Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Luotto mennyt keräyksiin :(

Lähettäjä: Harmi 
Päivämäärä:   28.11.25 18:59:59

Haluaisin lahjoittaa, auttaa, osallistua, mutta kun tuntuu, että lahjoitukset eivät suuntaudu sinne mihin pitäisi! Lahjat "pöllitään" välistä, rahat menee vanhempien kaljoihin tai "yhdistyksen virkistyspäiviin".
Ärsyttää! Mikä olisi hyvä ja varma kohde ja kuinka varmistaa että lahjoitus menee oikeasti perille???

Re: Luotto mennyt keräyksiin :(

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   28.11.25 19:09:27

Mä oon kokenut tämän Joulupuu -keräyksen luotettavaksi.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   28.11.25 19:13:07

Jos vain pystyt niin auta tiettyä perhettä tai henkilöä suoraan. Sillä tavoin apu menee suoraan sitä tarvitsevalle.

Lähettäjä: Bree Vandekamp 
Päivämäärä:   28.11.25 19:13:51

Mäkin osallistuin tänä jouluna nyt ensimmäisen kerran tuohon joulupuu keräykseen. Ostin S-ryhmän ruokalahjakortin.
Ei auta muuta kuin toivoa että menee oikeaan osoitteeseen perille eikä sillä ostella brenkkuu tai röökii.

Myös joulukukka yksinäiselle vanhukselle -keräykseen olen osallistunut jo monena vuonna. Valitset itse kortin missä lukee vanhuksen ikä ja nimi, kirjoitat korttiin pienen tervehdyksen ja valitset kukan. Tämä on kiva systeemi.

Päivämäärä:   28.11.25 19:16:07

Eikös tuo S-ryhmän ruokalahjakortti ole sellainen jolla ei saa ostettua alkoholia tai tupakkatuotteita?

Lähettäjä: krk 
Päivämäärä:   28.11.25 19:18:40

"Jos vain pystyt niin auta tiettyä perhettä tai henkilöä suoraan. Sillä tavoin apu menee suoraan sitä tarvitsevalle."

^ Tämä.
Anna apua suoraan sille joka sitä tarvitsee, älä lahjoita minkään järjestön kautta.

Jos ostat vaikka K- tai S-ryhmän lahjakortin, niin sillä ei voi ostaa tupakka- tai alkoholituotteita, mutta ruokaa ja vaatteita voi.

Mutta jos pelkäät, että rahat menee vain vanhempien meikkeihin eikä lapsen tarvitsemaan paitaan tai sukkiin, niin osta sille lapselle suoraan paita tai paketti sukkia äläkä anna vanhemmille rahaa tai lahjakorttia.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.11.25 19:19:55

Jos lahjoitat eläinsuijeluyhdistyksille ja eläinhoitoloihin ja luonnoneläinhoitoloihin tavaroita, ei ne mihinkään virkistyspäiviin mene. Kyllä eläimet syö ruoat, nukkuu alustoilla ja käyttää lääkkeet

Päivämäärä:   28.11.25 19:20:45

Noissa joulupuu keräykissäkin on välillä jotain uusia kalliita iPhoneja toivelistalla. Mistä niistäkään tietää ettei mene vanhemmille jotka myy sen ja ostaa vähän kaljaa rahoilla.

Päivämäärä:   28.11.25 19:26:36

.: no, siinä saa itse valita toivelapun. Jos on niin tyhmä että jonkun kalliin puhelimen tms ostaa niin tuskin sellaista ihmistä kiinnostelee että menikö se käyttöön.

Itse etsin niistä sellaisia lappuja joissa on vaatimattomia toiveita. Yleensä ne toivojat on juuri niitä joilla ei oikeasti ole mitään. Etsin myös niitä teinipoikien lappusia, näistä oli juuri jossain lehdessäkin että useimmiten jäävät ihmisiltä ottamatta.

Usein laitan sinne pakettiin myös vähän extraa mukaan sen lisäksi mitä on toivottu.

Päivämäärä:   28.11.25 19:27:01

Lähettäjä: .
Päivämäärä: 28.11.25 19:20:45

Noissa joulupuu keräykissäkin on välillä jotain uusia kalliita iPhoneja toivelistalla. Mistä niistäkään tietää ettei mene vanhemmille jotka myy sen ja ostaa vähän kaljaa rahoilla.

Myyntiin tai vanhemmille ne menevätkin. Saisi olla joku raja noissa toiveissa

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   28.11.25 19:37:04

Onko se nyt niin että Helsingissä on tuo Joulupuu -keräystpiminta loppunut, koska sossujen aika ei riitä lahjojen jakamiseen.

Päivämäärä:   28.11.25 19:39:07

Eikös sitä uutisoitu että ensi vuonna ei enää kerätä Helsingissä?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.