukkoa edes käyttää niin jonnekin kaapin perälle se varmaan menisi kun tuskin muksukaan sitä koskaan käyttäisi. Ja mikä kaiverrus siinä edes olisi kun nimikään ei ole tiedossa?

Päivämäärä:   30.11.25 19:28:41

https://www.kivalodesign.com/i/puukko-ristiaislahjaksi

Lukeekaapa oppiaksenne.

Kaupunkilaisille voi olla vieras ajatus, jos ei ole takan sytykettä vuollut jne. kotihommia tehnyt.

Niin, ei se Muksuna sitä käytä. Vaan aikuisena ottaa sen käyttöön.

Päivämäärä:   30.11.25 19:29:24

Olisi mahtava lahja! Liikutaan tosin luonnossa ja puukolla kyllä käyttöä siellä. Ennemmin puukko siis kuin hopealusikka :D

Päivämäärä:   30.11.25 19:29:42

"Ja mikä kaiverrus siinä edes olisi kun nimikään ei ole tiedossa?"

Tähänkin on linkin esittelyssä vastattu. Lue

Lähettäjä: Karvarousku 
Päivämäärä:   30.11.25 19:32:11

Jos ikänsä luonnosta vieraantuneena eläneet kaupunkivanhemmat avatessaan lahjaa saa ristiäisissä puukon, niin ymmärtämättömyyttään pillastuvat varmaan iäksi. Kauas on tultu.

Me luonnossaliikkujat ja maalla asujat tajutaan. Toivottu lahja, joka kestää eliniän (koska sitä ei käytetä ainakaan ekaan 15 vuoteen lainkaan :D)

Lähettäjä: tauno 
Päivämäärä:   30.11.25 19:32:16

Minusta kiva ajatus!

Lähettäjä: Jop 
Päivämäärä:   30.11.25 19:33:51

Minusta olisi hieno lahja, käyttö tulisi ajankohtaiseksi sitten kun alkaa olla motoristia taitoja. Voisi olla mukavaa harjoitella perheretkillä isompana kiehisten ja makkaratikkujen vuolentaa, sitten aikanaan sen saisi mukaan, toivottavasti joskus sitte omille luontoretkilleen.

Huomattavasti mukavampi ja käytännöllisempi kuin lusikka tai kuvakehys. Niillä ei tee mitään ja eivät yleensä hivele silmää. Satsaus tulevaisuuteen ja kannustin perheen ja lapsen aktiiviseen elämäntapaan ja luonnossa oleiluun on mukava ajatus.

Sain oman puukkoni 18-vuotislahjaksi. Se on yhä aarteeni ja on ollut lukuisilla reissuilla luonnossa mukana.

Päivämäärä:   30.11.25 19:45:25

No mä en ymmärrä miksi lapsille pitää antaa lahjoja jotka eivät ole ikätasolle sopivia. Mua ainakin ärsyttäisi hillota jotain puukkoa vuostolkulla kaapissa. Jos haluaa antaa puukon niin antaa sitten kun lapsi on sen ikäinen, että voi sitä käyttää.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   30.11.25 19:49:17

Kuulostaa vähän siltä että ollaan pohjamaalla.

Mieluummin jotain muuta

Päivämäärä:   30.11.25 19:49:41

Puukko on sen verran pienikokoinen käyttöesine, ettei sen hilloaminen minua hikeennytä. Itse arvostan sitä, että tavaralla on käyttöikää. Puukolla se on helposti loppuelämän verran. Toki hetken huuma -leluilla on aina paikkansa, muttei niillä yleensä ole tunnearvoa ja ne lakkaa innostamasta kun seuraava tulee. Käyttöesine, jossa on oma nimi ja se on saatu ristiäislahjaksi, on minusta paras lahja mitä voi saada. Kyllä kiitos puukkoja tähän taloon hillottaviksi.

Ei ole kestävää ostaa joka kerta joku härveli, joka lässähtää viim. parin vuoden sisällä jollei aiemmin

Päivämäärä:   30.11.25 19:50:02

En ymmärrä miksei sitä voisi antaa sitten myöhemmin. Siskon vauva sai ristiäislahjaksi puukon ja ollaan sitä välillä naureskeltu yhdessä.

Päivämäärä:   30.11.25 19:52:28

"Mieluummin jotain muuta"

Kuten mitä? Ai hammasrasia tai säästölipas?

Me ei olla Pohjanmaalla, mutta on tosi säälittävää katsoa nenän vertta pitkin niitä, jotka ovat. Ootko joku Hesassa asuva, ilmansaasteista myrkyttynyt töröhuuli? :D

Päivämäärä:   30.11.25 19:53:16

”No mä en ymmärrä miksi lapsille pitää antaa lahjoja jotka eivät ole ikätasolle sopivia. Mua ainakin ärsyttäisi hillota jotain puukkoa vuostolkulla kaapissa.”

Enemmän siinä puukossa on ideaa kuin jossain ensihammaskotelossa tai kaiverretussa kuvakehyksessä.

Oma lapseni sai puukon 5 v. lahjaksi, yhdessä on opeteltu sen turvallista käyttöä. Eipä olis haitannut jos se olisi jo ristiäislahjaksi tullut.

Lähettäjä: Jop 
Päivämäärä:   30.11.25 19:54:09

Eikö se sitten ole tylsää, että tulee tupa täyteen vaatteita, jotka ovat pieniä hetkessä tai leluja joita jo saattaa olla, ylipäätään krääsää, koriste-esineitä jne.

Ehkäpä lahjaronkelien ihmisten pitää vaan tehdä jokaiseen juhlaan lahjalista siitä mitä hyväksyvät taloonsa.

Päivämäärä:   30.11.25 19:55:12

Näin lappilaisena olisi oikein hyvä lahja ja myöhemmin tulisi käyttöönkin. Kuksat ja kupilkat onkin täällä aika perinteisiä lahjoja. Veljen pojalle viedään ristiäislahjaksi lapinpuukko, asuvat etelässä.

Päivämäärä:   30.11.25 19:58:13

”No mä en ymmärrä miksi lapsille pitää antaa lahjoja jotka eivät ole ikätasolle sopivia"

Mitä se muutaman kuukauden ikäinen vauva tekee itse konkreettisesti jollain valokuvakehyksellä, säästöpossulla tai Hackmanin muumilusikoilla?

Päivämäärä:   30.11.25 20:05:29

”No mä en ymmärrä miksi lapsille pitää antaa lahjoja jotka eivät ole ikätasolle sopivia"

Eli ristiäislahjaksi saa tuoda mitä? Vaippoja ja harsoja?

Päivämäärä:   30.11.25 20:07:27

Olisi musta ollut tosi tylsä lahja. Toisille puukko on tosi tärkeä väline luonnossa liikkuessa ym., mutta toiset ei sellaist koskaan tarvitse. Eli menisi samaan kategoriaan kuin antaa virkkuukoukku, onkivapa tai ihan mitä tahansa muuta harrastussälää. Ainut milloin pitäisin kivana lahjana on, jos perhe esimerkiksi aktiivisesti luonnossa liikkuu eli olisi tosi tpdennäköistä, että se lapsikin sinne viedään, (halusi tai ei). Silloin olisi sentään jotenki perheen tiöanteen huomioiva. Muuten aivan yhtä mitäänsanomaton kuin kehys tai lusikka. Tai no, lehykset on kyllä ainakin lähipiirissä aina tullut käyttöön.

Ja joku tulee mussuttamaan että kaikkien on osattava puukolla veistää x ja y. Ei ole. Miljoonat ihmiset on elämänsä selvinnyt ilman. Antakaa sitten vaikka ensiapupakkaus, herkemmin aille on tarve.

Päivämäärä:   30.11.25 20:24:38

” Eli ristiäislahjaksi saa tuoda mitä? Vaippoja ja harsoja?”

No sitä sä voit itse miettiä. Kyllä mä keksin asioita mitä voi käyttää vuoden päästä kymmenen sijaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.