Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Laihdutusketju osa 28

Lähettäjä: Mullis 
Päivämäärä:   29.11.25 18:16:32

Lauantai-illan kunniaksi uutta ketjua kehiin. On tämä kyllä ikävä vuodenaika, pimeää ja synkkää. Kaupat ovat jo täynnä joulusuklaata, mutta ajattelin jatkaa totaalikieltäytymistä herkkujen suhteen. Asetin uuden tavoitteen, 57 kg, jos siihen pääsen niin olisi kymmenen kiloa pudotettu kesän painosta.

Mese - pituus: 178cm - lp: 88,4kg - tp: 78kg - nyt: 87,0kg
Pikkutytöt: pituus 176cm - lp 98kg -tp 80kg -nyt 86,5kg
Näkymätön vieras: pituus 160 cm - lp 99,8 kg - tp 64 kg, nyt 97 kg.
Nasu: pituus 170cm- lp 129 kg - tp 70 kg - nyt 92kg.
CHA: 165cm, LP 84kg, TP 70 kg, uusi tavoite 65kg, nyt 70kg
KLO: pituus 159 -lp 58 kg -tp 55 kg -nyt 59 kg
liekkis - pituus 163,5cm -lp 87,9 - tp 63kg - nyt 85,3kg (31.10.22->)
Tankoparsa pituus: 164cm -lp 85,9kg -tp: 55kg - nyt: 57,9kg
keto: pituus 165cm - lp: 90kg> - tp: 65kg - nyt: 78kg
Risu-aita: pituus 157cm - lp:71 kg - tp: 62kg - nyt: 69,5 kg
QUEEN pituus: 163 lp 89,9kg tp 65kg nyt 69,1kg
Ja: pituus 163 cm - lp 92,6 kg - tp 70 kg - nyt 89,6 kg
Mullis: pituus 167 - lp 67 kg - tp 60 kg, uusi tavoite 57 kg, nyt 59,3 kg
Mustikka: pituus 164cm - lp 99kg - tp 69kg, nyt 86,8kg
Elli: pituus 166 - lp 87,1 - tp 70kg, nyt 78,5 kg
E L: 180 - lp 88,7 kg - tp 75 kg, nyt 84,8 kg
RS: 162 cm - lp 72,0 kg - tp 60-65 kg - nyt 72,0 kg
Illusia: 164 cm - lp 85 - tp 62 - nyt 69,2 kg
Irppa: 167cm - lp 118kg - tp 68kg - nyt 105kg
Marse: 166cm - lp 85,5kg - tp 72kg -nyt 83,3kg
Floxi: 162 cm - lp 77 kg tp 72 kg nyt 77 kg

Re: Laihdutusketju osa 28

Lähettäjä: Justiina 
Päivämäärä:   30.11.25 10:11:07

Ihanaa kun flunssaoireet alkaa vihdoinkin hellittää ja pääsin pitkästä aikaa ratsastamaan ja tänään taas heiluttamaan puntteja. Ai että oon kaivannut tätä. Yhä enemmän tajuaa sen ettei se tarkka kilomäärä ratkaise vaan hyvä olo ja parempi kunto.

Lähettäjä: Mustikka 
Päivämäärä:   30.11.25 19:49:15

Mulla on paino jumahtanut tähän 86 kg:n kieppeille. Tosi turhauttavaa. Pitäis ehkä käydä kehonkoostumusmittauksessa että sais dataa lihaskunnosta jne. Liikun nimittäin sen neljä-viis kertaa viikossa joista osa aerobisesti raskasta ja osa matalatempoista, sekä punttisalilla rauta liikkuu isoillakin painoilla. Vaatteet istuu paremmin ja voin hyvin ja oon terveenä.
Silti turhauttaa kun vaaka ei liiku, mutta koitan vaan keskittyä sitkeeseen suorittamiseen ja nauttia siitä, että voi treenata kovaakin. Ruokia voisi tietysti tarkistaa ja kaloreita laskea, mutta en halua siihen lähteä tässä hetkessä ainakaan vielä.
Kyllä tämä tästä, hauskaa uutta viikkoa kaikille! Kohta toivottavasti päästään jo lumihangillekin liikkumaan.

Lähettäjä: Mese 
Päivämäärä:   2.12.25 13:21:56

Moikkamoi pitkästä aikaa. Mun vuosi ollut aikamoinen, jojoilua laihdutuksessa, jojoilua jaksamisessa, paljon sairastelua. Pää ollut huonossa ajamassa ja unet kadonneet lähes olemattomiin viime kuukausien aikana. Jokunen viikko takaperin tuli totaaliromahdus, alkoi sydänoireet, unet katosi kokonaan ja psykoosin rajamailla valvottuani kolmatta vuorokautta tajusin kuinka piippuun olen itseni ajanut. Nyt olen höllännyt kaikesta. Treenit jääneet lähes kokonaan, kotiaskareet tekemättä, ruokailu koostuu pizzasta ja suklaasta. Keho saanut kauan kaipaamaansa lepoa (vaikka maalisuoralla ei olla vielä), mutta pää ei tykkää tällaisesti askareiden välttelystä ja porsastelu ruokavaliosta.

Nyt yritän pikkuhiljaa päästä arkeen kiinni. Liian suuria tavotteita en voi tehdä laihdutukseen tai muuhunklaan, koska peökään että jaksamiseni romahtaa taas, mutta jos vähän rakentelen taas parempia rutiineita arkeen... Vaa'alla en ole käynyt viikkokausiin, ehkä tällä viikolla uskaltaudun. Mutta veikkaan että lähtöpisteessä ollaan. Katsotaan.

Lähettäjä: Pikkutytöt 
Päivämäärä:   2.12.25 20:42:31

Kiitos uudesta ketjusta Mullis!

Tässä vielä vanhan ketjun linkki, se kannattaa aina lisätä, jotta pääsee halutessaan lukemaan edellisiä:

Meselle ekana isot tsempit. Varmasti nyt kannattaa viheltää peli poikki ja levätä kunnolla. Jos nyt ei jaksa laittaa ruokaa niin voisitko ehkä pizzan sijaan kokeilla muita valmisruokia esim. erilaisia kasviskeittoja raejuustolla tms edes päivän toisella aterialla? Ei sitten ihan levähtäisi ruokavalio vaikkei muuten jaksakaan sitä nyt ajatella.

Mustikalle hatunnosto tosta treenimäärästä! Mulla ollut flunssaa tässä viikko ja sitäkin ennen aika lailla max kaks kertaa viikossa sain jumpattua.

Justiina aloititko ihan vakkaristi ratsastamisen vai kävitkö yksittäisen kerran?

Mites muut ratsastatteko minkä verran? Mä en nykyään enää ratsasta, mulla olis kyllä yks iso suokki tuttavan tallilla ja tällä hepalla voisin hyvin tässä painossa (nyt noin 86-87kg hyvin käydä ratsastamassa mutta mulla on aika ajanut hevoshommista ohi. Tykkään silti seurata hevosmaailmaa ja varmaan siis luokkaa muutaman kerran vuodessa käyn tuolla hepalla ratsastamassa ja fiilistelemässä hevosia ylipäätään.

Päivämäärä:   2.12.25 20:43:22

Jaahas, pahoittelut, linkki ei toiminut, tässä nyt tekstinä:

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=9&i=10239579&t=10197944

Päivämäärä:   2.12.25 21:37:30

Mulla ei tällä hetkellä oo hevoskontakteja, joskus käyn kaverin heppoja nuuskuttelemassa mutta koska en ole koskaan ollut aktiiviratsastaja niin en kaipaa hevosen selkään ollenkaan.

Ai niin, mulle muuten selvisi tänään että meidän kotivaaka jolla aina oon punninnut, näyttää kuulema systemaattisesti +2-3kg (tähän semmoinen kauhistunut facepalm-hymiö!)
Tämän faktan mulle on nyt kertonut kolme muuta taloudessamme asuvaa miestä, jotka on punnittu vastikään muualla useampaan kertaan.
Eli mä en oo todellisuudessa enää 86kg vaan jotain vähemmän, mutta mennään tolla lukemalla koska sitä oon seurannut. Jes!

Päivämäärä:   3.12.25 07:35:48

Joo, nyt on annettava aikaa itselle ja kuunneltava kehoa. Tekee kun jaksaa, lepää kun ei jaksa. Ruokavalio joo repsahti pahimmaksi ajaksi, mutt anyt haluankin löytää taas tolkun ja tehdä parempia valintoja.

Positiivista, että paino oli ''vain'' 87,3kg tänään aamupunnituksessa! Odotin paljon pahempaa koska tosiaan tullut nyt aika hurjasti syötyä herkkuja ja roskaruokaa.

Ratsastan itse päivittäin omillani. Aktiivitreenihevoseni on todella iso ja raskasrakenteinen, huippukunnossa oleva hevonen. En ota liikaa stressiä siitä että olisin sille liian painava. Harrastehevoseni on pienempi, mutta sillä ratsastan vain noin 1-2x viikossa, se on pääasiassa puoliylläpitäjän käytössä. Mutta kyllä asia mielessä sikäli on, että varmasti olen taas parempi ratsastaja kun kevenisin 10kg

Päivämäärä:   3.12.25 08:52:03

Pikkutytöt. Ratsastan kerran tai kahdesti viikossa mutta nyt oli pitkä tauko sairastelun vuoksi.

Mese. Nyt armoa itsellesi. Liikut paljon jo ratsastuksen parissa ja nyt vaan pienin askelin terveellisempää ruokaa ja paljon lepoa. Toivottavasti saat uniongelmat selätettyä.
Kokemuksesta tiiän ettei mikään suju jos unet katoaa :(

Mustikka. Kiva ylläri tuo vaakahomma :)

Päivämäärä:   3.12.25 08:58:53

Se unen puute on just pahin. Ennenjaksoin ja tykkäsin oikeesti treenata aamusin ennen töitä, sai tosi hyvän fiiliksen päivään. Nyt hädin tuskin jaksan raahautua täihin klo 7-7.30 ja kauhee henkinen taistelu jaksaa mennä tallille. Onneksi olen nyt osannut viime viikkoin apyytää apua ja tallilla alottanut tosiaan puolitlläpitäjä joka tekee hommia päljon, jäisi aikaa vaikka lenkkeilylle mutta ei vaan jaksa.

Nyt tosiaan kuunneltava kroppaa, yritettävä levätä ja alkaa syömään taas vähän terveellisemmin. Ratsastuksesta nautin (pääasiassa, joskus toki raskasta lähteä) ja se mua eniten motivoikin laihdutukseen&hyvää nkuntoon. Muuten olen antanut armoa itselleni.

Lähettäjä: Elli 
Päivämäärä:   4.12.25 05:54:16

Tankoparsa pituus: 164cm -lp 85,9kg -tp: 55kg - nyt: 57,9kg
Elli: pituus 166 - lp 87,1 - tp 70kg, nyt 75 kg

Nyt on vaaka vihdoin liikahtanut. Ensin oli ehkä viikon 76, sitten 77 ja nyt 75. Kroppa jotenkin tukossa ehkä. Sairastelut on vihdoin ohi ja pystyy liikkumaan.

Ratsastan pari kertaa viikossa. Yleensä toinen on valmennus ja toinen maasto. Joskus käyn ratsastuskoulussa irtotunnilla tai leireillä. En hyppää enää, lopetin hyppäämisen kun aloin lihota. Silloin kun olin yli 90kg niin en ratsastanut ollenkaan, mutta kävin 2krt viikossa taluttelemassa maastolenkeillä. Sekin oli tehokasta. Hevonen jota nyt ratsastan on tosi iso.

Päivämäärä:   4.12.25 19:23:39

Mä kävin tänään ekaa kertaa vuosiin personal trainerin tapaamisessa, missä laadittiin mulle 3kk saliohjelma. Oon käynyt nyt itekseni useamman kuukauden ja alkoi tuntua että ideat loppuu kesken, tein samoja lihasryhmiä mutta eri asennoissa vailla kunnon nousujohteista suunnitelmaa. Sali on ollut aina mulle vähän pakkopullaa, ja ehkä nää ensimmäiset kuukaudet oli tarpeen lähinnä sen käymisrutiinin käynnistämiseksi. Hyvä uutinen on se, että mun lihaskunto on ihan tosi hyvässä kunnossa. Vielä jos sais aikaseksi sen kehonkoostumusmittauksen käydä nyt ja sit vaikka 3 kuukauden päästä niin näkisi eron.
Yhtäkkiä se vaakalukema ei tunnukaan tärkeimmältä, vaan aion hitaasti rakentaa lihaksia rasvan tilalle. Paino tippunee siinä prosessissa.
Aion tavata tuota pt:ä kyllä tässä 3kk:n aikana jonkun kerran yhteistreenin merkeissä ja tarkistuttaa, että tekniikat on pysyneet kohdillaan.

Päivämäärä:   8.12.25 10:39:55

Viikonloppuna päästiin jaksamisen ja aktiivisuudenkanssa eteenpäin: touhusin, ulkoilin ja urheilin viikonloppuna TOSI paljon. Ruokailuiden suhteen vain takapakkia: söin viikonloppun aison pussin juustonaksuja, levyn suklaata, 300g irttaria, pizzan jne. Voi apua. Ainut positiivinen asia on, että liikuin niin järjettömän määrän, että paino ei noussut vklp ahmimisesta. Mutta itseviha kyllä kasvoi. Yritän tällä viikolla prepata ruokia valmiiksi, jos se vaikka auttaisi. Nythän esim söin ton sipsipussin ulkoiluiden välissä&tallilla nälkääni eväänä kun olin yhtäkkiä monen vkon tauon jälkeen tosi aktiivinen niin eihän sillä aamupalaleivällä päässyt pitkälle ja jääkaappi oli tyhjä koko viikonlopun.

Päivämäärä:   8.12.25 10:42:43

Eilen kuorin ja pilkoin ison lootan porkkanaa ja tein vähän kanakastiketta rasioihin. Tänään aattelin keitellä sopan. Että jääkaappissa olis aina mikrovalmista ruokaa ja suoraa suuhun sopivaa välipalaa.

Päivämäärä:   10.12.25 08:51:29

Voi että on ihanaa kun on taas terve ja pääsee harrastamaan. Syömiset yllättävän hyvällä mallilla. Aika vähän tulee herkuteltua ja sen pyrin tekemään hyvillä mielin. Ihan ahdistaa tuo Mesen mainitsema itseviha. Siitä kannattaa pyrkiä eroon ja olla itselle armollisempi.
Kovasti polttelee päästä kunnolla treenaamaan salilla mutta pakko vähän himmailla näin tauon jälkeen.
Tsempit kaikille :)

Päivämäärä:   10.12.25 09:47:17

Mä päätin että nyt joulukuun ja joulun ajan tavoite on että paino pysyy ennallaan eikä haittaa ettei se laske. En halua kieltäytyä kaikista jouluherkuista :D

Hyvä Mese kuulostaa hyvältä ruokien valmistelu! Heitän edelleen ehdotuksen että ne kaupan valmisruoatkin alkavat kuulostaa hyvältä vaihtoehdolta siinä kohtaa jos jääkaappi muuten tyhjä ja sen takia menee kokonainen sipsipussi ja suklaalevy. Valmisruoat säilyvät kuitenkin useamman päivän niin ehkä silloin ei kävisi noita katastrofeja että menee pelkästään herkkuja koko päivä.

Mustikalla hyvät treenisuunnitelmat ja Justiinallakin hieno juttu kun olet tervehtynyt!

Mukavaa loppuviikkoa kaikille :)

Lähettäjä: Tankoparsa 
Päivämäärä:   16.12.25 19:47:42

Heipä heiiii, poistelin itseni listalta kun tavoitepaino 55kg vihdoin saavutettu! :) Sen verran sujuvasti kaikki mennyt ettei ole tullut päiviteltyä tänne ^_^

Samaa vanhaa paaaaaljon kasviksia ja kävelylenkkejä joka päivä, hitaasti mutta varmasti sujunut tämä pudotus, kolme vuottako tähän meni?? :D

Noh nyt saa loppuelämän toivon mukaan nauttia uudesta kropasta kun rutiinit muotoutuneet ^_^ Mitään en ole kieltänyt itseltäni, katsonut vain kasvisten määrän isoksi ja käynyt systemaattisesti lenkeillä niin helppo jatkaa samaan malliin :)

Kärsivällisyys palkitaan, luottakaa siihen te muutkin verkkaiset pudottajat! n__n

Ja miten täällä joskus kirjoiteltiinkaan repsahduksista että "You can slip but do not slide" eli yksi repsahdus ei haittaa, älkää antako sen jäädä päälle ja luovuttako vaan hypätkää heti takaisin satulaan ja jatkakaa mitä teitte ennen repsahdusta (kunhan ette vaadi liian rajuja muutoksia itseltänne jolloin jatkuvat repsahtelut on sitten vääjäämättömiä) :D

Varmaan silti täällä pyörin kun suinkin muistan, tsemppiä kaikille painonpudotukseen! ^__^

Lähettäjä: Tankoparsa 
Päivämäärä:   16.12.25 19:53:37

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=9&i=10239579&t=10197944

Onnistuiko tällä? :) Kännykällä kun yrittää linkittää näillä < > väkäsillä niin täytyy klikata ensin tuolta alhaalta "Työpöytäversio" päälle vissiin xD

Päivämäärä:   16.12.25 21:05:19

Onnea Tankoparsa! Hienon työn olet kärsivällisesti tehnyt, nauti nyt työn tuloksista ja yritä hahmottaa uudet ulottuvuudet :D
Mulla paino jumissa siellä 85-86kg kieppeillä. Mut liikutaan nyt ja syödään järkeviä ja katellaan sit joulun jälkeen miltä lähtee näyttämään. Mulla on tuossa Rybelsuksessa vielä varaa nostaa lääkeannosta, jos ei lähe paino putoamaan kotkonstein niin sitten on pyydettävä uusi resepti. Näissä lääkkeissä onkin se, että noin 10-15% painonlasku on yleensä ”luvattu” ja sen jälkeen se on joko hitaampaa tai pysähtyy.

Päivämäärä:   17.12.25 16:57:12

Onnea Tankoparsa! Mahtava suoritus -30kg!

Päivämäärä:   17.12.25 17:34:09

Onnea Tankoparsa!

Ai että on ollut mahtavaa taas treenailla salilla ja ratsastaa. Kunto kohenee vähitellen ja herkkuja ei yllätys, yllätys tee edes mieli.

Päivämäärä:   21.12.25 15:27:56

Missä muut luuraa? Täällä hirveä draivi päällä... kolme kuntosalitreenia ja kaksi ratsastustuntia viikossa. Jee! Karkkia syön seuraavan kerran aatonaattona ja jouluherkuista nautin hyvillä mielin. Tsemppiä jokaiselle!

Päivämäärä:   1.1.26 21:44:28

Hyvää uutta vuotta!

Joulun ympärillä olevista kahdesta-kolmesta viikosta herkuttelua tuli +2kg mutta tiedän että ne häviää pian. Luulin että olis tullut enemmän:D Kohta alkaa 2 jumppaa per viikko. Ja ehkä kokeilen lisäksi lyhyitä kotitreenejä. Jatkan pätkäpaastoa ja muuten kuten syksylläkin.

Lähettäjä: Näkymätön vieras 
Päivämäärä:   2.1.26 00:20:00

Hyvää uutta vuotta kaikille! Vuosi on vaihtunut ja samalla vaihdoin tiukkaan ruokavalioon. Miten mukavaa olikin kaksi kolme viikkoa syödä vapaasti. Harmi vain että vapaa syöminen johtaa minulla väistämättä lihomiseen, joten nyt olen palannut ruotuun. 1400 kilokaloria ja mahdollisimman vähän hiilareita ja mahdollisimman paljon proteiinia. Liikuntaa tulee tarpeeksi rutiininomaisesti mutta syömisiä lasken Fat Secret -appi apunani. Katson mitä vuodessa tapahtuu, jos ei mitään niin tyydyn elämään punkerona. Minulla on alkaneelle vuodelle kovia odotuksia painonkin suhteen. 30 kg saisi mielestäni lähteä mutta -15 kg tavoitteen kunto-ohjaaja määritteli lihaksikkuuden vuoksi. Katsotaan nyt kilo kerrallaan.
Oikein tuloksekasta vuotta meille kaikille! Muutetaan toiveet todeksi.

Päivämäärä:   2.1.26 00:49:20

Paino edelleen juntturassa tuolla 85kg:n kieppeillä kuukauden verran. Ruokailut järkeviä ja hikiliikuntaa tulee 3-4 kertaa viikko plus pari kertaa punttisali voimaan keskittyvällä ohjelmallaå.
Kehon koostumus on tietty muuttunut kiinteämmäksi, lihakset näkyvämmiksi ja jaksaminen parempaa puhumattakaan kestävyyskunnosta. Mut mikä siinä onkin että tuolle vaakalukeman muutokselle (ja miellellään vielä nopeasti) laittaa itse niin paljon arvoa.
Uutta vuotta kaikille! Sitkeesti eteenpäin.

Päivämäärä:   5.1.26 09:16:22

Hyvää tätä vuotta!

Ihan hirveä olo itseni kanssa ja hävettää taas kerran julistaa tavotteita tänne kun aiemmatkin mennyt jo melkeen 2v ajan pieleen. Mutta eihän tässä muuta voi kun yrittää ja kovemmin tällä kertaa.

Vuoden 2025 tammikuussa lähtöpaino oli 88,6kg fat secretin punnitushistorian mukaan. Tavoite oli 78kg eli noin 10kg pudotus oli tavoitteena. Sain reilu kilon pois koko vuonna.. Oli toki pahin vuosi miesmuistiin. Muutoksia, projekteja ja ongelmia joka elämän osa-alueella. Työt, parisuhde, perhe, hevoset, koti, ajoneuvot, terveys. Kaikki reistaili, kaikessa oli isoja muutoksia ja isoja projekteja. Toivotaan että tämä vuosi olisi helpompi ja tasaisempi, jotta jaksamista riittäisi oman hyvinvoinnin ylläpitoonkin.

Paino on nyt joulun sun muun jälkeen noussut taas 87,5kg eli vuoden 2025 saavutus on -1,1kg. Lähdetään lukemasta 87,5kg siis tähän vuoteen. Jälleen alku on vaikeaa, mä teen tällä hetkellä keskimäärin 10h työpäiviä ja sen lisäks mun vuokraaja tallilta on pois tammikuun eli hoidan koko hevoslauman yksin ihan joka päivä. En odota siis ihmeitä vielä tammikuussa, mutta jos saisi hyvän rutiinin kevyemmällä otteella edes käyntiin tammikuussa olisi hyvä.

Mese - pituus: 178cm - lp: 88,6kg - tp: 78kg - nyt: 87,5kg

Päivämäärä:   5.1.26 11:48:49

Hyvää uutta vuotta kaikille!

Joulu sujui todella vähin herkuin, en ole varmaan ikinä syönyt noin vähän karkkia. Suolaisia jouluruokiakin tuli nautittua kohtuudella.

Tammikuussa palasinkin taas karkittomaan, sipsittömään ja alkoholittomaan aikaan. Tavoitteena syödä lisää kasviksia ja tämä onkin lähtenyt hyvin käyntiin.

Ratsastuksen ja kuntosalin lisäksi oon alkanut käymään leppoisilla kävelylenkeillä tavoitteena parempi uni.

Tsemppiä jokaiselle, muistakaa hyvä uni on pohja kaikelle hyvinvoinnille ja olkaa armollisia itsellenne <3

Päivämäärä:   8.1.26 10:03:03

Onko pakkanen hyydyttänyt porukat kun on näin hiljaista?

Mua kyllä harmittaa pakkaset... salilla tulee huhkittua mutta ratsastus tauolla kun pakkanen ottaa ikävästi henkeen.

Lähettäjä: Pongo 
Päivämäärä:   8.1.26 11:45:00

Keto aloitettu ja pari kiloa nesteitä lähtenyt. Vielä on vähän hönö olo, mitään erityisen raskasta ei jaksa. Mutta ei ole mielitekojakaan.

Päivämäärä:   9.1.26 00:57:25

Kirjavinkkinä
Patrik Borg&Milla Rosengård-Bärlund ”Laihdu uusin keinoin”
Kirja keskittyy toki enimmäkseen elintapahoidon yhdistämistä lääkehoitoon ja/tai lihavuuskirurgiaan mutta jo heti alussa perehdytään laihtumisen psykologiaan ja hormonaalisiin syihin. Nämä on mun mielestä kaikkein tärkeimpiä huomioida painonpudotuksessa, jotta muutos voi onnistua ja tulla pysyväksi olotilaksi. Jos ei mieli ole valmis ja tietoinen siitä mitä tehdään ja miksi, ei pysyvä painonpudotus onnistu. Oletteko perehtyneet aiheeseen tästä näkökulmasta?

Lähettäjä: Pongo 
Päivämäärä:   9.1.26 07:33:42

Valmistauduin aika pitkään henkisesti ja nyt ei olekaan ollut vaikeuksia. Yhtäkkiä aloittaen tuskin pystyisin. Kun on kauan syönyt paljon sokeria niin siitä luopuminen on vaikeaa, tavallaan joutuu luopumaan jostain itselleen hyvin oleellisesta.

Lähettäjä: liekkis 
Päivämäärä:   9.1.26 10:00:42

Täällä ruokapreppailu jatkuu, juoksu, sali ja lenkkeily kuvioissa. Madalsin vähän kynnystä juoksuun sillä että menen nyt joka toisen lampunvälin kävellen joka toisen juosten.

Tsemppiä kaikille uuteen vuoteen!

Päivämäärä:   12.1.26 08:43:21

Mitään mainittavaa ei täällä, mutta laiotetaan nyt kuulumiset että pysyy ketju yllä.

Viikon takaiseen kirjoitukseeni verrattuna ei juuri muutosta, urheilemaan en ole päässyt, olo ollut tosi flunssainen ja vetämätön+ne pitkät työpäivät.

Tällä viikolla näyttäisi kalenteri siltä että oikeesti pääsee vähän urheilemaankin. Ruokailut menneet ehkä rahtusen paremmin! Annokset pysyneet järkevinä ja herkuttelut määrällisesti kohtuullisena, vaikkakin päivittäisenä. Paino hiipinyt alaspäin, viime ma 87,5kg ja tänään 87,1kg.

Lähettäjä: liekkis 
Päivämäärä:   13.1.26 08:56:20

Hienoa Mese! Me tehtiin ystävien kanssa pitsaa viikonloppuna ja sitä sitten syötiinkin aikas reippaasti ja näkyy ja tuntuu turvotuksena. Noh nyt ollut taas pari päivää paluu arkeen niin eiköhän taas nesteet lähde liikkeelle. Tsemejä kaikille viikkoon

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.1.26 09:26:34

Eikö ole epäreilua että laiha voi syödä mitä vaan pizzaa reilusti eikä turpoa miksikään.

Lähettäjä: Hoikkis 
Päivämäärä:   13.1.26 20:49:52

Laiha täällä hei - ei kyllä ole totta ettei pitsan jälkeen laihaa turvota kyllä muuten turpoaa vatsa ja kasvoissa tuntee turvotuksen. Tietenkin mitä enemmän rasvakudosta sitä enemmän se reagoi suolaan ja hiilareihin mutta kyllä nesteturvotus silti valtaosalle meistä tulee, eri suhteissa vaan :)

En tietenkään esittele turvonnutta pallomahaani vaan haudon rennoissa kollareissa kunnes normalisoituu :)

Päivämäärä:   13.1.26 21:11:30

Meselle sanoisin vaan että vaikkei tavoite -10kg toteutunutkaan, niin mieti sitä kautta, että sulla on ollut todella vaikea vuosi ja silti sait painon -1kg alas. Eikä esimerkiksi viisi tai kymmenen kiloa ylöspäin! Senkin voi jo nähdä hyvänä saavutuksena varsinkin kun elämä haastaa.

Liekkikselle - hyvä päätös helpottaa juoksulenkkejä, mieti kuinka paljon parempi on että juokset kuitenkin puolet matkasta kuin että vaikka jättäisit koko lenkin väliin turhautuessa siihen ettei jaksa koko matkaa juosta.

Mustikka - uskoisin että noihin hormonaalisiin syihin varsinkin olisi itse kunkin tärkeä paneutua. Olen ymmärtänyt että joillakuilla juuri ne estävät painonpudotusprojektia rajustikin, en tosin itse ole perehtynyt aiheeseen. Kiitos kirjavinkistä!

Justiina tuohan on hyvä jo että suunnilleen ilman karkkia, alkoholia ja sipsiä menee, koska se ei kuitenkaan estä sitä että vaikka ruokailussa voisi joskus herkutella mikä on ihan tervettä. Mutta ei tule sitä turhaa mässäilyä iltaisin. Toivottavasti pakkasten lieventyminen on nyt helpottanut siellä liikkumista.

Omasta puolestani kerron sen verran että olen nyt kovasti toivotusti ja onnellisesti raskaana jälleen ja sen vuoksi lopetan aktiivisen laihduttamisen raskauden ajaksi ja poistan itseni toistaiseksi listalta. Viime syksynä lähti -5kg ja nyt paino on vakiintunut 87,5-88kg/176cm, kun lähtöpaino 2024 juhannuksena eli 1,5v sitten oli kymmenen kiloa enemmän 98kg. Nyt jatkan terveellisten elämäntapojen näkökulmasta ja jonkin verran jatkan maltillista pätkäpaastoa sikäli että syön usein vikan kerran klo 17-18 aikaan. Tavoitteena raskausaikana vain maltillinen painonnousu ja siten matalampi lähtöpaino raskauden jälkeen. Jatkan kyllä tämän ketjun lukemista varmasti ja mielelläni kannustan muita terveellisissä elämäntavoissa ja mielellään sitä ottaa itsekin tsemppejä vastaan. :)

Mese - pituus: 178cm - lp: 88,6kg - tp: 78kg - nyt: 87,5kg

Päivämäärä:   13.1.26 21:23:36

Pikkutytöt - Ihania uutisia sinulla, lämpimät onnittelut!

Päivämäärä:   14.1.26 12:24:08

Kiitos Pikkutytöt kiitos kommentista, sait kyllä ajattelemaan asiaa uudelta kantilta, juurikin niin että vuosi oli yksi elämäni kovimpia eikä painoa silti tullut lisää, ja mä todellakin olen stressisyöjä eli normaalisti aina ne hankalat ajat nostaa painoa. Kiitos, sait kyllä omaa näkökulmaani positiivisemmaksi :)

Ja valtavasti onnea! Tsemppiä odotukseen ja kiva jos vielä pysyt edes hengessä mukana ketjussa. Sullahan onkin muuten huippuhieno painonpudotus takana!

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.