|
Lähettäjä: askeetikko
Päivämäärä: 28.11.25 13:46:37
Kiitos todella paljon, tässä tulikin jo paljon hyviä ideoita! Ihana saada varmistus sille, että ei ne kustannukset välttämättä pilviin nouse, jos on itse valmis näkemään vaivaa.
Toi on todella hyvä pointti, että toria ja fb-ryhmiä kannattaa selata. Nopeasti katsottuna siellä on tälläkin hetkellä tarjolla jopa kokonaisia keittiöitä ja puuvarastoja :) Ei olisi välttämättä ihan heti tullut itselle mieleen ilman tätä ketjua, kun en ole koskaan sieltä metsästellyt mitään huonekaluja suurempaa. Työkalutkin pysyy kädessä, että jotain väliaikaisratkaisuja voi aina itsekin askarrella.
Ja myös hyvä muistutus, että hiljaa hyvä tulee. Varmaan tärkein on just se, että vesi- ja jätehuolto (sis. sen puuceen) toimii, kaikki muu on siitä vaan plussaa. Sitten siellä asustellessaan huomaa, että mitä itse kaipaa.
Meidän suvun mökille on asennettu aurinkopaneelit jo varmaan 20 vuotta sitten alunperin juuri valaistusta ajatellen (nyt homma eskaloitunut jo siinä määrin, että siellä voi tehdä etätöitä tietokoneella...), mutta osittain juuri sitä haluan oman mökin avulla pakoon. Kynttilät ja öljylamput siis eivät pelkästään riitä minulle vaan haluan aktiivisesti mökin, jossa ei ole sähkövalaistusta. Onhan se kätevää, kun jääkaappi toimisi sitten sillä samalla aurinkosähköllä kun ne valotkin, mutta kaasujääkaapin epäkäytännöllisyys on se hinta, minkä olen valmis maksamaan siitä, ettei mökillä ole minkäännäköistä sähköä.
Kaivoa ei tosiaan tässä katsomassani kohteessa ole, mutta juoma- ja ruoanlaittoveden mökille tuominen on mulle ihan tuttua puuhaa.
|