Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Syitä, miksi lopetan kommentin lukemisen

Lähettäjä: Kaihtimet 
Päivämäärä:   30.11.25 12:12:58

En tiedä, oliko tuo otsikko nyt kovin kuvaava, mutta asia on siis tämä: onko muilla sellaisia sanoja, sanontoja tai kielenpiirteitä, joiden takia jonkin kommentin, FB-postauksen tai vastaavan lukeminen tyssää ihan kuin seinään?

Minulle on tullut tosi vaikeaksi jatkaa lukemista, jos viestissä lukee "kokoajan" (kyse siis koko ajasta –> koko ajan) tai esim. "en pysty tehdä tätä".

En vain oikein pysty suhtautumaan neutraalisti tai riittävän vakavasti sellaiseen ihmiseen, joka kirjoittaa noin. Minua eivät häiritse banaalitkaan "yhdyssana virheet" samalla tavalla, enkä muutenkaan ole mikään kielinatsi. Mutta annas olla kun on "kokoajan" tai "pystyy tehdä", niin kiinnostus lukemiseen lopahtaa heti.

Re: Syitä, miksi lopetan kommentin lukemisen

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   30.11.25 12:22:14

Olkiukkojen rakentelu tyyliin "kaikki suomalaiset aina" tai "naiset sitä" ja "miehet tätä". Samoin jos olkiukko itkee, ulisee, vinkuu tai muuta.

Lähettäjä: niin 
Päivämäärä:   30.11.25 12:41:27

Jos joku ajaa autoa aivan liian hiljaa, voi syynä olla, auto rikki, ei osaa ajaa tai
kiusalla ajaa hiljaa
Sama näissä kirjoitteluissa, ei osaa, ei välitä tai tahallaan kirjoittaa silleen
Säälittää nämä jotka eiväät osaa tulkita lukemaansa, teitä viedään

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.11.25 12:44:28

Pystyä tehdä on ihan normaali ilmaisu näillä kulmilla, onpa vaikeaa kun ei sellaista pysty lukemaan.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.11.25 12:50:58

Anteeksi aloittaja, kommentistani tuli tahattoman ikävän kuuloinen, en tarkoittanut. Mukavaa sunnuntaita sinulle!

Lähettäjä: saeris 
Päivämäärä:   30.11.25 12:57:28

Minulle on tullut tosi vaikeaksi jatkaa lukemista, jos viestissä lukee "kokoajan" (kyse siis koko ajasta –> koko ajan) tai esim. "en pysty tehdä tätä".
-------------
Mulla ihan sama juttu. En pysty jatkamaan lukemista.

Sen sijaan nuo jonkun mainitsemat "kaikki naiset/kaikki miehet" on mielestäni normaalia liioittelua, ja en ota niitä kirjaimellisesti.

Finglishiä monet parjaavat, mutta itse jostain syystä pidän siitä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.