Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kiinnostavia miehiä liian vähän? 2

Lähettäjä: Kansas 
Päivämäärä:   30.11.25 12:25:25

Edellinen: https://tinyurl.com/mr2982x5

"Lähettäjä: pooui
Päivämäärä: 30.11.25 10:32:21

No ensinnäkin juuri tuossa on se syy. Miehet ajattelevat, että nainen TARVITSEE miehen elämäänsä, kun on niin osaamaton ja avuton tyttöreppana ja mies pääsee pullistelemaan taidoillaan ja olemassaolollaan. Ja ongelma on se, että nuo kyseiset miehet ajattelevat, että voivat olla naista parempia näissä "miehekkäissä" asioissa. Ja kun se ei onnistukaan (nainen kykenee elättämään itsensä ja viemään itse autonsa katsastukseen, renkaanvaihtoon ja huoltoon ja osaa ajaa kärry perässä), niin se on miehelle ongelma. He siis joko halveksivat naisia osaamattomina reppanoina tai sitten halveksivat heitä siksi, kun eivät ole osaamattomia reppanoita... Eli onko ihme, ettei oikein hotsita?"

Yritin kyllä omassa aiemmassa viestissäni painottaa, että onhan tuollaisiakin miehiä, mutta väittäisin, että suurin osa suomalaisista miehistä tuskin pitää tyttöystäviään, vaimojaan tai deittikumppaneitaan osaamattomina ja avuttomina tytönreppanoina. Esimerkiksi sinullahan on elämä ihan mallillaan ja on ne hevoskärryt ja muut, talous ok ja vietät aktiivista elämää. Onko siis kovin todennäköistä, että kun joku mies kiinnostuu sinusta, hän pitää sinua avuttomana reppanana? Miksi ihmeessä pitäisi, jos hän tietää sinusta tuon kaiken?

Eikö ole todennäköisempää, että kun mies kiinnostuu sinusta, hän tietää kyllä, että olet aktiivista elämää viettävä itsenäinen nainen, ja hän haluaisi sinut elämäänsä ja tuoda samalla omaan elämääsi jotain sellaista apua, mitä itse pystyy tarjoamaan? Minusta ainakin. Kuulostaa jotenkin kauhean kyyniseltä tuo sinun tapasi ajatella miehiä ja heidän avuntarjouksiaan.

Edelleen se on tietysti eri asia, jos mies yrittää saada sinut lopettamaan harrastuksesi ja muuttamaan koko elämäsi hänen takiaan. Sellainen mies kannattaakin dumpata. Ja tietenkin jos mies näyttää ihan oikeasti ajattelevan, että naiset ovat lähtökohtaisesti säälittäviä olentoja, niin ei kannata sekaantua sellaiseen mieheen. Mutta puhun nyt ihan vain tällaisesta tapauksesta, että kunnollisen oloinen mies kiinnostuu naisesta ja haluaa seurustella hänen kanssaan ja sitten alkaa tarjota, että voisin viedä autosi huoltoon, voisin korjata talossasi jotain, minä kyllä maksan ravintolassa, jätä asia X minun huolekseni ym. Väitän, että useimmissa tapauksissa syy on se, että se mies on naiseen ihastunut/rakastaa ja haluaa huolehtia naisesta ihan ilman mitään sellaisia rumia ajatuksia kuin "onpa avuton tytönheitukka, annas kun mies näyttää".

Jos nyt otan vaikka sen kauppakassien kantamisen arkiseksi esimerkiksi, niin kuka mies olisi niin tampio, että näkisi naisen kantaneen ne kassit vuosikausia, tekevän tallihommat, painivan välissä jonkun vuotiaan suokkiorin kanssa ja käyvän salilla ja lenkillä ja SILTI ajattelisi, että minäpä tarjoudun kantamaan kassit kun ei tuo nainen jaksa varmaan edes nostaa niitä maasta? Vähän niin kuin että miksi joku mies muka ajattelisi, että nimimerkki pooui on varmaan avuton ja tyhmä pikkulikka, kun perssilmälläänkin näkee, ettei ole? Eikö todennäköisempää ole, että se mies ihan vilpittömästi vain on kiinnostunut ja siksi haluaa tehdä asioita naisen hyväksi? Tietysti on olemassa miehiä, joille naisen pärjääminen ja koko naissukupuoli on ihan aito ongelma, mutta ei kai nyt sentään suurin osa miehistä?

Re: Kiinnostavia miehiä liian vähän? 2

Lähettäjä: eje 
Päivämäärä:   30.11.25 12:40:18

Jahas, joku olikin ehtinyt aloittaa uuden. Jatketaan vaikka tässä ketjussa, ei tehdä kahta jatko-osaa. Minun tekemäni voi antaa tippua.

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=9&i=10243212&t=10243212>

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.11.25 12:50:48

"Onko siis kovin todennäköistä, että kun joku mies kiinnostuu sinusta, hän pitää sinua avuttomana reppanana?"

Miehillä on taipumus ajatella, että kaikki naiset ovat samantyyppisiä, eli jos miehen äiti tai ex on ollut avuton reppana joka ei osaa ajaa autoa tai ymmärrä talousasioista, niin on suuri suuri vaara, että mies olettaa kaikkien muidenkin naisten olevan tällaisia. Vaikka kaikki tosiasiat osoittaisivat muuta, niin silti lähtökohtainen oletus on, ettei tämäkään nainen niitä osaa.

Kokemus on osoittanut, että on paras valita kumppaniksi mies, jolla on työelämässä elänyt älykäs äiti ja fiksuja kouluttautuneita ex-kumppaneita. Tällöin miehen suhtautuminen naisiin on yleensä tasa-arvoista.

Lähettäjä: niinpäniin 
Päivämäärä:   30.11.25 12:51:04

Tähän Kansas & pooui keskusteluun sivukommenttina, tää oli nyt asia mihin mä kiinnitin erityistä huomiota. Että onko miehellä aidosti kiinnostusta auttaa. Mulla oli tapana valikoida miehiä, joista ei ollut loppujen lopuksi mitään apua mun arkeen ja tuli mitta täyteen sellaista pelleilyä.

Tää mun uusi kumppani päätyi kumppaniksi juuri siitä syystä, että hänellä on aito motivaatio parantaa mun elämää. Mun päätös seurustelusta syntyi sillä hetkellä kun sain hänet kiinni ruokinta-automaatin suunnittelusta. Oltiin tehty iltatalli ja harmittelin sitä että on vaikea saada riittävän lyhyitä ruokintavälejä hevosille kun yö on niin pitkä ja automaatit kalliita.

Tästä meni about 45 min niin löysin miehen läppäriltä selaamassa tietoa ruokinta-automaateista ja piirtelemässä kaavioita paperiin, että hänpä rakentaa tällaisen, "ei tän pitäis olla vaikee". Ja kun ihmettelin asiaa niin mies totesi että "nää hevoset on sun perhettä, joten niistä tulee sit munkin perhe ja haluan että niillä on kaikki hyvin".

Se oli se hetki kun ihan tavallisen näköinen keski-ikäinen mies muuttui mulle maailman rakkaimmaksi.

Että jos nyt joku mies täällä miettii että miten ne seurustelusuhteet syntyy niin tässä ny esimerkki. Ei tarvittu six packiä eikä miljoonatiliä tai kallista autoa.

Päivämäärä:   30.11.25 13:04:44

Mitä tulee otsikkoon sinänsä ja muihin juttuihin, joita topikissa oli, niin olen samaa mieltä, että kiinnostavia miehiä on oikeasti aika vähän. En ole itse törmännyt mihinkään ihan kauheisiin, koska nettideittailua on tullut kokeiltua tosi vähän, mutta kuulluista jutuista päätellen en yhtään ihmettele, että hyvän miehen löytäminen tuntuu olevan vaikeaa.

"Lähettäjä: Poika
Päivämäärä: 30.11.25 10:17:35

Juuri näin. On ihan turha huomioida naisen profiilia ja yrittää aloittaa siihen liittyen keskustelu jostain yleisemmästä aiheesta, koska nainen ei kuitenkaan vastaa. Asiallisuus ei kanna. Mieluummin kannattaa yrittää provosoida."

Mutta eikö tuo ole samaa kuin mitä joku yläkouluikäinen häirikkö tekee luokassa? "En saa huomiota asiallisuudella, joten häiriköin ja olen m*lkku, jotta saisin edes jonkin reaktion"? Saattaa saada reaktion kyllä, mutta minkä ihmeen takia sinä edes haluaisit saada naiselta inhoavan, vihaisen tai pelkäävän reaktion? Millä lailla se on sitten parempi kuin ei reaktiota lainkaan? En ymmärrä.

Asiallisiin keskustelunaloituksiin pitäisi minusta kaikkien vaivautua vastaamaan edes jotain, mutta jos nainen ei vastaa, anna olla. Sama pätee keskustelua aloittaviin naisiin: jos mies ei vastaa, anna olla ja siirry seuraavaan.

"Tämän vuoksi olen kyllästynyt naisten väittämiin, joiden mukaan kunnollisia miehiä ei ole. Kyllä heitä on, mutta he eivät kiinnosta. Naisille miehen pitäisi olla sekä sytyttävä että kunnollinen, jotta hänet huomioitaisiin. Siksi naisten kokemukseksi muodostuu, että kaikki miehet ovat sikoja. Kun kunnolliset ja keskustelutaitoiset jäävät huomiotta, oman pään sisällöstä muodostuu harhainen."

Kyllä, ainakin useimmille naisille miehen pitää olla sekä sytyttävä että kunnollinen, jotta hänestä kiinnostuu vakavassa mielessä. Tämä on realiteetti. Olisitko itse miehenä valmis ottamaan vaimoksesi naisen, joka on kunnollinen ja järkevä muttei saa viisaria värähtämään (eli esimerkiksi luonteeltaan ja ulkonäöltään ei sytytä yhtään)? Emme elä enää aikaa, jolloin oli tärkeää löytää suunnilleen kuka tahansa kumppani kriteereillä "oikea syntyperä, säännölliset tulot ja plussaa jos ei juo ja hakkaa".

Jos miehenä tuntuu, että on kunnollinen ( = elämä ihan mallillaan, käy töissä, kohtelee ihmisiä kunnioittavasti ja on muutenkin ihan normaali) muttei koskaan silti pääse naisten kanssa treffeille tai ensitreffejä pidemmälle, kannattaa miettiä, mistä se johtuu. Jos kunnollisuuspuoli on ok, syy löytyy varmaan sieltä toisesta päästä eli ei sytytä. Sytyttävyys on yhdistelmä monia asioita ja sisältää esimerkiksi keskustelutaidot, itsevarmuuden, tavan kantaa itsensä, ulkonäön ja pukeutumisen, älykkyyden ja tavan kohdella muita ihmisiä. Näihin voi vaikuttaa ja itseään voi aina kehittää.

Lähettäjä: saeris 
Päivämäärä:   30.11.25 13:09:15

Keskustelemisesta sen verran että silloin kun olin tinderissä, vastasin lähes kaikille, jotka jotain asiallista kysyivät. Asiattomia aloituksia ei kyllä juurikaan edes tullut. Minulle on sanottu että näytän kiltiltå tytöltä, joten se saattaa karsia osan asiattomista viesteistä. Yhden asiallisen miehen kanssa keskustelu tyrehtyi, koska se oli liiankin asiallista, ei mitään huumoria tai pilkettä silmäkulmassa. Monessa tapauksessa keskustelut jäivät siitä syystä että välimatkaa oli liian paljon. Kävin yhteensä viiden miehen kanssa treffeillä ja noista yhtä tapailin siihen saakka kunnes löysin nykyisen mieheni. Nykyinen ei kyllä ole ihan sitä mitä toivoin, mutta kuten alkuperäisessä ketjussa todettiin, nämä valinnat tehdään tunteella eikä järjellä.

Lähettäjä: pooui 
Päivämäärä:   30.11.25 13:11:13

No minä en kyllä heti alkuun luettele kaikkea mitä olen elämässäni saavuttanut ja rahoillani ostanut. Kukaan uusi tuttavuus ei siis todellakaan tiedän minusta "tuota kaikkea" vaan yleensä olettavat minusta jotain muuta, ja totuus tulee sitten yllätyksenä, kun en tarvitsekaan miestä auttamaan minua.

Näytän ulospäin ihan tavalliselta, ehkä sitten jopa vähän reppanalta. Olen kapearakenteinen, pienikokoinen ja raajat on ohuet. Minulla on silti jostain geenilotosta voitetut todella hyvät käsivoimat, joten se on auttanut siinä, miksi pärjään niin monissa asioissa, kun en tarvitse miehiä avaamaan kurkkupurkkeja. En ole myöskään luonteeltani sellainen, joka tekee itsestään numeroa, joten nuo luettelemani asiat ei todellakaan ole sellaisia, että "miehet tietävät ne ja muutenkin tietävät minusta kaiken". Ihan jo se, mitä kaikkia työkaluja omistan ja käytän, tulee monille yllätyksenä. Vaikka nekin on ihan perusjuttuja, kuten pieni hiomakone, suksenvoiteluteline, akkuporakone, oma tekstiilipesuri ja kunnon imuri, joka "imee sielun alakerran naapurista". Tätä siis käytän lasitetun terassin tai auton imurointiin, en niinkään kotini sisäpuolella.

Monille tulee siis yllätyksenä, että asun omassa ok-talossa. Moni kai luulee, että asun kerrostalossa, jopa vuokralla. Moni noista yllättyjistä itse asuu kerrostalossa. Ja se hevostrailerin omistaminenkin, saati sen kuskaaminen itse, tulee yllätyksenä, kun en sitäkään mainosta. Olen törmännyt siihenkin, että kaikki eivät tiedä, että omistan auton, ja joku sanoi päin naamaa, että "en edes tiennyt että sulla on ajokortti". Minulla oli tuossa vaiheessa ollut ajokortti on melkein 20 vuotta... Joten se, että minulla on diesel-veturi jolla saan hevoskopin liikkeelle, ei ole ensimmäinen asia, jonka itsestäni kerron. Ja kun olen ääneen pohtinut, että tekisi mieli ostaa uusi matto/lankoja/huonekasvi, minulta on kysytty "pitääkö sua lähtee käyttämään autolla kaupassa" kun on luultu, etten omista autoa.

Eivätkä he niinkään halveksi minua "ei tuo reppana varmaankaan jaksa edes kauppakasseja itse kantaa" vaan ennemmin se menee niin, että kun huomaavat, että osaan/kykenen tekemään jotain, niin keksivät jotain ihan muuta kommentoitavaa, kuten siivoamista, korjaamista tai vaikka nurmikon leikkaamista tai pihan lakaisua. "Et ole sitten tuotakaan tehnyt" tai "olet tehnyt tuon huonosti" -tyyliin.

Esim. kun olin ollut viikon reissussa ja sinä aikana oli kelit menneet päälaelleen ja luminen keli muuttunut loskavesi-lällyksi ja taas pakastanut, piha olikin jäinen ja muhkurainen, alkoi eräs herrasmies selostaa minulle, kuinka minun pitää hiekoittaa piha ja tarttua vähän rautalapioon, kun piha on niin karseassa kunnossa. Hän siis opetti minua kuin pikkulasta, jolla ei ole käynyt mielessäkään hiekoittaa pihaa, kun vasta pääsin edes autosta ulos. Eikä hän todellakaan itse tarjoutunut tekemään pihalle mitään puolestani, vaan oli pakko päästä sanomaan ja pätemään, kuin en itse tietäisi/osaisi. Tai kun olin ollut kolme viikkoa reissussa ja nurmikko venähtänyt, niin sen sijaan, että olisi tarjoutunut vähän lyhentämään nurmikkoa, alkaakin selostaa, kuinka nurmikkoa kuuluu ajaa ja miten huonosti olen senkin hoitanut. Juu... Tai kun on kaikki levällään kun on joku projekti kesken, alkaa kommentoida, miten sotkuista on enkä ilmeiseti siivoa ollenkaan. No, kieltämättä nyt leipomisrumban keskellä on vähän sotkuinen keittiö tai ompeluprojektin keskellä on kaikki ompelemiseen liittyvä vähän levällään. Mutta sehän toki tarkoittaa sitä, että asun aina sotkun keskellä enkä siivoa koskaan.

Tätä pakko päästä sanomaan -pätemistä on yllättävän paljon, eikä se todellakaan nosta kenenkään pisteitä silmissäni. Minua ei myöskään kiinnosta se, että joku voisi viedä autoni huoltoon tai korjata kodissani jotain, jos en ole itse pyytänyt, että kukahan tolle vois jotain tehdä ja mitenhän se onnistuisi.

Päivämäärä:   30.11.25 13:12:24

"Lähettäjä: niinpäniin
Päivämäärä: 30.11.25 12:51:04

Tää mun uusi kumppani päätyi kumppaniksi juuri siitä syystä, että hänellä on aito motivaatio parantaa mun elämää. Mun päätös seurustelusta syntyi sillä hetkellä kun sain hänet kiinni ruokinta-automaatin suunnittelusta. Oltiin tehty iltatalli ja harmittelin sitä että on vaikea saada riittävän lyhyitä ruokintavälejä hevosille kun yö on niin pitkä ja automaatit kalliita.

Tästä meni about 45 min niin löysin miehen läppäriltä selaamassa tietoa ruokinta-automaateista ja piirtelemässä kaavioita paperiin, että hänpä rakentaa tällaisen, "ei tän pitäis olla vaikee". Ja kun ihmettelin asiaa niin mies totesi että "nää hevoset on sun perhettä, joten niistä tulee sit munkin perhe ja haluan että niillä on kaikki hyvin".

Se oli se hetki kun ihan tavallisen näköinen keski-ikäinen mies muuttui mulle maailman rakkaimmaksi.

Että jos nyt joku mies täällä miettii että miten ne seurustelusuhteet syntyy niin tässä ny esimerkki. Ei tarvittu six packiä eikä miljoonatiliä tai kallista autoa."

Juuri näin. Yksi miehekkään miehen ominaispiirre on se, että hän pistää asiat tapahtumaan. Sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että hän pitäisi naista avuttomana, vaan hän niin sanotusti näkee paikan ja laukoo: tuossa on konkreettinen asia, jolla voisin tehdä naiseni elämästä taas helpompaa. On seksikästä, kun mies välittää kumppanistaan ja hoitaa asiat.

"Lähettäjä: .
Päivämäärä: 30.11.25 12:50:48

Kokemus on osoittanut, että on paras valita kumppaniksi mies, jolla on työelämässä elänyt älykäs äiti ja fiksuja kouluttautuneita ex-kumppaneita. Tällöin miehen suhtautuminen naisiin on yleensä tasa-arvoista."

Tämä on muuten varmaan monesti totta. Kotoa saatu malli vaikuttaa.

Lähettäjä: pooui 
Päivämäärä:   30.11.25 13:18:35

En ole koskaan ollut missään deittisivustoilla tai käyttänyt mitään appeja. Mutta moni muu on ja kavereilta olen kuullut paljon hohhoijaa-tapauksista. Ja onhan näitä somessakin vaikka mitä. Instassa on tullut vastaan ainakin sellaiset tilit kuin tinder on paska peli, tinderin parhaat, viestejä miehiltä ja joku deittailumaailma tms. En muista noiden käyttäjätilien oikeaa kirjoitusmuotoa, mutta jotain tuon tapaisia. Ja ainakin tuollaisten perusteella tulee olo, että miehet lähinnä kuluttavat aikaa noissa apeissa ja sivustoilla ja tarkoitus on lähinnä olla veetumainen ja halveksiva, joten ei ihmekään, jos naisia ei paljon kiinnosta miesten yhteydenotot, kun ne asiallisetkin muuttuu nopeasti "otatko p3rseeseen" "miksi et vastaa vtun lesbo" -viesteiksi...

Lähettäjä: niinpäniin 
Päivämäärä:   30.11.25 13:24:45

"Mutta eikö tuo ole samaa kuin mitä joku yläkouluikäinen häirikkö tekee luokassa? "En saa huomiota asiallisuudella, joten häiriköin ja olen m*lkku, jotta saisin edes jonkin reaktion"? Saattaa saada reaktion kyllä, mutta minkä ihmeen takia sinä edes haluaisit saada naiselta inhoavan, vihaisen tai pelkäävän reaktion? Millä lailla se on sitten parempi kuin ei reaktiota lainkaan? En ymmärrä."

Just tismalleen mietin itsekin. Vedetään letistä ja lällätellään, kiva kun saa "reaktion".

"Hän siis opetti minua kuin pikkulasta, jolla ei ole käynyt mielessäkään hiekoittaa pihaa, kun vasta pääsin edes autosta ulos. Eikä hän todellakaan itse tarjoutunut tekemään pihalle mitään puolestani, vaan oli pakko päästä sanomaan ja pätemään, kuin en itse tietäisi/osaisi."

Lapikasta tällaisille välittömästi.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.