Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Maalle muuttajat ja lapset

Lähettäjä: Mietin 
Päivämäärä:   28.11.25 14:47:16

Perheet jotka muuttaa maalle johonkin Jumalan selän taakse Pienten lasten kanssa.
Onko mietitty, mitä sitten kun koulut alkaa?
Tai kun lapset alkaa kaivata kavereita tai harrastuksia?

Re: Maalle muuttajat ja lapset

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.11.25 14:56:46

Ei ole mietitty, tietenkään, ei kukaan osaa ajatella eikä ennakoida.

Ihan tosissaan: kyllä tällaisia mietitään. Mekin asumme maalla, lapsia ei vielä ole, mutta toivottavasti tulossa pian. Koemme, että maalaisympäristö on lapsille hyvä paikka kasvaa. Kylältä löytyy päiväkoti ja koulu, koulutaksi kulkee (kyllä, selvitimme asian vaikkei ole vauvaakaan). Kotipihassa on mahdollisuus esim. poneihin ja muihin ulkoilmaharrastuksiin. Lähimmistä kaupungeista löytyy sitten enemmän ohjattuja harrastuksia, vanhempina tietysti aiomme kuskata lapsia sen kerran-pari viikkoon, mikä on pienelle lapselle aivan riittävä harrastusmäärä. Koulun yhteydessäkin toimii jotain harrastuksia.

Pidän outona aloittajan lähestysmistapaa, että maalle muutto tarkoittaisi kyvyttömyyttä miettiä ja ennakoida etukäteen.

Päivämäärä:   28.11.25 15:03:01

On mietitty. Oliko muuta?

Päivämäärä:   28.11.25 15:10:52

"Pidän outona aloittajan lähestysmistapaa, että maalle muutto tarkoittaisi kyvyttömyyttä miettiä ja ennakoida etukäteen."

Kyllä tätä tasaisesti kunnan fb-ryhmässä näkee, tuoreita tai tuoreehkoja kuntalaisia pöyristymässä siitä että julkiset ei kuljekaan yhtä kivasti kuin pk-seudulla ja että lapsia joutuu itse kuskata. Yllättävänkin paljon.

Mekään ei mietitty kun tänne muutettiin, mutta meille ei sitten lapsia siunaantunut niin ei ole sillä tarvinnut päätään vaivata.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   28.11.25 15:12:25

Sitähän siinä nimenomaan mietitään että vältettäis ne 1000 oppilaan ala-asteet, joissa paljon ongelmia ja myös ikävän paljon maahanmuuton ja suomen wt-porukoiden jälkeläisiä.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   28.11.25 15:27:01

Muutin jo ennen lapsia, mutta olisin halunnut muuttaa viimeistään ennen kuin koulut alkavat. Ihan juuri sen koulun ja kasvuympäristön takia.

Päivämäärä:   28.11.25 15:32:38

On mietitty ja siksi maalla lapset kasvatetaan. Parempi, terveellisempi ja turvallisempi ympäristö. Nuo ovat niin isoja ja tärkeitä asioita, että mielellään sitten kuskaa lapsia mihin tarvitsee.

Lähettäjä: argh 
Päivämäärä:   28.11.25 15:37:32

Tää on asia, mistä olen varmaan koko elämäni harmissani mun vanhemmille.

Me muutettiin kirkonkylälle siinä vaiheessa kun mun koulu alkoi. Seurasi koko peruskoulun jatkunut koulukiusaus, jatkuva jännitys ja ahdistus, ahdistuksen takia pieleen menneitä harrastuksia ja kaikenlaista muuta surkeutta. Oikeastaan ainoat onnelliset hetket oli niitä kun pääsi sukulaisten luokse maalle eläimiä hoitamaan. Haaveilin maallemuutosta 6-vuotiaasta asti, että joskus vielä pääsen takaisin.

Olisin voinut kasvaa lapsuuteni ajan vanhassa maalaistalossa, upean puutarhan keskellä, järvi ja metsä lähellä. Olisi ollut eläimiä, villejä ja kesyjä, joka paikassa naapurustossa. Mutta sen sijaan olikin kämäinen kerrostalo ja asfalttipiha. Jee.

Onneksi kolmikymppisenä sain lopulta tavoitteeni toteutettua ja ostettua maalta talon. Ja olin ihan oikeassa, tämä just niin onnellista elämää kuin mitä 6- vuotiaana haaveilin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.